Logg inn med Facebook eller Google!

Etterlysning!

Started by Mixelite, 27. Jul 08, 22:25:16

Previous topic - Next topic

brit

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"brit\"Smak og behag!.
Jeg elsker fine badestrender, natur og trange greske gater, men er ikke veldig glad i gamle søyler.
Jeg blir ikke såret når noen ikke synes om mitt paradis (les Sporadene)....bare overrasket over at andre ikke ser det samme som jeg har sett og blitt glad i.
Vi er forskjellige og det er jo det som er så flott!!

Kan ikke huske om jeg ga deg pepper Liv, men i så fall....unnskyld!  :flower:

Tar i mot unnskyldningen med takk :-)

Jeg er faktisk litt overrasket over at du er \" overrasket over at andre ikke ser det samme som jeg har sett og blitt glad i.

Vi er alle så forskjellige, med forskjellig bakgrunn her i Norge, ulike interesser, ulikt sammenligningsgrunnlag utifra livserfaring,reiseerfaring generelt og i Hellas...etc....etc.....alt dette er med på å forme hva vi \" faller for \" i Hellas. Heldigvis er Hellas så forskjellig fra sted til sted og øy til øy, så de fleste av oss finner vårt \"eget\" sted.

Du har selvfølgelig rett Liv! :flower:

Anders

Så la oss da enes om at \"her inne\" er vi enige om at det er tillatt å være uenige :-)
La oss også enes om at det innledende spørsmål i denne tråden har sin gyldighet... når man gir noen et råd eller en anbefaling, så er det jo greit å få en liten melding tilbake etterpå? Hvorvidt rådet/anbefalingen var bra?
Selv ville jeg satt veldig pris på om folk som jeg har anbefalt Naxos kom og fortalte meg etterpå hva de syns... men nå er det visst ikke så mange av dem som har reist dit :-)

operafantomet

Mulig jeg er totalt egoistisk og selvopptatt, men jeg synes det er gøyere å gi råd enn å høre om noen har tatt de til etterretning... hahaha!

Nei, litt spøk, det der. Men sannheten er at jeg synes det er gøy å dele mine opplevelser og inntrykk med folk, mer enn å høre om andre har gjort det jeg anbefalte. Det er skriveprosessen og det å vekke minner som gir meg inspirasjon. Men selvfølgelig: om noen kommer og sier at et av mine råd var bra og ga dem en uforglemmelig/god opplevelse, er det klart jeg blir glad.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

KyriaT

Nå kommer jeg sikkert til å banne litt i kjerka, men det får så være  :angel12:

Jeg synes faktisk det er interessant å lese det andre skriver om et sted, selv om jeg ofte ikke har bruk for informasjonen direkte. Selv om jeg noen ganger savner alternative, \"friske\" meninger. De kan fort bli kvalt når vi skal være så hyggelig mot hverandre, og jeg er veldig enig i det Liv skriver ovenfor. Kanskje er det min etter hvert godt utviklede greske side med sans for pathos og diskusjon som kommer på kant med den mer norske (skandinaviske) politiske korrektheten, hvem vet  :cherry:

Det er selvsagt hyggelig å hjelpe folk som har konkrete spørsmål eller ønsker råd om et eller annet. Det som jeg må innrømme irriterer meg en smule, enten det er her på forumet eller andre steder, er når det slenges ut veldig generelle spørsmål á la tips til sted å dra, uten at folk så mye som nevner noe om hva de søker. Er det ungdommer på jakt etter Hellas\' Ibiza, eller barnefamilien som vil ha det konfortabelt og enkelt, eller den historieinteresserte søyle-beskueren som spør? Det er en form for latskap egentlig, og slike spørsmål vil jo få tilsvarende nytteløse svar egentlig. Det er jo vanskelig nok å gi gode råd til de du kjenner ut og inn, og det blir litt for mye forlangt at man skal kunne \"treffe\" når man ikke aner hvem som spør, eller hvorfor.

Det som er så fantastisk med dette forumet, for den som orker å bruke søk-knappen eller lete litt, den enorme mengden informasjon, bilder og opplysninger som ligger klar til fri benyttelse! Og finner man ikke nøyaktig det man leter etter, så er det alltids noen å spørre. Her er mange ressurspersoner, som dekker de aller fleste deler av Hellas, og det greske samfunn. Vi burde få diplom fra greske turistmyndigheter!! :jester:

Det hadde absolutt vært fint å høre fra noen om de rådene de fikk var nyttige, riktige, gode eller om vedkommende synes jeg/vi var helt på jordet. Faktisk ville det siste være riktig forfriskende, og kanskje føre til en herlig debatt!!  :pain10:
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Katta

Du sier masse bra Kyria T. Det er håpløst å svare folk på \"hvilken gresk øy skal jeg reise til\", uten at man har flere konkrete opplysninger. Dessuten syns jeg at folk er litt \"late\". Man bør jo gjøre litt undersøkelser selv, i forhold til hva slags ferie de vil ha - hva de vil se/oppleve. Det finnes jo masse opplysninger på nettet, og ikke minst her på forumet. Kjempe masse interessant lesing etter min mening.

