Logg inn med Facebook eller Google!

Ole paa tur

Started by Ole, 22. Jun 08, 18:12:18

Previous topic - Next topic

brit

Hyggelig å få oppdateringer fra deg Ole. Kos deg videre, det har du ærlig fortjent. :flower:

marjana

Hi hi, så du klatret opp på feil topp du da! Havnet du oppe på Kaminia, vest for Ano Syros, eller vestover på den toppen med den ortodokse kirken? Du får se på det som god trim, og regner med at du har kommet deg til Ano Syros med taxi.

Industrimuseet er vissnok ganske unikt, og det eneste i Hellas. Syntes det var interessant å se så mye forskjellig fra storhetstiden der.
Jeg så Ermoupolis i et litt annet perspektiv etter å ha vært på industrimuseet, og det ga meg også mer å gå rundt i byen og se på bla. arkitekturen etterpå.

Da blir det vel noe helt annet når du setter kursen mot Patmos.

Fortsatt god tur videre, og nå er jeg så reiseklar som det går an å bli, men ikke før natt til søndag...
Glika i zoi

Atle

Quote from: \"Ole\"Det ble dessverre ikke noen flere turer paa St. George denne gangen, Anders. I gaar var jeg paa strendene sor for Chora og i dag har jeg vaert en tur innover paa oya. I morgen kl. 12:50 gaar turen til Syros og Ermoupolis for saa aa ta nattbaaten til Patmos dagen etter.

Men Naxos er i alle fall nydelig, det er helt sikkert. Veldig mange turister alt, men ingen gaar i veien for meg... Og deilig temperatur....27 grader og vind. Siste dagen paa Paros var det 36 grader, og det blir i det meste laget.

Synd du ikke er paa Syros naa Marjana. En guidet tur hadde vaert midt i blinken. Men jeg skal ta mange bilder og filme noen minutter ogsaa. Satser paa aa dra opp paa Ano Syros i morgen kveld og ta noen kveldsbilder derfra.

I kveld har jeg fulgt strommen bort paa Portara og sett en nydelig solnedgang. Skal snart hjem og pakke sekken, men maa oppdatere meg litt paa nyheter og sport før det. (Laante en \"ø\" av Marjana.....)

Ha det bra saa lenge alle mann!  :cheers:  :cheers:  :cheers:

Flott at du fikk med deg kampen Ole  :bounce:  Men hva syntes du om strendene på Naxos ? Ha en forsatt god tur.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

MaFi

Quote from: \"Atle\"
Quote from: \"Ole\"Det ble dessverre ikke noen flere turer paa St. George denne gangen, Anders. I gaar var jeg paa strendene sor for Chora og i dag har jeg vaert en tur innover paa oya. I morgen kl. 12:50 gaar turen til Syros og Ermoupolis for saa aa ta nattbaaten til Patmos dagen etter.

Men Naxos er i alle fall nydelig, det er helt sikkert. Veldig mange turister alt, men ingen gaar i veien for meg... Og deilig temperatur....27 grader og vind. Siste dagen paa Paros var det 36 grader, og det blir i det meste laget.

Synd du ikke er paa Syros naa Marjana. En guidet tur hadde vaert midt i blinken. Men jeg skal ta mange bilder og filme noen minutter ogsaa. Satser paa aa dra opp paa Ano Syros i morgen kveld og ta noen kveldsbilder derfra.

I kveld har jeg fulgt strommen bort paa Portara og sett en nydelig solnedgang. Skal snart hjem og pakke sekken, men maa oppdatere meg litt paa nyheter og sport før det. (Laante en \"ø\" av Marjana.....)

Ha det bra saa lenge alle mann!  :cheers:  :cheers:  :cheers:

Flott at du fikk med deg kampen Ole  :bounce:  Men hva syntes du om strendene på Naxos ? Ha en forsatt god tur.
Heisann! Jeg er vel tilbake etter to uker på Naxos, og MÅ bare kommentere om strendene sør for Chora: Pyrgaki er definitivt min favoritt i juni-juli - før de store (?) hordene kommer.. Vi hadde stranda nesten for oss selv  - og den er stor og herlig! Krystallklart vann, og den lille tavernaen (uten navn?) som ligger like ved, er super: De har ikke meny, men de har som regel i hvert fall tre retter å velge mellom. Går man inn på kjøkkenet og peker på det man vil ha, er man sikret aldeles nyyydelig mat! Germistaen der er fantastisk... (fylt paprika og tomat). Herved anbefalt for alle Naxos-reisende!

Anders

Hei... noen som har hørt noe fra Olemann??? Begynner nesten å bli bekymret for \"gutten\"... :-)

xristina

Jeg hørte fra han på søndag. Han koser seg fortsatt han! :-)

Katta

Quote from: \"xristina\"Jeg hørte fra han på søndag. Han koser seg fortsatt han! :-)

Godt å høre!

Anders

Høres bra ut! Håper han koser seg glugg!

Tjorven

Kos deg videre, Ole. Godt å høre at du har det bra, og trives med alene-ferien ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Da er vi omtrent halvveis i uka paa Patmos. Er innlosjert hos Irini (Grilli) og storkoser oss.Har hatt et par rolige dager paa Agriolivadi, men i morgen blir det kultur og historie i Hora og omraadet rundt. Patmos er akkurat like deilig som det har vaert for.... Termometeret har kropet over 30, men det blaaser heldigvis mye, saa det er levelig.

Paa mandag vender vi snuten mot Kos og natt til torsdag gaar flyet hjem. Dermed er det bare en uke igjen...

God tur til alle som er reiseklar i disse dager!  :cheers:

Tommy

Låter fint Ole, ha det så gott sista veckan  :flower:  Här är en bild tagen mot Patmos från min balkong på Fourni, det var skojigt att det gick urskilja Chora o klostret ända bortifrån Fourni :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katherina

:flower: Hei Ole !
Ha ei riktig god, siste uke. Kos deg!

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...