Logg inn med Facebook eller Google!

Problemer med å logge inn....

Started by Mytsberg, 24. Mar 08, 12:24:17

Previous topic - Next topic

Mytsberg

Er det flere enn meg som har problemer med å logge inn på forumet her ?
Når jeg bruker Firefox 3 (beta 4) for både pc og mac og Safari for Mac får jeg opp denne mld. \"Du har blitt utestengt fra denne siten grunnet ukjent bruker-agent.\" Kommer inn som vanlig med Opera og Internet Explorer......Hmmmm
Sjarm, intelligens og et godt utseende kan ikke kjøpes - Det er man født med! :)

Ole

Dette har jeg dessverre ikke noe umiddelbart svar på.

Mytsberg

Oki, mulig det har noe med at Firefox 3 er i betaversjon enda ?
Men det løser seg nok etterhvert  :iconbiggrin:
Sjarm, intelligens og et godt utseende kan ikke kjøpes - Det er man født med! :)

Ole

Det er tydelig at flere brukere har problemer med å logge seg inn med Safari. Det fikk meg til å tenke på denne artikkelen: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=513440
Det burde ikke være noe sikkkerhetsproblem for Hellasforum akkurat, men det systemet jeg bruker (Dragonfly CMS) har som mål å være det sikreste Content Management System (CMS) out  there, så det er mulig det er lagt inn en sperre for Safari.

Løsningen (i alle fall intil videre) er å bruke en annen nettleser, f.eks. Explorer, Firefox (Ikke den siste Beta-versjonen), Opera etc.

MaFi

Har hatt samme problemet her i dag, men etter en e-post fra Ole skiftet jeg fra Safari til Firefox, og nå er jeg inne på Hellasforumet, som dere ser... men det fungerer fremdeles ikke med Safari...

Athina

Jeg fikk ikke logget meg inn igår. Har ikke hatt problem med det tidligere, og idag gikk det glatt som vanlig :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Mytsberg

Her er feilmeldinga som kommer, hvis det kan være til hjelp ?
Samme mld på både mac og pc......

Sjarm, intelligens og et godt utseende kan ikke kjøpes - Det er man født med! :)

operafantomet

Jeg opplevde det samme nå nettopp. Frem til klokken tolv i dag funket det helt fint å besøke www.hellasforum.net med nettleseren Safari. Men etter å ha vært en tur på biblioteket prøvde jeg å besøke siden igjen, og da fikk jeg samme feilmelding som Mytsberg. Først trodde jeg at eierne av forumet fysisk hadde utestengt meg, og det var jo ingen god følelse.... men da jeg prøvde via nettleseren Opera, gikk det helt fint.

Jeg er ikke overbegeistret for Opera, bruker den kun i nødstilfeller. Siden det er flere som opplever disse problemene (kan tenkte meg det er flere enn de som har vett til å si ifra - tilfeldige brukere som besøker forumet for første eller andre gang etc) - hadde det vært mulig å sjekke opp i hva som frembringer feilmeldingen?

ETA: jeg jobber på en iMac G4, med operativsystemet Mac OS 10.4 (Tiger). Har nettleserne Safari, IE for Mac og Opera. IE for Mac blir ikke lenger oppdatert av Microsoft, og er derfor ikke helt pålitelig. Opera er fin-fin, men litt tunggrodd. Kan selvfølgelig laste ned Firefox, men hadde foretrukket fortsatt bruk av Safari.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Ole

Quote from: \"operafantomet\"hadde det vært mulig å sjekke opp i hva som frembringer feilmeldingen?

Det jobbes med saken. Safari med Mac er problemet. Såvidt jeg vet funker det med Safari på PC.

Torill

Hva er det som er feil med Opera? Tungrodd,eller er det mer jeg bør vite?
Ingen kan alt - alle kan noe.

operafantomet

Quote from: \"Ole\"
Quote from: \"operafantomet\"hadde det vært mulig å sjekke opp i hva som frembringer feilmeldingen?

Det jobbes med saken. Safari med Mac er problemet. Såvidt jeg vet funker det med Safari på PC.
OK, supert. Skjønte det som at Mytsberg hadde problemer på både Mac og PC, men har ikke prøvd det på PC selv. Takk for at dere sjekker det!

Det er kun personlige preferanser som gjør at jeg ikke er så begeistret for Opera. Masse småting. Type: når jeg laster ned bilder blir de på skrivebordet kun et jpeg-symbol heller enn et miniformat av bildet. Jeg er vant til sistnevnte, og siden jeg har mye bilder på dataen gjør jpeg-symbolene det vanskeligere å finne frem. Og jeg misliker at jeg får opp en ny \"mappe\" når jeg vil ha nytt vindu (slik som man får på IE og Safari, men Firefox har el også dette \"mappesystemet\", om ikke jeg husker feil).

Slike ting. Dette kan kanskje endres via innstillinger, for alt jeg vet... men det er derfor jeg helst bruker IE eller Safari.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Ole

Kan noen som bruker Safari (først og fremst på Mac) gå inn og sjekke om det funker nå?

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...