Logg inn med Facebook eller Google!

Pythagorion

Started by Svein~B, 06. Jul 08, 08:50:17

Previous topic - Next topic

Svein~B

Her er bassengområdet på Kouros Bay, et hotell som ligger like utenfor Pythagorion, på veien mot flyplassen og like ved den lange stranda som heter både Pythagorion Beach et stykke og Potokaki Beach videre vestover. Så vidt jeg kunne se er det den samme stranda.

Bassengområdet var i hvert fall innbydende, med bassengbar, solsenger og parasoller. Det er også et separat, inngjerdet barnebasseng. På zoover.se har hotellet fått gode karakterer av gjester som har bodd der:

http://www.zoover.se/grekland/samos/pythagorion/kouros-bay/hotell
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Det må nevnes at Kouros Bay ligger veldig nær flyplassen, så noe flystøy må påregnes. Det er også et stykke å gå til sentrum, cirka to kilometer. Vi må vel også si at området er en ren turistghetto. Likevel tror jeg at jeg vil foretrekke å bo på Kouros Bay framfor å bo inne i byen. Jeg vil heller ha litt flystøy og ellers rolig enn trafikk og folkeliv. Dessuten betyr kort vei til stranda og at stranda er stor en del for meg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

IngerMarit

I fjor bodde vi på Ilios, som ligger enda nærmere flyplassen. Var ikke plaget av flystøy i hele tatt. Det er enkelte dager det kommer/går flere fly enn andre, men det er aldri noe trafikk i lufta sent på kveld og natt. Jeg synes det er utrolig fasinerende å ligge på Potokaki beach og få de store flyene på nært hold.
Som Svein B skriver, så er det ca 2 km inn til Pythagorion. I fjor hadde jeg med mine barn som da var 9 og 12 år. Vi gikk inn til byen hver kveld og betalte 5 euro i taxi tilbake. Det er og en måte å gjøre det på. :bom:

Svein~B

Quote from: \"IngerMarit\"I fjor bodde vi på Ilios, som ligger enda nærmere flyplassen.

Selv om Ilios ligger nærmere terminalen, så ligger Kouros Bay nærmere rullebanen. Det er cirka 300 meter fra Kouros Bay til enden av rullebanen. Jeg vil tro at de som bor på Ilios opplever mer støy fra biltrafikken enn fra flyene. Jeg vil nok foretrekke Kouros Bay, heller litt mer flystøy og litt mindre trafikkstøy. Ellers ser Ilios også veldig bra ut. De skårer litt halvdårlig på beliggenhet, men bra på alt annet.

http://www.zoover.se/grekland/samos/pythagorion/ilios/hotell

Her er stranda rett nedenfor Kouros Bay. Det er for det meste grus på stranda, men sand i vannkanten. Det er solsenger, parasoller, dusjer og trær som gir skygge. Jeg så ingen kiosk, men det er i hvert fall restaurant og bar på Kouros Bay og det skal ligge et minimarked cirka 100 meter unna.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Dette bildet er tatt fra samme sted som det forrige, men i motsatt retning. Her ser vi østover mot Pythagorion. Det går an å gå langs stranda det meste av veien til sentrum. Ved enden av stranda, går du opp en liten bakke, så er du i hovedgata.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Michael

Kender godt Kouros Bay hotellet....vi har også boet på ilios, der er en del trafikstøj når man bor ud til gaden, men ellers et dejligt hotel med STORT morgenbuffet og én dejlig poolområde, kan anbefales.

Mvh Michael

filhellener

Mange fine bilder, Svein  :sunny:

- selv om Pythagorion er et sted j e g ikke lengter til ( lenger), så vekker det gode minner å se bilder fra dette strandområdet  :icon_smile:

Høsten 1992 bodde vi på FITO BAY, det ligger så nær rullebanen at vi satt på stranda og så rett inn i cockpiten på flyene  :iconbiggrin:
Flystøy var ikke noe problem, det var ikke veldig mange fly til/fra Samos den gangen.
Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"Mange fine bilder, Svein  :sunny:

- selv om Pythagorion er et sted j e g ikke lengter til ( lenger), så vekker det gode minner å se bilder fra dette strandområdet  :icon_smile:

Høsten 1992 bodde vi på FITO BAY, det ligger så nær rullebanen at vi satt på stranda og så rett inn i cockpiten på flyene  :iconbiggrin:
Flystøy var ikke noe problem, det var ikke veldig mange fly til/fra Samos den gangen.

Takk, Kari  :-)  Jeg lengter ikke spesielt til Pythagorion, jeg heller, men jeg har ikke noe spesielt imot å reise dit heller. Men jeg vil heller bo så jeg ser inn i flyene enn å bo inne i byen. Jag trivs bäst i öppna landskap. Jeg tror ikke det er så mange fly nå heller, selv om det kanskje har blitt noen flere.

Her er vi tilbake på havnepromenaden. Dette er den delen som er nærmest ferjekaien.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her står jeg på havnepromenaden og tar bilde oppover ei av de små sidegatene. Jeg vet ikke hva gata heter.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Enda et bilde fra havnepromenaden. Restaurant Polykrates som dere ser med de blå skiltene, er den restauranten som jeg vil anbefale i Pythagorion. Der er det ingen innkastere, men derimot personale som tar seg av gjestene sine. Jeg var meget fornøyd både med maten og med servicen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

bengalow

Om jag inte missminner mig, så var det där som Lena\'s man Thanassis jobbar....\"  (Lena i Trikkala, numera Stockholm....)
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tommy

Quote from: \"bengalow\"Om jag inte missminner mig, så var det där som Lena\'s man Thanassis jobbar....\"  (Lena i Trikkala, numera Stockholm....)

Det stämmer bra det, Bengalow, även ägaren är från Trikala. Thanassis arbetade inte där denna säsongen, utan på en annat ställe utåt Potokaki.

För övrigt är där gott om bra restauranter o tavernor i Pythagorio, med eller utan inkastare  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...