Logg inn med Facebook eller Google!

Lite tips för Halvar

Started by Riitta, 07. Sep 08, 15:33:35

Previous topic - Next topic

Riitta

Halvar,vi fortsätter dina frågor här :bom:
Priser är ung. ca lite över 10 euro per pers. för en vanlig lunch eller middag per pers. Då har jag räknat med en Mythos till :bom:
Det går ju äta dyrare också. Nu skrev jag vad jag brukar göra åt.
Öl på taverna brukar kosta ca 3-3.50 euro.
Om man bara vill äta en giros till lunch så kostar det bara ca 3 euro och är gott :bom:

Riitta

Halvar

Hehe tack så mycket för att du startade en ny tråd och tack för svaren :)

Har igentligen en väldans massa frågor, men vill inte ta upp din tid med så mycket ;)  Så ställer några frågor som du kan svara Om du vill ;)


Men var är det billigast att köpa tex. öl på Taverna eller bar/ nattklubb?

För det är väl billigast att köpa i affärerna/ supermarket, vad kostar dom där?

Sen har jag en liten fråga som inte riktigt är till mig, Vad är åldersgränsen på att köpa alkohol i Karpathos? Har hört att det är 17år?




Sen så har jag undrat vilket sätt som är lättast att ta sig mellan byarna/ stränderna?  Att hyra bil eller moppe? Då jag inte haft körkortet allt för länge så är jag ju inte så rutenerad att köra bil på trånga(?) och luriga vägar, om det är det?

Sen så är det väl en fråga, Är det något speciellt som dom inte har i affärerna som vi har i Sverige som man ska ta med sig hemmifrån?

Det vart lite mycket här, men du behöver inte svara på allt då det vart lite mycket frågor  :drunken:


/ Johannes

Niaas

Hei Halvar

Du kan ta deg fra byen til strender med moped, eller med buss. Se denne web-siden, her er det masse info, og buss-tider: http://www.visitkarpathos.com/

Det går også badebåter til flere forskjellige strender, som Achata, Apella m.fl.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Riitta

Fråga på bara.Det är kul när någon vill åka till Karpathos :bom:

Ölen är väl billigast på supermarket,kan jag tänka mig :drunken:
Åldersgränsen vet jag inget om eftersom jag är 60 bast och får köpa överallt om jag vill :drunken:  :bom:

Kanske några ungdomar kan hjälpa till med den frågan :cyclopsani:
Många av Karpathos vägar är väldigt bra och trafiken är ganska gles. Låter nästan som moppe skulle passa dig bäst. Då kommer man ju till stränderna också :bom:

Kan inte komma på vad du skulle behöva släpa med dig.

Riitta

Halvar

Tack för alla svar Riitta :) Det är väldigt snällt av dig :)

Tack även till Niaas för länken :) , men går bussarna även i slutet på Sep/början på Oktober? För tid tabellen var tills sista Augusti..



En grej jag har hört att det är mycket Tyskar där?  OM det är så, är det även mycket efter Hög säsongen?

ÄR det mycket ungdomar där? Eller ungefär hur mycket brukar det vara? Mellan 16-20 år ?

/ Johannes

Riitta

Lokalbussarna till dom olika byarna går väl året runt. Vet inte när bussarna till stränderna slutar gå. Men busstationen ligger så att ni går förbi den när ni skall till stan, så stanna och läs tabellerna då :bom:

Jättemycket tyskar kan det nog inte finnas, för jag kan inte komma på att jag har hört någon tala tyska någon gång :cyclopsani:

Mängden på ungdomar vågar jag inte gissa på :bom: Det finns gott om Grekiska trevliga ungdomar i allafall :bom:

