Logg inn med Facebook eller Google!

Dagsturer på Peloponnes.

Started by Magnolia, 01. Oct 08, 18:52:26

Previous topic - Next topic

Magnolia

Åh, hjelpe meg! Ikke tvil om at vi hadde en strålende tur. Det siste bildet viser med all tydelighet at vi kan kunsten å kose oss. :)
Bildene dine gir meg den gode hellasfølelsen. Eia var vi der igjen.
Tusen takk for titten. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:flower:
Så vidunderlig skjønt. Kiparissi ser ut som det ultimate sted for meg akkurat nå. Men kanskje litt utilgjengelig. Nærbildet av bordet med kaffekosen som venter på deg er helt supert.

Følger dere på kartet. Jeg har jo selv kjørt noe av den samme veien og kjenner den ville naturen og kvaliteten på veiene og jeg regner med at inne i fjellmassivet som dere kjørte har i hvert fall ikke veiene vært av bedre kvalitet og mindre utfordrende enn de jeg kjørte på. skjønner at sjåføren må ha vært svært dyktig også undres jeg på hvordan dere klarte dette på en dag. Dere var jo innom både Kosmas, klosteret og de andre småbyene. Skikkelig imponert.  :cheers:

Maritsa

SUPRE BILLEDER både fra Athina og Magnolia, takk skal dere ha for at
dere vil vise oss Hellas på sit beste.

Tjorven

Oj oj, for en herlig stemning bildene dine viser, Athina. Klosteret med sin spennende beliggenhet og den sjarmerende byen var balsam for sjela. Hadde ikke vært meg imot å vært i Kiparissi akkurat nå (for ikke å snakke om sommers tid, sukk)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Quote from: \"Katherina\"også undres jeg på hvordan dere klarte dette på en dag. Dere var jo innom både Kosmas, klosteret og de andre småbyene. Skikkelig imponert.  :cheers:

Vi var på tur i 13 timer, så det var en skikkelig heldagstur. Men det er sant, vi rakk mye på de timene og helt uten å stresse.
Vi hadde først en kaffestopp i Gythio, så et ganske langt opphold med shopping og kafébesøk i Kosmas, en god stopp i Eloniklosteret, en laaaang, herlig lunsj ved sjøen i Poulithra og så til slutt oppdagelsesferd og kafébesøk i Kiparissi. Pluss en god del kjøring, selvfølgelig.
Har jeg glemt noe, Magnolia? :cheers:
Vi ankom Kiparissi etter solnedgang, så det var egentlig litt dårlig lys for fotografering. Men pytt, pytt, opplevelsen der og da var jo det viktigste, og vi hadde en helt fantastisk dagstur til østkysten av Peloponnes :iconbiggrin:  

Takk for alle kommentarer :flower:
Nå bare gleder jeg meg til Magnolia kommer med bilder og rapport fra sin  neste dagstur :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Magnolia

Nei, du har ikke glemt noe Athina. :)
Jeg synes du oppsumerte svært godt jeg. Det var en fantastisk dag der vi grep mulighetene etter som de dukket opp. Det var utrolig hva vi rakk den ene dagen - og så helt uten stress.
Jeg tror vi hadde et godt opplegg for dagen. Vi kjørte i retning av Kaparissiou, men rakk vi ikke så langt, så pytt, pytt. Da kunne vi ta det en annen gang. Dermed fikk vi tid til å nyte og oppleve underveis. Stoppene våre ble nok lenger enn vi hadde tenkt, men når vi møtte så herlige mennesker og var i så herlige omgivelser, måtte vi jo bare ta den tida vi trengte.
Kaparissiou er en herlig liten landsby, det er sikkert. Jeg skulle veldig gjerne hatt mye bedre tid der, men det kan jo bli en anledning senere.

