Logg inn med Facebook eller Google!

Var på karpathos ? ( igen :-) )

Started by Tommy, 19. May 08, 09:04:52

Previous topic - Next topic

Ingrid

Quote from: \"Tommy\"O tack till Ingrid för informationen, o dina ? bilder därifrån.

Jepp, mine bilder.

Tommy

Quote from: \"Ingrid\"
Quote from: \"Tommy\"O tack till Ingrid för informationen, o dina ? bilder därifrån.

Jepp, mine bilder.

Det var fina bilder du fått med dig därifrån, o skoj att se skillnaden i grönskan som jämförelse. Var det sensommar när du fotoferade dom ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ingrid


Tommy

Quote from: \"Ingrid\"Det var i oktober i fjor.

Jag misstänkte nästan att bilderna var tagna från er semester ni hade där då , det var väldigt fint med solen som skiner mot bergen i bakgrunden :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ingrid

Sola går jo dessverre tidlig ned på østkysten, mener å huske at bildene ble tatt i 5-tiden på ettermiddagen. Hadde vært denne siste dagen i ferien på Apella-stranden og ville bare bli leeeengst mulig....

Anette

Et av de første årene jeg var på Karpathos, oppdaget jeg en \"underjordisk\" kirke, veldig lik den som var på bildet først her. Den var helt fantastisk, med de samme veggmaleriene.
Men inngangen var nesten helt gjemt i naturen, og nesten helt umulig å få øye på. Den gangen var det ikke mange fastboende som som visste om den, eller visste hvor den var. Vi måtte spørre mange før vi endelig fant fram.
Jeg er ikke sikker på hvor det var, men det var i hverfall på vei ned til en av strendene.
Noen som har kjennskap til denne?  - Skal se om jeg kan få scannet inn et bilde av den jeg har.

Tommy

Quote from: \"Anette\"Et av de første årene jeg var på Karpathos, oppdaget jeg en \"underjordisk\" kirke, veldig lik den som var på bildet først her. Den var helt fantastisk, med de samme veggmaleriene.
Men inngangen var nesten helt gjemt i naturen, og nesten helt umulig å få øye på. Den gangen var det ikke mange fastboende som som visste om den, eller visste hvor den var. Vi måtte spørre mange før vi endelig fant fram.
Jeg er ikke sikker på hvor det var, men det var i hverfall på vei ned til en av strendene.
Noen som har kjennskap til denne?  - Skal se om jeg kan få scannet inn et bilde av den jeg har.

Låter spännande, var det också på östkusten ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anette

Hmmm.... nå lurer jeg på om det kan være den samme kirken vi snakker om.??... Jeg er ikke helt sikker, men tror at det var på vei ned til Apella (dengang var det en dårlig grusvei)
Men selve \"overbygget\" var ikke der, og det kan jo se ut som at det er relativt nytt på dine bilder. Veggmaleriene er identiske, men på dine ser det ut som de er delvis dekket med et slags stoff?

Jeg har forsøkt å legge til bildene.. men klarer det ikke grrr .. kanskje jeg kan sende de til noen som kan det??

Tommy

Quote from: \"Anette\"Hmmm.... nå lurer jeg på om det kan være den samme kirken vi snakker om.??... Jeg er ikke helt sikker, men tror at det var på vei ned til Apella (dengang var det en dårlig grusvei)
Men selve \"overbygget\" var ikke der, og det kan jo se ut som at det er relativt nytt på dine bilder. Veggmaleriene er identiske, men på dine ser det ut som de er delvis dekket med et slags stoff?

Jeg har forsøkt å legge til bildene.. men klarer det ikke grrr .. kanskje jeg kan sende de til noen som kan det??

\"överbyggnaden\" var relativt nyrenoverad, \"stoffet\" är tunn genomskinlig bomullsduk som väl är menat att skydda målningarna, bomullsdukarna var delvis trasiga, och i övrigt såg det ut som det pågick, eller nyligen pågått, renoveringsarbeten på platsen.

Det skulle vara skoj att se dina bilder :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anette

Da har vi nok \"løst gåten\"!
Jeg har fått lastet opp bildene til et galleri i profilen min, sjekk der.

Tommy

Quote from: \"Anette\"Da har vi nok \"løst gåten\"!
Jeg har fått lastet opp bildene til et galleri i profilen min, sjekk der.

Utan tvivel så är det så att det är samma ställe ja, det enda jag inte kände igen var kvinnan utanför :-) , men henne stöter man kanske på nån annan gång på Karpathos  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anette

\"Kvinnen\" er nok blitt betydlig eldre,siden bildet er tatt i 1988....  :laughing6:  
Men muligheten til å treffes er jo der, siden jeg tenker på å ta turen tilbake dit i sommer...
 :bounce:

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 05. Jun 24, 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...