Riitta

ROLLE

Har för mej att du Halvar skall ut och åka buss och köpa billigt öl ? Bådadera kan du säkert göra hemma hela året om. Om ej så är fallet bör du åka till Finland för där är ölet mycket billigt och buss med för den delen. Om du vill träffa Tyskar skall du åka till Tyskland eller Österrike, på Karpathos finns det 7 bofasta som du knappast träffar på bussen ?
Litet skämt skadar inte, ta det lugnt, ölet tar ej slut och du behöver inte tala Tyska heller. Du kommer att finna platsen såhär års mycket lugn och stilla, kanske det finns några ungdomar i din ålder som valt ett Hellas som  utplånats på andra ställen ? Här har du sista chansen att ana dej fram hur det varit före oss turister. Lycka till med ferien du har valt rätt !!! :party1:

Halvar

Hehe okej ;)

Jag skrev fel, jag menade Holländare..

Hehe jag åker inte till Karpathos för att dricka, supa och festa ;)
Utan för att fira en 50 års födelsedag ;)


Hehe vill bara ha lite tips vart det var billigast öl och så  :bom:
 
Det ska bli riktigt kul, men är faktiskt lite rädd för flyg resan, då många sagt att planen från Arlanda är skit, men men..

17 dagar kvar nu :D :D

Margrethe

Hei!
Kan jo skrive litt her jeg også, da.. Har jo vært der \"et par\" ganger selv. :cyclopsani:  Det med aldersgrense ved kjøp av alkohol ute tror jeg er ganske så relativt, altså. Tror det er svært lett å få kjøpt, så det viktigste dersom man har med seg mindreårige på tur er nok heller å lære dem å ikke utnytte situasjonen... :drunken:
Når det gjelder nattklubber, så var datteren min og venninnen hennes på en som het Heaven, tror jeg, den ligger et stykke utenfor Pigadia. Det var visst veldig veldig fint og nytt der. De var også på klubb ute ved flyplassen, i Devils Bay, der hvor de surfer. Det var noe slags beach-party, men det var inne på et hus der. Datteren min er 15 og venninnen 16, men de kom inn hvor de ville. Nå vil jeg gjerne tilføye at de var i følge med gode venner av oss, de som driver Grande Kafeneion i Pigadia, og de ble ikke sluppet av syne og de ble kjørt hjem til døra. Litt ansvarlig er jeg da. :colors:  Men uansett, Karpathos er et veldig trygt sted å være. Når det gjelder priser, så er det vel ca på det nivået som Riitta forteller. Prisene kan variere bittelitt, f.eks. hvis man tenker på \"bargata\". Der ligger først Acropolis, så kommer Grande Kafeneion, La Corte, Centro og Akteion. JEG vil jo gjerne anbefale Grande, fordi det er gode venner av meg og fordi jeg syns de har god service, gode drinker og god milkshake der. MEN - dersom man går på barene litt lenger nede, Centro eller Akteion, så er de littegrann billigere enn Acropolis, Grande og La Corte. Dessuten er det mer avslappet der, i forhold til spesielt Acropolis, hvor de omtrent står på hodet for å få deg inn.
Også må jeg gi deg et \"ut-og-spise\"-tips! Prøv Mike`s, da vel! Den ligger øverst i gata som heter Ulof Palme street, det er gata som går opp mellom Acropolis og Grande. Der blir du tatt godt hånd om, du får kjempegod mat og god service. Ouzo og raki får du uansett, og feirer du 50 år så får du nok litt til... :drunken:  Og husk absolutt å hilse fra meg hvis dere går dit! Veldig viktig, altså. :compress:  Kanskje vi ses der? Jeg og venninna mi, Liv, ankommer øya fredag 19.september, og kommer garantert til å befinne oss på Mikes utover kvelden. Ha det så bra på Karpathos, og spør gjerne hvis du lurer på noe mer! :flower:
Hilsen Margrethe
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Halvar

Tack så jätte mycket för svaren :)

Förstod det mesta iaf, är itne så bra på Norska, även fast jag är halv Norsk ;)


Är du nere 1 vecka eller? Vi kommer ner den 25 Sep, så då kanske vi ses.