Liv

Quote from: \"Anders\"Så la oss da enes om at \"her inne\" er vi enige om at det er tillatt å være uenige :-)

 :cheers:  :cheers:  Tiltredes!

Liv

Quote from: \"KyriaT\"Kanskje er det min etter hvert godt utviklede greske side med sans for pathos og diskusjon som kommer på kant med den mer norske (skandinaviske) politiske korrektheten, hvem vet  :cherry:

Skal se det ja.....he-he ;-)
Det er vel ikke til å unngå at du blir farget av alle årene du har tilbragt i Hellas. :-)


 Det som jeg må innrømme irriterer meg en smule, enten det er her på forumet eller andre steder, er når det slenges ut veldig generelle spørsmål á la tips til sted å dra....

Irriterer meg mer enn en smule ;-)  Jeg pleier å starte med å spørre hva de ønsker seg, er ute etter, for å kunne gi de riktige rådene/tipsene,men ofte vet folk ikke det, og da er det neimen ikke lett å gi noen gode råd slik at de blir fornøyd med ferien.  :cheese:


Her er mange ressurspersoner, som dekker de aller fleste deler av Hellas, og det greske samfunn. Vi burde få diplom fra greske turistmyndigheter!! :jester:

Ja, det burde vi. :bounce:

Hele innlegget ditt Kyria T, var et friskt og godt innlegg syns jeg. :cheers:

Tjorven

Flott innlegg, Kyria T! Folk må gjerne spørre om konkrete råd og tips, men det blir litt slitsomt iblant når man vet at det finnes masse info/bilder her på forumet, som folk tydeligvis ikke har gidda å lete fram sjøl.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Quote from: \"KyriaT\"Nå kommer jeg sikkert til å banne litt i kjerka, men det får så være  :angel12:
 :pain10:

Banning i kjerker er en uting... men selv om du antageligvis har en mann ett eller annet sted så får du fortelle han at du herved har en følgerskare. Meget godt sagt om temaet.

Mixelite

Jeg slang inn et spørsmål og reiste på hytta. Artig å se at det ble litt debatt av det :-) Etter å ha lest gjennom alle innleggene, tror jeg at jeg egentlig er enig med alle sammen, men at Kyra T sammenfatter hele \"problematikken\" med sitt innlegg. Veldig godt skrevet!

Noen ganger bommer man kanskje med sine råd, nettopp fordi den som spør ikke er konkret nok eller utdyper godt nok hva haun er på jakt etter i sin ferie.

Når jeg gir råd, som jo stort sett vil omhandle Chios fordi det er det jeg kan noe om, er det med en formening om at den som spør vil trives der. Hvis det skulle vise seg å ikke stemme, så vil jeg selvfølgelig gjerne høre om det! Da kan jeg kanskje unngå å gi tilsvarende dårlig råd til noen andre siden!

Det er hyggelig med tilbakemeldinger av typen \"knallbra ferie\", men enda bedre synes jeg det ville være med tilbakemeldinger om det som var negativt, for det er det jeg lærer av!

Og hvis jeg har bitt hodet av noen: Unnskyld, unnskyld! Det har aldri vært min intensjon. Noen ganger blir jeg litt forundret(unnskyld Liv ;-)) og må spørre litt, men uansett setter jeg pris på å høre om det negative! Det bryr meg ikke noe om folk ikke liker Chios(vi kan jo ikke alle like det samme), men det bryr meg mye hvis _jeg_ har \"sendt dem dit\" og de ikke hadde en hyggelig opplevelse. Da vil jeg gjerne unngå å gi tilsvarende råd til andre. :)

Svein~B

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"Anders\"Så la oss da enes om at \"her inne\" er vi enige om at det er tillatt å være uenige :-)

 :cheers:  :cheers:  Tiltredes!

Nei, ikke f...!  ;-) Hehe, kødda! :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

:cheers:  :cheers:  :cheers:
(nå er jeg såpass \"ung&uskyldig\" at jeg fraskriver meg all kunnskap om hva det der siste ordet egentlig betyr...:-))

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...