Logg inn med Facebook eller Google!

Ser det kjent ut? Greske hotellrom

Started by Margrethe, 01. May 08, 12:14:33

Previous topic - Next topic

Mixelite

Quote from: \"Tjorven\"Det er stor forskjell på å le AV noe(n) og MED noe(n) For meg viser dette noe av det \"typisk greske\" som jeg ikke ønsker å latterliggjøre, men humre gjenkjennende til. Ikke for å være nedlatende, men tvert imot for at det er sånne ting som gjør Hellas så sjarmerende ;)

Amen!

Mixelite

Quote from: \"Margrethe\"[
Det kommer vel an på om hvor selvhøytidelig man er, og hvor stor evne man har til å le av seg selv. Det er jo ikke vondt ment, og denne mannen her reiser jo igjen og igjen på tross av disse rommene. Sjarmerende feil, kaller jeg det. Og såpass uhøytidelige er ihvertfall alle grekere jeg kjenner, på sine egne vegne. Så det så! :clown:

:-)

Jeg ler ikke _av_ det, jeg humrer, som Tjorven skriver, gjenkjennende til det.  For meg er det en del av sjarmen alt sammen, og en smule hjemmekoselig. Likevel er det ikke til å komme forbi at jeg setter pris på luksusen det er å ha et dusjforheng som går helt ned slik at ikke vannet fosser alle veier ;-)

sunbjorn

Quote from: \"Tjorven\"Det er stor forskjell på å le AV noe(n) og MED noe(n) For meg viser dette noe av det \"typisk greske\" som jeg ikke ønsker å latterliggjøre, men humre gjenkjennende til. Ikke for å være nedlatende, men tvert imot for at det er sånne ting som gjør Hellas så sjarmerende ;)
Du fikk sagt akurat hva jeg egentlig ønsket å si, Tjorven. En humrer og minnes episoder hvor en kan ha sukket tungt. Men takk og pris for at jeg slipper å bo på et \"perfekt\" hotell i 12. etasje. At jeg får ta del i det ufullkomne er vel noe som skaper en ekstra følelse av \"velkommen\" og \"ikludering\". Det ufullkomne gjør det faktisk mer fullkoment!

Tjorven

Helt enig, Sunbjørn. Små familiehotell/studioer er hva jeg liker best. Der ikke alt er på G, men hvor man blir behandlet som en venn. Hva er vel bedre enn det?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Livsnyteren

Jeg tror de fleste her på forumet er enige jeg om at det er det er det ufullkomne som drar oss til Hellas år etter år.Jeg personlig får spader når jeg ser svære hoteller med masse luksus og svære opplyste områder med masse bråk og skrål :cheers: Nei takke meg til et litt slitt familiehotell med masse sjel i veggene :flower:

Margrethe

Quote from: \"sunbjorn\"
Quote from: \"Tjorven\"Det er stor forskjell på å le AV noe(n) og MED noe(n) For meg viser dette noe av det \"typisk greske\" som jeg ikke ønsker å latterliggjøre, men humre gjenkjennende til. Ikke for å være nedlatende, men tvert imot for at det er sånne ting som gjør Hellas så sjarmerende ;)
Du fikk sagt akurat hva jeg egentlig ønsket å si, Tjorven. En humrer og minnes episoder hvor en kan ha sukket tungt. Men takk og pris for at jeg slipper å bo på et \"perfekt\" hotell i 12. etasje. At jeg får ta del i det ufullkomne er vel noe som skaper en ekstra følelse av \"velkommen\" og \"ikludering\". Det ufullkomne gjør det faktisk mer fullkoment!

Tror nok ikke \"perfekte\" hotell er det denne mannen i videoen vil fortelle at han heller vil ha, heller. Da hadde han vel ikke oppsøkt disse typisk greske hotellene igjen og igjen.
Jeg ønsker meg heller ikke store hotell uten sjarm. Disse videoene får meg til å lengte enda mer tilbake, fordi de er så gjenkjennelige! Syns at sånne snodige innredninger, byggverk etc etc, sier veldig mye om det greske. Det er faktisk ikke så viktig! De setter helt andre verdier mye mye høyere, og man skulle ofte ønske at man var mer som dem. :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Gro

Fikk lyst å nevne Tove Nilsens bok nå, det er jo nettopp dette vi elsker med grekerne. Både om varmen til grekerne og rotet...
Hun skriver så morsomt om det i boken sin Kretadøgn:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anders

Det \"verste\" er at jeg kjenner meg igjen på det der baderommet på Naxos... og det stedet regner jeg som det suverent beste stedet jeg noen gang har bodd i Hellas. Kanskje derfor jeg oppsøker det to ganger årlig ;-)

bengalow

Vi är nog vara ganska eniga om, att hade detta varit i Skandinavien, så hade det kommit i tidningen, och blivit klassat som skandal. I Grekland kanske det är annorlunda, för oftast är man där en kort period, och sedan? Ja, vi bryr oss inte efter vårt besök.
Om jag hade varit hotellägare, så hade jag ordnat det direkt. Jag hade skämts om jag hade hyrt ut ett rum som inte fungerade som det borde.  Om jag bott på stället, så hade jag krävt pengar tillbaka på dagshyran!!
Att sedan kritisera mannen som åskådliggör \"felen\" är för lågt! Att han kan göra det ironiskt är väl en sak, men vem känner sig träffad? Nä, om ni har vänner/bekanta som har duschar som fungerar på det viset som visas, så borde ni ha mod nog, att säga det till dom som hyr ut. Inte skälla ner mannen som visar hur det verkligen \"fungerar\"!
Ett grekiskt \"badrum\" är i verkligheten ett under - att det fungerar  överhuvudtaget, alltså! Dessutom skulle jag vilja lägga till, att jag ännu inte under 40 års resande till Grekland, funnit en badrumsbelysning som är värt sitt namn. En sketen lampa, max 40W,  till höger eller vänster om spegeln som knappt ger nödljus..... tror fan att man blir lite långskäggig på vissa delar av ansiktet!
Jag kanske bör lägga till, att jag tar den grekiska \"kvalitén\" på badrum med en nypa salt nuförtiden. Och roar mig med att se på diverse problemlösningar med ironi, så som han på videon!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...