Logg inn med Facebook eller Google!

Masete kelnere og selgere?

Started by Mixelite, 30. Jun 08, 08:40:54

Previous topic - Next topic

brit

Det er da ikke noe \"alle\"sier når de kommer hjem fra Hellas. Har nå feriert på Skiathos 11 ganger og selvfølgelig er det noen som forsøker å få deg til å lese menyen. Men masete? Nei!!!!!
På Skopelos er det heller ikke slik.
Kjenner meg overhodet ikke igjen!

Liv

Quote from: \"xristina\"Dette er noe jeg husker var et problem da jeg begynte å reise til Hellas, men som jeg ikke har slitt med de siste årene i alle fall. Vi snakket faktisk om det på turen nå, hvor deilig det var at de ikke lenger var pågående, og noen mente at de ikke lenger fikk lov til å være så pågående...
[/b]


Det kom et forbud for noen få år siden som gjaldt hele Hellas.

Mixelite

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"xristina\"Dette er noe jeg husker var et problem da jeg begynte å reise til Hellas, men som jeg ikke har slitt med de siste årene i alle fall. Vi snakket faktisk om det på turen nå, hvor deilig det var at de ikke lenger var pågående, og noen mente at de ikke lenger fikk lov til å være så pågående...
[/b]


Det kom et forbud for noen få år siden som gjaldt hele Hellas.

Jeg skjønner jo at vi har vært ekstra heldige. Vi har feriert på Halkidiki og Chios og aldri opplevd hverken innkastere eller innpåslitne selgere eller servitører. Bare blide, trivelige mennesker som bidrar til å gjøre ferien vår til det den er og til å stadig dra oss tilbake til Chios  :cheers:

Maritsa

Masete og innpåslitne kelnere, NEI aldri. Har vært på mange øyer og flere
steder på fastlandet. Men derimot i Spania, og ikke forglemme Agia Napa,
Kypros er de temmelig pågående. Likeledes i Tyrkia hvor jeg var på endagstur.

Ole

Enig at de er masete paa Rhodos og i Chania. I gamlebyen paa Rhodos var de en pest og plage!

xristina

Da jeg var på Rhodos syntes jeg at pelsselgerne var mest slitsomme - og jeg var 15 år... Ikke spesielt interessert i pels med andre ord!

tonetamara

Syns di e veldi avslappa i hellas.....da e ä vant å vär i tyrkia å där E de masete.
På kypros syns ä dom va åt andre hållet. Dom va litt nonchalant faktisk, fikk virkelig sei at vi va intrisert av å handla. Kelnerne va jo alerte men ikke masete.

bengalow

Jag har lärt mig en fras, som verkar till 100% mot inkastare eller servitörer, och det är inte alls oartigt att säga \" Pio noris - πιό νωρήÏ,\" vilket betyder \"för tidigt\" . Har man redan ätit, kan man säga \"pio arga\" alltså \"för sent\".
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Marit

Håper ikke det var et Hellas-forum denne personen søkte reiseråd hos, siden hun tydeligvis ikke likte Hellas.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Mixelite

Quote from: \"Marit\"Håper ikke det var et Hellas-forum denne personen søkte reiseråd hos, siden hun tydeligvis ikke likte Hellas.

Neida, det var ikke et Hellasforum. Det var heller ikke hun som uttalte seg om kelnere og selgere som spurte. Hun bare kommenterte at det var feil å anbefale hellas som et sted man kunne være alene kvinne og ikke få mer oppmerksomhet enn man ønsker.

Torill

Quote from: \"bengalow\"Jag har lärt mig en fras, som verkar till 100% mot inkastare eller servitörer, och det är inte alls oartigt att säga \" Pio noris - πιό νωρήÏ,\" vilket betyder \"för tidigt\" . Har man redan ätit, kan man säga \"pio arga\" alltså \"för sent\".
Dette var et nyttig tips syns jeg :cheese:  :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Frost

Jeg har vært på Kreta to ganger og kjenner meg ikke igjen.
Unntaksvis prøvde noen seg i havna i Chania, men de fikk ikke has på oss, for vi skulle til Ela. :D

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...