Logg inn med Facebook eller Google!

Magnolia i Kardamili

Started by Torill, 20. Apr 08, 14:19:14

Previous topic - Next topic

MaFi

Det høres aldeles deilig ut, Magnolia! Her har det skyet over, og sola vi har hatt i over ei uke har gjemt seg. Det kom til og med et par dråper regn tidligere i dag... akk... JA, jeg skulle gjerne ha vært på Ritsa-stranda og nytt en frappé! Vær du sikker.... På den andre siden - nå er det under to måneder igjen til jeg er i Hellas igjen.... Det er godt å ha noe å glede seg til! :clock:

Kos deg videre, du!

Tjorven

Så koselig å høre fra deg, Magnolia. Har ikke kommet skikkelig på nett de siste dagene pga pc-trøbbel, så dette var gøy å se :) Gleder meg til å høre om påskefeiringa, det blir sikkert en flott opplevelse. Fortsett og nyt ferien du, tenk så godt å kunne være der så lenge, sukk, og god påskefeiring  :priest:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Gro

Gøy å følge med deg, man gleder seg enda mer til man selv er i Hellas neste gang:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Frost

Heldige Magnolia. Tenk å få være der nede i hel 4 uker. Ikke misunnelig nei. ;)

Her sner det faktisk fortsatt. :sukk:

Magnolia

Morgenhilsen fra Kardamili.
Straalende sol i dag ogsaa, og det er ikke helt etter planen. Det er langfredag her nede, og da skal det visst helst vaere skyet og litt regn. Det ser ikke slik ut naa. men det kan forandre seg utover dagen.

I gaar kveld var vi paa messe. Vi kom en time for sent og var en god time, og messen var fortsatt ikke slutt. Det var en fortettet stemning, kirka var full og folk kom og gikk hele tida.

Skal skrive mer om paasken naar jeg kommer heim, tenker jeg.

Skal hilse saa mye fra Katharina til dere alle.

Naa skal vi snart bort i kirka igjen og se paa (kanskje faa vaere med paa) aa pynte kirka. Det er virkelig spesiellt aa vaere her paa denne tida.

Ha det bra alle sammen. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

eijukka

Varme hilsen till Magnolia!
På vinteren hade jag ännu en härlig plan över att kunna fira den grekiska påsken i Kardamili och kanske dricka kaffe med DIG där (vi privat mejlade då), men tyvärr blev det på denna gång ingenting därav. I stället ska jag fara för ett par dagar till Paros för att träffa mina finska vänner där. Men säkert ska jag komma också till Peloponnesos en dag :flower: !
Ha en fin tid där! ΚÎ'ΛΟ ΠÎ'ΣΧÎ'!!
mvh/Eija från Finland

Anne

Så koselig å følge med deg Magnolia. Det må være en opplevelse å være med på påskefeiring i Hellas. Det står på programmet. Her småregner det idag, men det er vår så vi skal ikke klage. Kos deg masse. Καλο Πασχα Magnolia. Hilsen fra Anne :hello2:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Magnolia

Hei eijukka.
Det hadde vaert moro om du hadde vaert her, men vi treffes kanskje en gang. Uansett anbefaler jeg alle aa feire paaske i Hellas. Det er en opplevelse som er umulig aa sette ord paa.
Vi har vaet i kirka en gang i dag. Dessverre kom vi for sent til aa vaare med aa pynte kirka, men under messen ble kristusfiguren tatt ned fra korset. Folk feirer paaske her. Kirka er full formiddag og kveld.

Takk for gode hilsener baade eijukka og Anne.
Maa bare legge til at vi har faatt riktig langfredagsvaer her. :) Det har regnet og tordnet i ettermiddag. Haaper paa oppholdsvaer naar vi skal se paa prossesjonen i kveld.

Ha det riktig godt alle sammen. I morgen flytter jeg til mitt hotell, saa da blir det nok mindre forum for meg. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Riitta

Ha ett fortsatt fint påskfirande  där i Kardamili. Vi ser fram emot och se fina bilder från firandet och höra hur det var och fira påsk där :flower:

Riitta

brit

Så koselig å høre fra deg Magnolia....later til at du har det fint. Får helt sug i mellomgulvet av å høre deg fortelle om påsken.....det har stått på ønskelisten meget lenge å få feire påske i Hellas.

Kos deg videre Magnolia, det har du fortjent!

Magnolia

Hei brit.
Takk for hilsen. Det er utrolig aa vaere her, det er sikkert. Naa maa jeg stikke, for vi skal gjoere oss i stand for aa spise foer vi gaar til kirka.
Jeg stikker nok innom forumet en gang igjen siden. :)

Hei til Riitta ogsaa. Jeg saa din hilsen foerst naa, for jeg bruker saa lant tid til aa skrive paa denne fremmede pc en. Dessuten er det treg linje.

Ha en flott dag alle sammen.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Hei Magnolia!
Så gøy å høre fra deg. Jeg var i Kardamili langfredag for to år siden. Det var en veldig spesiell opplevelse. Vi våknet til sørgmodig klang fra kirkeklokkene, og det gjentok seg med jevne mellomrom utover dagen. Det var fint vær, men akkurat da langfredagsprosesjonen skulle gå rundt i landsbyen, kom regnet (som bestilt).
Ha en fin ferie fortsatt :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...