Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor finne et rolig og stille feriested i Hellas?

Started by Kisko, 08. Apr 08, 20:26:23

Previous topic - Next topic

Bjørg

Limnos- definitivt, så å si fritt for øyhoppere, få turister, veldig gresk og veldig rolig. Du kan bare nyte øya, lokallivet og strendene. Og du kan reise direkte dit fra Norge...  :love1:

Tjorven

Alltid ok å få info/bilder fra øyer man ikke har vært på, men er nyskjærrige på. Har ikke sett mye fra Limnos. Kan du fortelle litt om øya,  Bjørg? :)
Sorry, jeg skrev Brit først, men dette hører til i en egen tråd forresten ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mixelite

Jeg brølte ut Chios et stykke oppi der, men det var jo ikke et spesielt informativt svar.

Chios har veldig lite turister i forhold til innbyggertallet, selv om flertallet på de mest populære tavernaenen i \"hotellområdene\" på tidlig kveldstid er turister. - før grekerne går ut og spiser og overtar stedene ;-)

Øya har selvfølgelig uteliv, det bor tross alt mange mennesker der, men det er ingen partyøy! Hit kommer ikke de som skal feste hele natten og sove på stranden om dgen og sjansene for at man ikke får nyte kveldsstillheten på balkongen fordi det er et rølpeparty på naboleiligheten er så godt som null(bank i bordet*).

For en virkelig fredelig og romantisk ferie vil jeg anbefale Agia Fotini(fotia). Ehm, med mindre dere reiser dit i august. I høysesongen tror jeg farten tar seg opp der nede, men ellers er det et nydelig og fredelig sted med 3-4 gode tavernaer, et minimarkeder, bilutleiefirma, nydelig hvit stenstrand med krystallklart vann(ta med snorkel, der er fisk og blekksprut å se for den som liker det) og solsenger og treparasoller for den som liker det.

Det finnes ikke mye som slår det å sitte på balkongen om kvelden og se båten til athen gli forbi i måneskinnet mens man kun hører bølgene som klukker mot stenen på stranden, synes jeg :-D

Ellers kan man gå inn i katalogene til Hellas og Lilleput og finne akkurat det hotellet og stedet man ønsker og være sikker på at flertallet av gjester her er godt voksne i lavsesongen og godt voksne og barnefamilier i høysesongen.



*Hvorfor bank i bordet? Sist jeg snakket om dette, var da jeg spurte hotelleieren vår for 7-8 år siden om de noen gang fikk gjester som var fulle og rølpete. Weell, fikk jeg til svar, for noen år siden var det en dame som drakk litt mye og var litt høyrøstet og sånn, så henne måtte vi snakke til og be om å dempe seg. -Dagen etter at jeg spurte kom en dame som var full da hun ankom, og innen middagen ble servert hadde hun spydd i blomsterbedene og i det hele tatt :-S Så bank i bordet ;-) Nå skal det også sies da, at denne damen var veldig hyggelig og snill resten av oppholdet. Alle kan vel være uheldig, tenker jeg.

operafantomet

Quote from: \"Mixelite\"Jeg brølte ut Chios et stykke oppi der, men det var jo ikke et spesielt informativt svar.
Av en eller annen grunn fikk den kommentaren meg til å flire skikkelig.... Haha. Men Chios høres deilig ut. Takk for utfyllende beskrivelse!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Bjørg

Quote from: \"Tjorven\"Alltid ok å få info/bilder fra øyer man ikke har vært på, men er nyskjærrige på. Har ikke sett mye fra Limnos. Kan du fortelle litt om øya,  Bjørg? :)
Sorry, jeg skrev Brit først, men dette hører til i en egen tråd forresten ;)
Limnos er vel en av de mest greske øyene jeg har vært på- selv om det forholdsvis nylig er opprettet  fly fra Norge dit.
Nydelige strender med få nordboere. Gatene har vanlige butikker for lokalbefolkningen og svært få souvenirbutikker. Her er ei øy som folk lever og bor på, samtidig som vi gjerne vil se oss om. Den har en enorm festning som stort sett er bedodd av dådyr eller var det rådyr- men et flott turområde- bruk en dag. Du får være her i ro og fred - uten at noen bryr seg. Her opplevde vi spontan sang og musikk på tavernaen, en kelner og noen lokale gubber som slo seg sammen,  - uten at dette var avtalt på forhånd. Vi dro til en lokal kirke på en høyde utenfor sentrum, to lokale ungdommer kom for å ha en stund for seg selv, vi lusket bort, vi skulle jo egentlig ikke vært der..

Lars1

Nå kan jeg nok ikke påberope meg kunnskap om Hellas, men vi, min forlovede og jeg hadde også samme intensjonen mht reisemål, og vårt valg falt etter litt research på Parga, på fastlandet.

Vet ikke om det kan anbefales til unge par ennå, men får se når vi kommer tilbake fra Hellas om vi vet mere da :compress:


mikkel


Frost

Jeg har også hørt at Parga er en veldig romantisk by.
Har desverre ikke vært der selv.

Tjorven

Kan bare bekrefte at Parga er nydelig og romantisk, men kanskje ikke så veldig rolig lenger? Men det kommer helt an på når dere drar.
(Takk for Limnos-svar forresten, Bjørg)
There are no strangers, only friends we haven't met.

hellasgal

Vil gjerne henge meg på de som sa Alonissos , virkelig et rolig og still sted altså. Ønsker meg tilbake dit hver gang hverdagene her i Norge er stressende.

Stigra

Kom ikke til Alonissos - da blir vi fort for mange - \"jeg vil ha øya for meg selv\" og de tre andre norske parene som har funnet den :compress:
StiGra

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...