Logg inn med Facebook eller Google!

Moss lufthavn Rygge

Started by Marit, 29. Mar 07, 18:31:13

Previous topic - Next topic

Anne

Helt riktig Sjøløve. Det henger sammen med tider til disp. på de andre flyplassene ute. Det er ikke bare å flytte avganger og ankomster. De aller fleste andre flyplassene i Norge har åpningstid ut over 7 - 23 så jeg skjønner ikke hvorfor Ryggefolk trenger mere nattero enn andre. Det har jo vært militær flyplass på Rygge siden 50 tallet så de som bor der har jo vist om flya, de har ikke plutselig dukket opp. Navarsete utsatte en vaslet pressekonferanse kl. 13 idag fordi det angivelig kolliderte med et annet møte. Håper ikke nye treneringer er på gang. Norwegian vil ikke bruke Rygge som baseflyplass hvis ikke åpningstiden utvides og det kan få katasrofale følger for Rygge.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Hm, må visst følge med her. Holder på å mekke sammen reiseruta mi i september, og har funnet ut at billigste/enkleste for meg blir til og fra Aten fra Rygge. I lavpriskalenderen står det jo at flyet lander på Rygge kl 23.25, men det er ikke sikkert at det blir sånn likevel altså? Er avhengig med innenlandsfly tur/retur Astypalea også, men en halvtime spiller ingen rolle for mitt vedkommende.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Sjøløve

Quote from: \"Tjorven\"Hm, må visst følge med her. Holder på å mekke sammen reiseruta mi i september, og har funnet ut at billigste/enkleste for meg blir til og fra Aten fra Rygge. I lavpriskalenderen står det jo at flyet lander på Rygge kl 23.25, men det er ikke sikkert at det blir sånn likevel altså? Er avhengig med innenlandsfly tur/retur Astypalea også, men en halvtime spiller ingen rolle for mitt vedkommende.

Tjorven, hvis du flyr fra Athen til Rygge og lander 23.30 (eller 23 eller hva det nå blir til med disse åpningstidene) - overnatter du i Oslo da på vei hjem til Trondheim?  Eller finnes det overnatting i nærheten av Rygge ?  Går det buss eller tog mellom Oslo og Moss/Rygge så seint på kvelden ?  Eller så tidlig på morgenen for den saks skyld til flyavgangen 6.30 til Athen ?
Det er så forlokkende med de rimelige prisene med Norwegian fra Rygge til Athen, men jeg har fundert litt på hvordan enklest komme seg til og fra Rygge nattestid, evt overnatte men hvor.
Kanskje litt på siden av tema, men vet noen om ferja Horten-Moss går så tidlig om morgenen at en kan rekke avgangen 6.30 til Athen om en kjører bil på natta fra Kristiansand.  Og omvendt, hvis en lander 23.30 og skal kjøre fra Rygge til Kr.sand - går det ferje så seint eller må en kjøre hele veien om Oslo ?
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Svein~B

Quote from: \"Sjøløve\"Kanskje litt på siden av tema, men vet noen om ferja Horten-Moss går så tidlig om morgenen at en kan rekke avgangen 6.30 til Athen om en kjører bil på natta fra Kristiansand.  Og omvendt, hvis en lander 23.30 og skal kjøre fra Rygge til Kr.sand - går det ferje så seint eller må en kjøre hele veien om Oslo ?

Per i dag går siste ferje klokka 24 og første ferje klokka 05. Du må likevel ikke kjøre helt om Oslo, du kan kjøre tunnellen mellom Drøbak og Hurum. Det er likevel så stor omvei at jeg heller ville ventet på ferja.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Sjøløve

Nå ble det visst litt tull her med hvem som har skrevet hva - men samme det.  
Jeg fikk iallefall vite litt mer om hvordan komme seg til og fra Rygge.  Tenkte jo ikke på tunnellen under Drøbaksundet - den forkorter jo veien litt, men langt er det likevel.  Tusen takk Svein B.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Svein~B

Quote from: \"Sjøløve\"Nå ble det visst litt tull her med hvem som har skrevet hva - men samme det.

Beklager. Sitatfusk skal vi ikke ha noe av her, det er da et seriøst forum. :-)
Jeg har rettet det nå.

Quote from: \"Sjøløve\"Jeg fikk iallefall vite litt mer om hvordan komme seg til og fra Rygge.  Tenkte jo ikke på tunnellen under Drøbaksundet - den forkorter jo veien litt, men langt er det likevel.  Tusen takk Svein B.

Bare hyggelig. :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anne

http://www.ryg.no/       Her finner dere opplysninger om flyplassen, parkering og overnatting. Det tar vel ikke mere enn 1,5 til 2 timer ekstra å kjøre om Hurum, men det går jo fint å overnatte på By the Way i Rygge. Det ligger inntil E6 mellom flyplassen og fergen. Dere kan jo også ta båten mellom Strømstad og Sandefjord, men undersøk pris. Det går jo også buss mellom Kristiansand og Fredrikstad, men hvor den stopper og rutetider vet jeg ikke. Mulighetene er mange, men med fjorden mellom så må det litt tålmodighet til. Først må det ordne seg med åpningstiden slik at Athenflyet går.  :flower:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Hei Sjøløve.
Så bra at andre har gitt deg info, når den du spør ikke har vært her ;) Jeg har ei venninne i Moss som jeg tenkte å fri til om overnatting, ellers tenkte jeg å ta tog eller buss Gardermoen-Rygge og sove litt på flyplassen. Blir jo ikke flybuss før i oktober, men en eller annen mulighet må det vel bli. Vet ikke om Rygge blir åpen hele døgnet heller, man får se hva det utvikler seg til. Alt virker så usikkert nå, men det må da bli ei ordning :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sjøløve

Takk, Anne og Tjorven for info.  
Er litt OK å høre hvordan andre organiserer det hele med transport og overnatting når flyplassen ligger såpass langt fra der en bor :icon_smile:
Det var jo om vi kunne få tråkla sammen noe i mai, da er jo Rygge - Athen et alternativ.  Men vi får se, det er jo bare januar enda
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Tjorven

Ja, det blir litt ekstra planlegging for oss som ikke bort på Østlandet. Når jeg skal til Hellas må jeg alltid dra fra Gardermoen (er ikke interessert i Kreta el  Rhodos). Flyene går nesten alltid slik at man må sjekke inn midt på natta, så det er ikke særlig tid å sove på heller. Da blir man hengende på flyplasssen og er temmelig gåen når man endelig er framme i Hellas :sad3: Men hva gjør man ikke for å komme seg dit?  :love7: Håper Rygge blir lettere tigjengelig etter hvert. Sukk...
There are no strangers, only friends we haven't met.

xristina

Det skulle komme en avgjørelse om åpningstidene på Rygge denne uka, men det er nå utsatt... :-(

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...