Får ta och prova Mike`s Resturang, verkar som ett bra ställe..


Vi ska ju bo på hotel Ladis, är en bit utanför stan ( 1.5 km )  Är det helt dött där, eller finns det någonting där som man kan göra på kvällen?

Sen så nattklubben Heaven som ligger utanför Pigadia, ligger det åt Stranden hållet eller åt andra hållet, och hur långt bort?


/ Johannes

Margrethe

Quote from: \"Halvar\"Tack så jätte mycket för svaren :)

Förstod det mesta iaf, är itne så bra på Norska, även fast jag är halv Norsk ;)


Är du nere 1 vecka eller? Vi kommer ner den 25 Sep, så då kanske vi ses.


Får ta och prova Mike`s Resturang, verkar som ett bra ställe..


Vi ska ju bo på hotel Ladis, är en bit utanför stan ( 1.5 km )  Är det helt dött där, eller finns det någonting där som man kan göra på kvällen?

Sen så nattklubben Heaven som ligger utanför Pigadia, ligger det åt Stranden hållet eller åt andra hållet, och hur långt bort?


/ Johannes

Vi skal være der 10 dager, reiser hjem igjen 28.september. Vet ikke helt hvordan det er akkurat rundt Ladis, men hele veien innover til byen så ligger det tavernaer. Vil gjerne nevne en taverna til. Den heter Maistrali, og den spiste vi lunch på nesten hver dag forrige gang vi var på Karpathos, i juli/august. Den ligger på stranda, hvis dere går langs veien, og ser Mediterranian House, så ligger den liksom på baksiden der. Mediterranian House ligger vendt ut mot gata, Maistrali ligger vendt mot stranda. De hadde en helt suveren service der, jeg kan være litt sånn at jeg syns det kan være vanskelig å få fatt på disse her kelnerne, men på Maistrali så var de utrolig oppmerksomme og raske. De har åpent på kvelden også. Dere passerer den når dere går innover til byen. Kan ikke tenke meg at det er så langt fra Ladis.
Når det gjelder Heaven, skal jeg forhøre meg om nærmere detaljer fra datteren min. Hun kan mer om det der. :compress:  
Det er en annen klubb også, som heter Edem. Den ligger også på vei inn til byen, når dere nesten har kommet inn til byen så passerer dere den dersom dere følger hovedgata. Der har jeg vært noen ganger, det er veldig koselig der, litt sånn \"jungle-feeling\" med palmer og grønne lys og sånt.
Var på en annen nattklubb i sommer også, den het Ellinikon eller noe sånt, den vil jeg ikke anbefale uten ørepropper. Det var live gresk pop, og det var et par damer og en mann som skrek og sang noe helt infernalsk, det var umulig å veksle et ord, og dagen etter hadde samtlige av oss vondt i hodet. Så skygg unna den... :clown:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

lomba

Først vil jeg ønske deg god tur til Karpathos. Jeg har selv vært der siden 1997, og det er jo ikke uten grunn at man vender tilbake til samme sted år etter år.
Hva gjelder barene i \"bargata\", ville jeg unngå både Acropolis og Grande, om jeg var deg. Sist lørdag, 13.9., hadde de \"musikk-krig\", som til slutt ble stoppet av politiet. Hver sin smak, men jeg drar ikke til Hellas for å høre norsk musikk fra ene stedet, og svensk fra det andre, på et volum som skremte alle gjester med under tre i promille vekk.
Spisesteder er det mange av, og jeg vil anbefale å prøve deg fram. Et koselig sted, som ligger på høyre side ca. 30 meter nedenfor \"bar-gata\", befolkes av mest grekere, og det er jo alltid et godt tegn. Nok av steder å spise på i havna, dersom man liker å se på havet og båter mens man spiser. Mike´s synes jeg personlig er en ren \"turistfelle\", uten særlig sjarm.
Alder er bare et tall

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...