Logg inn med Facebook eller Google!

Sterling

Started by Marit, 25. Sep 08, 09:53:16

Previous topic - Next topic

bengalow

Vi bokade i augusti en resa till London den 16/3 nästa år med retur 28/3.....Banken kommer att skicka reklamationsblanketter för att ev återfå de betalda pengarna. Det lustiga är att resorna för oss bägge 2  kostar enligt nedan

Resor tor            78 DKK
Skatt och avgift     706 DKK
Bränsletillägg        400 DKK
Kortavgift               14 DKK
Extra bagage          70 DKK
Totalt                  1268 DKK

Resan till London kostar 39 DKK/person, returresan från London kostade 0 kr. Det tror f-n att det inte lönar sig att driva flygbolag då. Jag tackade och tog emot, men resultatet blev ju också därefter
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Akkurat ja, det var vel ikke annet å vente, men jeg har heldigvis tid til å sjekke andre muligheter. Tror nok ikke jeg finner noen billigere flybilletter, men det går jo alltids et tog. Kommer til Stockholm kl 12.30, så jeg slipper heldigvis å bruker penger på overnatting, og kan dra til Gøteborg samme dag. Det er da noe ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Marit

Sjekk ut hos SAS, så at de hadde billetter til ca kr 450 Stockholm-Gøteborg på enkelte avganger i desember.

Ellers håper jeg du har muligheten til å få igjen pengene du har betalt for billetten hos Sterling.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

polyanna

Quote from: \"Sjøløve\"Det er bare en uke siden jeg fikk siste nyhetsbrev fra Sterling med tilbud om billige flybilletter til flere varme reisemål, bl.a. Gran Canaria, Tenerife og Barcelona.
I lys av dagens hendelse er det jo underlig at flyselskapet går ut med slike tilbud så tett før konkursen.  De må jo for en uke siden ha ant hvilken vei det bar ?  
Sikkert noen som lot seg friste og som nå sitter med skjegget i postkassa.
Kan det kalles villedende markedsføring ?

Du sier noe viktig her - som de fleste av oss kanskje ikke helt forstår ut fra et hederlig eller etisk perspektiv - men sånn er det vel bare. Business as usual.

Hørte et program på radioen for kort tid siden. Der ble Sterling nevnt som et risikoselskap; i og for seg ikke en nyhet - men også Olympic og Allitalia. Som selskaper en bør være obs på. Være forsiktig med. Til min overraskelse ble det også sagt at SAS er et selskap som kan få trøbbel fremover. I min tankeramme \'Sikkert som banken\' - og det er jo ingen sikkerhet lenger....Dernest ble det, som jeg også har hørt i andre sammenehenger (men jeg er langt fra ekspert, bare vanlig forbruker), at en bør holde seg laaaangt unna selskaper som markedsfører seg med nisjetilbud i disse tider.

Om eks. Apollo og Ving er til å \'stole på\' i disse tider, ikke godt å vite. Men de virker sikerere enn mye annet. - Nå dreier jo denne finanskrisen seg om langt mer enn reiser til Hellas, trist. Kanskje varer denne krisen lenge. Og mange vil bli berørt langt utover feriereiser og billig-billetter. Vi har nok vært ganske bortskjemt en stund, når det gjelder den slags.

bengalow

Det är väl inte så konstigt att man försöker att få sin resa så billigt som möjligt, och utnyttjar de möjligheter som finns. Om jag får välja mellen att betala 1000,- eller 2000,- för en likvärdig resa så är det helt klart vad jag väljer. Att sedan \"mitt\" val går i graven är ju vederlagt rent vetenskapligt. Min \"vanliga\" otur\"!!
Jag fick förresten reda på att våra bekanta sitter fast på Lanzarote, eftersom dom bokat Sterling tor. Mor och dotter på en liten höstutflykt. Nu kommer dom inte hem som planerat, utan får stanna kvar 1-2 dagar extra, vad det nu innebär. KLM via Amsterdam och ett par övernattningar extra. 17 lakan kostar dessa 2 dagar.....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"polyanna\"
Quote from: \"Sjøløve\"Det er bare en uke siden jeg fikk siste nyhetsbrev fra Sterling med tilbud om billige flybilletter til flere varme reisemål, bl.a. Gran Canaria, Tenerife og Barcelona.
I lys av dagens hendelse er det jo underlig at flyselskapet går ut med slike tilbud så tett før konkursen.  De må jo for en uke siden ha ant hvilken vei det bar ?  
Sikkert noen som lot seg friste og som nå sitter med skjegget i postkassa.
Kan det kalles villedende markedsføring ?

