Logg inn med Facebook eller Google!

Jeg har \"hjemlengsel\"..

Started by Thera, 21. May 08, 18:33:05

Previous topic - Next topic

Thera

Planen min var å først gå på folkehøgskole, og så enten studere hvis jeg endelig fikk bestemt meg for hva jeg vil utdanne meg til, eller jobbe et halvt eller helt år, tjene penger og reise til Hellas og andre interessante steder.
Jeg kom meg til en folkehøgskole, forelsket meg i en medelev som bodde 50mil fra meg, flytta til hans hjemsted og la reiseplanene på hylla. Og det angrer jeg ikke på!  :love2:

Men jeg tenker fortsatt på Hellas. Har skikkelig "hjemlengsel" av og til.
Nå er det et år siden vi slutta på skolen, jeg vet fremdeles ikke hva jeg vil studere.. Så jeg jobber på en barneskole akkurat nå.
Har mest lyst til å jobbe innen reiseliv. På et hotell, en resturant, en bar eller som reiseleder i Hellas..
Husker at jeg mottok brosjyre fra Trinity international school of tourism management på Kreta, mens jeg var på folkehøgskolen. Syntes den hørtes spennende ut, men tenkte ikke mye mer på den.
Har noen av dere hørt om denne skolen, eller andre slike skoler i Hellas?

Jeg får ikke til å slå ifra meg tanken om at Hellas er der jeg hører hjemme. Tror ikke jeg får slått meg ordentlig til ro på noe sted i Norge, før jeg vet at Hellas ikke er noe for meg. Jeg tror at jeg har lyst til å bo der permanent, men det er jo umulig å si før jeg har prøvd.. Og nå vil jeg prøve, helst så fort som mulig. Synes det er bedre å få litt fart på planene snart, enn å bare drømme om det i lang tid og så blir det aldri noe av. Begynner å bli utålmodig, så jeg skulle gjerne tatt med meg kjæresten og kofferten og reist om et par uker..  :happy7: Men så enkelt er det jo ikke..

Tenkte på å ta en ferie der snart, og i løpet av den tiden prøve å få jobb der til høsten. Bo og jobbe der i en måned f.eks..
Men jeg har stort sett bare jobberfaring fra skoler og barnehager, så det er vel lite sannsynlig at jeg kan få jobb som f.eks servitør i Hellas? Eller?

Må jo være realistisk også.. Så jeg tenkte at det hadde vært fint å bo i Hellas i en periode, mens vi f.eks går på greskkurs, i det minste. Finnes det noen gode kurs i september eller oktober f.eks, eller er det flest i juli/august?
..Don`t dream your life, live your dreams..

Tjorven

Hva med å undersøke med diverse reiseselskap om de trenger reiseledere? Da blir du jo kurset på forhånd.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Katta

Quote from: \"Tjorven\"Hva med å undersøke med diverse reiseselskap om de trenger reiseledere? Da blir du jo kurset på forhånd.

Apollo har feks reiselederskole, regner med at de andre store reiseselskapene har det samme:

http://www.apollo.no/Reiseleder/Reiseleder/Reiselederskolen/Reiselederskolen.htm

Thera

Quote from: \"Thera\"Men jeg har stort sett bare jobberfaring fra skoler og barnehager, så det er vel lite sannsynlig at jeg kan få jobb som f.eks servitør i Hellas? Eller?
Det var visst ikke så usannsynlig som jeg trodde, fant jeg ut.. Da satser jeg på det istedet for reiseleder og skole i første omgang tror jeg.
Vil gjerne vite om dere eller noen dere kjenner har erfaring med Trinity fordet.
Nå gjelder det å følge med på restplassene rundt omkring på internett. Har skikkelig lyst til å ta en tur i slutten av juni bl.a. for å forhøre meg om jobb til siste del av turistsesongen. :icon_smile:
..Don`t dream your life, live your dreams..


Thera

Quote from: \"Katta\"Har du sett dette innlegget Thera?
http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&p=46972#46972

Nei, takk for link..  :icon_smile:  Der så det veldig koslig ut da. Kan hende jeg kontakter de på Captains house.

Jeg vil ned og snakke med mulige arbeidsgivere ansikt til ansikt.. Kanskje sende mail til noen steder først, for å se hvor det er størst sjangs for å få jobb.
Er egentlig ikke så nøye, men vil helst jobbe på Santorini. Kreta er også aktuelt, og der er det kanskje størst sjangs for å få jobb?

Hvor ofte går båter mellom Santorini og Kreta, og fra hvor på Kreta? Vet det går fra Heraklion ihvertfall..
..Don`t dream your life, live your dreams..

Thera

Quote from: \"Thera\"Kanskje sende mail til noen steder først, for å se hvor det er størst sjangs for å få jobb.
Lettere sagt enn gjort. Har sendt et par mailer nå, blant annet til Captain`s house på Kefalonia. Men det er vanskelig å finne adressene til de andre stedene jeg tenkte å sende mail til..
Noen som vet hvor man kan finne mailadresser til barer, resturanter, cafèer, cluber o.l. i Kamari på Santorini?
..Don`t dream your life, live your dreams..

Rodakino

Det enkleste er vel å søke på Kamari på nett, og føye til bars, restaurants, o.l. Tror ikke det er en side der alt er samlet på et sted. Jeg prøvde å søke å fant blant annet en restaurant på stranden i Kamari. Telefonnummer er på siden.

http://www.irinis-santorini.com/kamari-cafe-restaurants.html

Hvis du leter finner du nok noe  :cheers:

Thera

Quote from: \"Rodakino\"Det enkleste er vel å søke på Kamari på nett, og føye til bars, restaurants, o.l. Tror ikke det er en side der alt er samlet på et sted. Jeg prøvde å søke å fant blant annet en restaurant på stranden i Kamari. Telefonnummer er på siden.

http://www.irinis-santorini.com/kamari-cafe-restaurants.html

Hvis du leter finner du nok noe  :cheers:
Har leita og leita.. Må prøve igjen, med andre søkeord enn de jeg allerede har brukt.


Nå vurderer jeg å bestille tur til Santorini i august. Fant en knallbillig 2ukers restplass..
Først slo jeg det ifra meg, for jeg var innstilt på å reise tidligere. Men leiekontrakten på leiligheten jeg og kjæresten bor i går ut om 9 dager, og vi har ikke funnet ny bolig ennå. Må ordne det før vi kan tenke på å reise vekk. Så det blir uansett ikke noen tur før litt uti juli. Og da er det jo bare èn måned til restplassreisa. Tror nok jeg kunne holdt ut den ventetida.. :wink:
Men ting er så usikkert. Vet ikke engang hvor vi kommer til å befinne oss i august, så det er litt dumt å bestille reisa akkurat nå.
Men hvor mye lenger kan jeg vente med å bestille? Rart det ikke er utsolgt allerede..
Og så var det planen om å bo og jobbe i Hellas i september eller oktober. Skulle vært der så tidlig som mulig pga det. Jo tidligere jeg er ute, jo lettere er det vel å få jobb. Og så er det sinnsykt varmt der i august, men det er ikke så mye forskjell fra i juli kanskje?
Hmm.. Er så ubesluttsom og rådvill.. :dontknow:
..Don`t dream your life, live your dreams..

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...