Katherina, du nevner veistandarden i ditt siste innlegg.
Jeg må bare si at veien mellom Poulithra og Kiparissiou var spesiell. Det første stykket var veien av god standard. Vi kjørte fra havnivå og i bratte hårnålsvinger oppover og oppover. Det ville liksom ingen ende ta! Oppe på fjellplatået fikk vi en overraskelse. Der var det tidvis svært dårlig grusvei. Ved veikryssene var det som regel ikke skilt, så sjåføren stoppet møtende biler for å høre om vi var på rett vei. Det var en opplevelse, det også, men uten vår eminente sjåfør hadde jeg nok følt meg temmelig lost. Kanskje vi kjørte en snarvei - en vei jeg ikke finner på kartet - men naturen der oppe var i alle fall betagende.
Veien ned til Kaparissiou var også ganske smal, men asfaltert.
Turen anbefales på det varmeste. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

:hello2: Takk til dere begge, Athina og Magnolia.
Vi får se hva det blir til i mai. Jeg holder på å lese forskjellig litteratur om Peloponnes og er fristet til å dra både hit og dit. Skulle hatt mer enn 2 uker i mai, men samtidig er det ikke godet å fordøye for mye på en gang.
 :drunken: Det er i hvert fall sikkert at Peloponnes har mye å by på og jeg er glad for at jeg har funnet denne perlen - skattkammeret.

 :cheers: Gleder meg til flere bilder.

Magnolia

Quote from: \"Athina\"Nå bare gleder jeg meg til Magnolia kommer med bilder og rapport fra sin  neste dagstur :cheers:

Jeg har nok sagt det flere ganger tidligere, men sier det igjen: Jeg gjenopplever turene mine når jeg deler bildene mine med dere.
Det skaper så mange gode minner, så i dag har jeg lyst å ta dere med en tur til Nedadalen.
Nedadalen ligger på vestkysten av Peloponnes, litt sør for Zaharo og litt nord for Kaparissia.

Vi startet tidlig om morgenen. Etter frokost i Kalamata gikk turen videre mot vest. Midt på formiddagen nådde vi dalen, og ved første anledning grep vi sjansen til å besøke en landsby. Navnet på landsbyen er for lengst glemt, men minnene derfra glemmer jeg aldri.
Vi hadde kommet til en landsby der det sjelden var turister. Allerede før vi nåtte sentrum av landsbyen, møtte vi flere av landsbyens innbyggere. Det så ut som de ventet på noe, men det var i alle fall ikke oss. :)
Uansett, det var visst moro å få besøk av utlendinger, så det ble ropt fra hus til hus. \"Det er tyskere i byen!\" Jaja, tyskere eller nordmenn, vi var ikke grekere. :) Menn og kvinner kom ut på verandaene, kikket ut av vinduer, kom imot oss. Her var vi velkomne. Vi ble landsbyens midtpunkt helt til \"butikkbilen\" kom. Da fikk alle det travelt med å handle, men så snart bilen hadde forlatt stedet, var i midt i sentrum igjen. For å gjøre en lang historie kort, vi ble bedt til kaffe hos flere damer. Valget var vanskelig, men vi bestemte oss for å bli med hun som inviterte oss først.



Ved inngangen til landsbyen møtte vi et knippe mennesker.
 Denne mannen ble vi bedre kjent med etter hvert.



Vår venn satt i dyp samtale med denne mannen.



Vi fikk en god \"part\" med denne dama også.
Praten foregikk som vanlig med at vi snakket norsk og de gresk.



Alle hadde lyst å bli fotografert.



En ivrig tilskuer. :)



Bil og sjåfør ble parkert på byens platia mens vi ville utforske landsbyen.



Dette var tidlig i mai og det blomstret over alt.



Frodig verandra med nok ei dame som ønsket oss velkommen.



Veien fører oss videre inn i eventyret............
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anne

Duverden for flotte bilder og vakre mennesker Magnolia. Her var det mye \"snadder\"
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Niaas

Fantastiske bilder, Magnolia og Athina
Dere har nok hatt noen fine turer. Frister veldig å reise til Peloponnes engang!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Riitta

Det blir nästan så att man vill åka till Pelepponesos när man ser på eran härliga bilder därifrån :bom:
Fåt ta det i nästa liv :bom:

Riitta

Athina

Kjempekoselige bilder, Magnolia :flower:
Skulle gjerne vært på dagstur dit! Gleder meg til fortsettelsen...
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...