Logg inn med Facebook eller Google!

Planlagte reiser 2006-2008

Started by Ole, 26. Feb 07, 23:27:48

Previous topic - Next topic

Frost

Quote from: \"Mixelite\"Chios har _mange_ flotte strender Snoknud og vi har bare besøkt en brøkdel av dem. Ennå. Men når man reiser med barn, er det veldig kjekt med basseng altså, det må jeg si! Et år hadde vi en sønn med litt mye sol på ryggen. Ikke synlig brent, mer tørr. Ikke noe godt med saltvann da! -Eller når mor og far ikke orker å pakke tusen ting for å gå på stranden. -Eller mens man venter på å gå på stranden. Og blablabla. Mange gode grunner til å ha basseng ;-) Jeg har inntrykk av at unger ofte foretrekker basseng fremfor strand og da er det greit å ha begge deler ;-)


Nettopp. :)

Vi er mest på stranda. Men før vi kommer oss på stranda, og etter at vi har kommet opp fra stranda er det kjempeflott for ungene å få bade i bassenget. Jeg bader ikke selv i basseng men ungene liker det.

meze

Det blir omtrent det samme som ifjor..... og alle andre år.

7. juni Naxos 2 uker
7. september Karpathos 3 uker

 :flower:

Maritza

Hei Margrethe
Du får se etter oss på Pelagos.
Jeg sitter der med vifta mi og retsinaen, hvis jeg ikke danser med Meze....

snoknud

Quote from: \"Mixelite\"Chios har _mange_ flotte strender Snoknud og vi har bare besøkt en brøkdel av dem. Ennå. Men når man reiser med barn, er det veldig kjekt med basseng altså, det må jeg si! Et år hadde vi en sønn med litt mye sol på ryggen. Ikke synlig brent, mer tørr. Ikke noe godt med saltvann da! -Eller når mor og far ikke orker å pakke tusen ting for å gå på stranden. -Eller mens man venter på å gå på stranden. Og blablabla. Mange gode grunner til å ha basseng ;-) Jeg har inntrykk av at unger ofte foretrekker basseng fremfor strand og da er det greit å ha begge deler ;-)

Mange fordeler med det bassenget, men sjøen er jo så mye bedre, og det vet vi som er voksne....
Jeg har vært på endel av de bortgjemte, fantastiske strendene på Chios, og jeg lengter tilbake, men turene i år går til Kreta og Rethymno, i april, i juni og så i september.  Det er jo fint der også, og det er et sted for de fantastiske fjellturene.  Da er bassenget godt å ha når en kommer tilbake. :laughing6:
snorre

Barbro

Skulle vi hatt en tråd der det diskuteres hva en vil ha av en ferie..komfort,basseng mm..der alle med og uten barn kunne fortelle om hva de foretrekker?Og hva de ønsker?
Bare kaster spørsmålet ut i lufta,jeg :colors: ......
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Laila

Quote from: \"Barbro\"Skulle vi hatt en tråd der det diskuteres hva en vil ha av en ferie..komfort,basseng mm..der alle med og uten barn kunne fortelle om hva de foretrekker?Og hva de ønsker?
Bare kaster spørsmålet ut i lufta,jeg :colors: ......

Hvorfor oppretter du ikke selv en slik tråd og forteller hva du vil ha ut av ferien? Helt sikkert kommer det andre etter da

Barbro

Fordi jeg tidligere har gitt uttrykk for hva ferie er for meg..hverken solsenger,basseng eller fasciliteter..og ungene mine er voksne,så jeg trenger ikke ta hensyn til noen i så måte.Men jeg tror det er mange som gjerne vil diskutere dette,derfor forslaget,Laila.Er det svar nok,eller vil du jeg skal utdype det mer?
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Margrethe

Quote from: \"Maritza\"Hei Margrethe
Du får se etter oss på Pelagos.
Jeg sitter der med vifta mi og retsinaen, hvis jeg ikke danser med Meze....

Det kan du være sikker på at jeg skal gjøre! Vi sitter nok der vi også, Liv og jeg, sannsynligvis hverken med vifte eller retsina, men garantert med ouzo`en i umiddelbar nærhet!  :drunken:  Og er vi ikke der - så er vi nok på Mike`s.. :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Tjorven

:cheers: Så er min 2. Hellastur i sommer bestilt, i hvertfall flyreisen. Rygge- Aten tur retur 24.aug-11.sept er i boks :cheers: Det går fly fra Aten til Astypalea et par timer etter, så det kunne ikke passa bedre  :flower: Bosted finner man etter hvert, men nå skal jeg til øya jeg har forelska meg i.... uten å ha vært der ennå  :clown:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mikke

Grattis Tjorven!! :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Anders

Så er den årlige \"gutta-boys\" turen bestilt. Herlig  :cheers:  
31.mai, en uke på Naxos, må vel snart ringe Sofia og sikre meg
rom nr 2?
Har registrert at man kan fly Santorini-Bergen for under tre hundre på 17.mai, så kanskje det blir en solo-uke da?  :bounce:

Barbro

Quote from: \"Tjorven\":cheers: Så er min 2. Hellastur i sommer bestilt, i hvertfall flyreisen. Rygge- Aten tur retur 24.aug-11.sept er i boks :cheers: Det går fly fra Aten til Astypalea et par timer etter, så det kunne ikke passa bedre  :flower: Bosted finner man etter hvert, men nå skal jeg til øya jeg har forelska meg i.... uten å ha vært der ennå  :clown:
Og jeg slår følge med Tjorven :flower: ...Astypalea har lenge vært på ønskelista mi også,så nå tar vi en jentetur sammen :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...