Logg inn med Facebook eller Google!

Dagsturer på Peloponnes.

Started by Magnolia, 01. Oct 08, 18:52:26

Previous topic - Next topic

marjana

Du er der, men vær der i løpet av en vinter!
Glika i zoi

Magnolia

Så moro at jeg kan være med å inspirere til utflukter på Peloponnes. Mulighetene er uendelige.
Peloponnes har alt fra flotte strender til høye fjell, byer, små landsbyer, historiske steder.......et Hellas i miniatyr.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anne

Takk for at jeg fikk være med deg på tur Magnolia. Den sommerfuglen var praktfull. Nydelige bilder fra flotte steder.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

eijukka

Jag tackar också och bara väntar på den tid jag kunde följa er färd på ett eget samma slags äventyr :flower: ! Eller kanske du Magnolia kunde vara min guide!!!?
Vi firar idag Finlands nationaldag och jag ska fira lite och baka pepparkakor :cheers: !
Ha en stämningsful adventstid!
mvh/Eija

Magnolia

Det er en fornøyelse å ta dere med på dagsturer, og gleden er helt og holdent på min side.
Eija, det hadde vært moro å være med deg på tur. Er vi i samme område samtidig en gang, tar jeg gjerne en tur eller to sammen med deg. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

vieri

Hei Magnolia og takk for sist.  Du har ikke fått tak i bokstavene mine for Hellas Forum - vieri - ta to i fornavn og 3 i etternavn så har du meg.
Flotte turer du viser bilder fra.  Fantastisk, og så god fotograf du er blitt , ups, eller har du alltid vært det.
Når reiser du ned til våren?  Du skal vel bo hos han \"far\" som vanlig, regner jeg med.
Nå er jeg i Hammerfest, det er helt mørkt ute og det går ann å tenke at det skal  bli flott med vår, lys hjemme og ny tur til Kardamili.  Jeg kommer til våren.

Magnolia

Neimen hei, vieri. :)
Jeg måtte i tenkeboksen et minutt eller to, men så gikk det opp et lys for meg. Jeg glemmer ikke så lett talen i 60 årsdagen.
Så koselig å høre fra deg.
Du vet jeg liker godt å farte rundt, og da er fotoapparatet en god følgesvenn.
Jeg har alltid likt å fotografere, og jeg gleder meg over å dele mine bilder med andre hellasfrelste.
Tenk om vi kommer til å være i Kardamili samtidig. Det hadde vært moro. Jeg reiser 16. mai og skal være der i 4 uker.
Selvsagt skal jeg bo hos \"han far.\" Regner med å få rommet mitt. :)
Håper vi ses.

Velkommen til forumet, vieri. Håper å se mye til deg her. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

vieri

Der ser du, snart er det ikke plass til nye gjester i Kardamili, for vi reiser jo de samme hvert år.  Jeg reiser en uke før deg og står i velkomstkomite i trappa den 16.mai.  Da får du følge med han jeg er gift med som kommer den 16. - likt med deg.  Jeg har planer om å være i 3 uker, Jørn blir med 2 av ukene. Ellers er der nok flere stamgjester på plass.  Med andre ord, du får det ikke særlig stilt, men jeg skal sørge for å ha rom ned mot butikken, det er det som passer meg.
Sender du mail til \"han far\" om rom.nr ?

Det er veldig fine bilder og mange ideer om dagsturer du har, ser veldig bra ut.  Likte godt kirken under fjellsiden, krambua og utsiktstoppen.  Flott.

Magnolia

Jeg skulle svært gjerne sendt en mail til \"han far,\" men ikke har han internett og ikke kan jeg gresk, så det blir bare å håpe på det beste. Det ordner seg som regel. Heldigvis har de fleste av oss hvert vårt drømmerom. Nå har jeg vært der så mange ganger, at han vet hvilket rom jeg ønsker. :)

Det gleder meg at du liker bildene mine. Nå har du fått noen ideer og kan planlegge turer gjennom vinteren. :) Det ligger også forslag til dagsturer under tråden \"Historiske steder.\"

God planlegging og god tur. Gleder meg til å treffe deg igjen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

vieri

Gomåren.
Idag har jeg våknet til en mørk, overskyet og regntung dag i Hammerfest, tungt vær. Egentlig er der ganske fint her oppe med snø og frost, men det er ikke akkurat idag.  Så da får jeg ta pc-en fatt.
Ift \"han far\", jeg tror Marit og Jon har sendt telefax eller noe sånn, de har ihvertfall fått reservert rommet sitt.  Jeg kan høre med de.  De kommer forresten samme uke som jeg og blir i 2 uker.

Er fruen klar med juleforberedelser, tilstede i hjemlandet Norge både fysisk og psykisk og 7 sorter i kakeboksene?

Ha en god dag.

Magnolia

Fax var lurt, hvis han forstår hva vi skriver da. :) Hadde han bare kunnet litt engelsk. :)
Sjekk pm, mer småprat der. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Vi flykter fra snø og slaps her heime og drømmer oss bort til varmere strøk.
Jeg hadde lenge tenkt å ta en tur til Hellas gamle hovedstad, Nafplio, og en dag gikk drømmen i oppfyllelse.
Vi var to venninner - og som vanlig - vår herlige sjåfør. Det var langt å kjøre, så vi startet tidlig om morgenen.



Dette var i april, og vi kjørte langs jorder overstrødde med valmuer og andre vårblomster.
Sjåføren kjente oss så godt nå at han stoppet og sa: \"Photo stop.\"
Det var så overveldende at jeg fikk ikke sanse meg til å ta nærbilder, men dette er en sann lovprisning til våren. :)



Vi hadde blitt anbefalt å kjøre den gamle veien, og plutselig åpnet landskapet seg foran oss.



Langt der nede i disen skal Nafplio ligge. Det var så sterkt solskinn at jeg så ikke hva jeg fotograferte. :)



Så lå byen for våre føtter. Alt vi hadde hørt og lest om denne byen, stemte. Her var det trange idylliske gater,
flotte neoklassiske hus i duse farger, vakre smijernsrekkverk, trapper som smøg seg oppover bakkene......
Vi var bare noen timer i byen og dette er bare øyeblikksbilder. Jeg lar bildene tale for seg selv.
For interesserte vil jeg nevne at Admirala har skrevet en fyldig og svært bra info om Nafplio i infofeltet. :)













Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | 06. Jul 24, 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...