Logg inn med Facebook eller Google!

Rundvandring i Pythagorio med omnejd-bilder

Started by Tommy, 08. Mar 08, 18:47:58

Previous topic - Next topic

Tommy

Tack, tack igen för kommentarer o inspel :-)

Det började bli dags att tänka på hemresa, och något ville jag ju ha med mig hem till Sverige. Vin o Samosbrandy blev inhandlat hos denne gamle sympatiske man, som har sin affär vid en bakgata som löper parallelt med hamnpromenaden, ibland är där öppet ibland inte. Men jag hade tur när jag gick förbi och fick mig också vacker sång till livs, av en gammal kvinna som satt o vilade sina gamla ben i affären. Hans fru ? Det är inte säkert att det pris man betalar för varorna är överenstämmande med det som utges, men det beror nog bara på den gamle mannens sviktande minne, och inget annat, så det får man så att säja betrakta som inträdesavgift i hans gamla mysiga butik.



:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Allting har en ände,  ( utom korven, för den har två :D ). Avslutar här rundvandringen med några bilder från flygplatsen, och den enda dagen på hela veckan som bjöd på regn. Om man kikar efter i regndiset så syns en del av inflygningen och landningen när Olympic airway anländer med sitt flyg.















That´s all folks, för denna gången, det kommer säkert mer från Samos någon gång, på något annat tema kanske, när det börjar klia i mina
fingrar igen.

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Magnolia

Tusen takk for en herlig rundreise, Tommy. Det har vært interessant å følge deg fra dag til dag. Blinkskudd etter blinkskudd har glede oss.
Det har ikke vært vanskelig å merke at turen har svart til forventningene, og mer til. :)

Det nest siste bildet, siluettene med paraplyen, var bare helt unikt. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Anne

Tusen takk for at du viste din tur Tommy. Praktfulle bilder. Jeg synes det siste bilde var så symbolskt. En ferietur er over, en drar og en blir. Det bilde gikk rett i hjerte mitt.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tommy

Quote from: \"Anne\"Tusen takk for at du viste din tur Tommy. Praktfulle bilder. Jeg synes det siste bilde var så symbolskt. En ferietur er over, en drar og en blir. Det bilde gikk rett i hjerte mitt.

Tack allesamman som orkat titta o kommit med kommentarer ikring det hele :-)

Skojig tolkning av de sista bilderna Anne :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Dette har vært en flott serie med bilder og kommentarer fra uka på Samos. Jeg har ikke skrevet så mye i trådene, men jeg likevel fulgt godt med. Supert Tommy!
 :cheers:

Torill

Takker for turen jeg også. Og flyet som kom så da ut til å lande trygt og sikkert  :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Takk for flotte bilder og historier, Tommy. Det var en glede å få følge deg på turen :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Tack för att vi fick följa med på din semestervecka. Det har inte alls varit svårt att orka följa med på detta Tommy! Man har ju fått vara med på resan på ett litet hörn och det piggar upp i vardagen - känner ju igen så många ställen också. Resan har beskrivits så bra i både bilder och i ord.

Johanne :icon_smile:

gesse

Takk for at jeg fikk se alle de vakre bildene dine fra Samos, Tommy.
Og for at du har fortalt så levende fra din off-season-reise. :flower:

Frister virkelig å ta en tilsvarende tur en gang, men jeg tror jeg vil ha et litt slakkere program. Virket nesten for mye på en gang - for meg.

Bildene dine er  så utrolig klare og jeg syns du har fanget lyset på en helt spesiell måte.  :hello1:

Det som overrasker meg  er at blåfargen på himmel og sjø ikke er så blå som jeg er vant til å se det om sommeren. Himmelen, som jeg ser det, minner mer om den høye, lyseblå himmelen som vi har her i Norden.

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | 06. Jul 24, 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...