Du sier noe viktig her - som de fleste av oss kanskje ikke helt forstår ut fra et hederlig eller etisk perspektiv - men sånn er det vel bare. Business as usual.

Hørte et program på radioen for kort tid siden. Der ble Sterling nevnt som et risikoselskap; i og for seg ikke en nyhet - men også Olympic og Allitalia. Som selskaper en bør være obs på. Være forsiktig med. Til min overraskelse ble det også sagt at SAS er et selskap som kan få trøbbel fremover. I min tankeramme \'Sikkert som banken\' - og det er jo ingen sikkerhet lenger....Dernest ble det, som jeg også har hørt i andre sammenehenger (men jeg er langt fra ekspert, bare vanlig forbruker), at en bør holde seg laaaangt unna selskaper som markedsfører seg med nisjetilbud i disse tider.

Om eks. Apollo og Ving er til å \'stole på\' i disse tider, ikke godt å vite. Men de virker sikerere enn mye annet. - Nå dreier jo denne finanskrisen seg om langt mer enn reiser til Hellas, trist. Kanskje varer denne krisen lenge. Og mange vil bli berørt langt utover feriereiser og billig-billetter. Vi har nok vært ganske bortskjemt en stund, når det gjelder den slags.

Sötebrödsdagarna med billiga flyg går mot sitt slut, marknaden är mättad, och den så kallade finansiella krisen ett faktum. Sån är det med den saken, sedan kan man möjligtvis kunna komma över en o annan fyndbiljett framöver också. Men dom värsta rövarna i branschen försvinner säkert snart en efter en, o som vanligt är det vi vanliga små konsumenter som kommer i kläm o sitter där med skägget i brevlådan i slutändan.

En får va gla för det lille o ikke önska nån nå ille  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

polyanna

Quote from: \"bengalow\"Det är väl inte så konstigt att man försöker att få sin resa så billigt som möjligt, och utnyttjar de möjligheter som finns. Om jag får välja mellen att betala 1000,- eller 2000,- för en likvärdig resa så är det helt klart vad jag väljer. Att sedan \"mitt\" val går i graven är ju vederlagt rent vetenskapligt. Min \"vanliga\" otur\"!!
Jag fick förresten reda på att våra bekanta sitter fast på Lanzarote, eftersom dom bokat Sterling tor. Mor och dotter på en liten höstutflykt. Nu kommer dom inte hem som planerat, utan får stanna kvar 1-2 dagar extra, vad det nu innebär. KLM via Amsterdam och ett par övernattningar extra. 17 lakan kostar dessa 2 dagar.....

Jamen - så klart. Vi velger vel det billigste, vi vil jo gjerne reise så rimelig og så mye vi bare har mulighet til. Men det er noe skitt når vi blir lurt av profitthensyn og \'smart\' markedsføring. At det vi trodde var redelige selskap, simpelthen utnytter vår tillit. - Troverdigheten deres er nå svært lav. - Trist med vennene dine, bengalow, som sitter fast dernede. Det er jo kostnader som medfølger, som man overhodet ikke har medregnet i budsjettet sitt. For noen betyr sånt kanskje lite, noen reiser jo uansett året i gjennom - for noen av oss kan det velte hverdagsbudjettet.

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Nej, det blev inget av med Sterling - nu har dom konkat, och köparna har dragit sig ur en eventuell affär, så där är det färigt!

Jag fick en behaglig överraskning när jag gick in och tittade på bankkontot idag - alla de pengar jag betalt för en resa till London i mars 09 är återförda!! Skönt att det finns någon slags garanti mot ekonomisk manipulation!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

bengalow

Ja, där ser man, hur det kan svänga fram och tillbaka. Cimber Air är ett flygbolag som hyr ut sig till större \"kusiner\". Vi flög med dem till Edinburg förra året, fast det var SAS som vi köpt biljetterna av.
Jag googlade på Cimber, och då kom Seat24 upp -\"flyg billigt\". Jag provade med en resa Köpenhamn-London 19/3 retur 28/3......Visst, det gick med Swiss via Zürich till London. Och priset ???? 42195 kr...!!!! ...men då var det för två personer alltså!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...