Logg inn med Facebook eller Google!

Verdens vakreste sjøreise......

Started by brit, 08. Mar 08, 07:40:21

Previous topic - Next topic

Barbro

Aldeles nydelige bilder,Brit :flower: .Og jeg som er så berg-og steingærn kan nesten ikke se meg mett på akkurat disse bildene :love7: ..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Torill

Nydelig Brit :cheese: Tenk at vi bor i et så vakkert land :cheers: Hjelper å bli minnet om det når utreisetrangen blir for stor  :colors:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Ninette

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Frost\"Flotte bilder.

Jeg har desverre ikke vært i Lofoten. Har bare vært på Andøya som barn. Det er jo en del av Lofoten. Bestefaren min kom fra Andøya.
Det er egentlig synd og skam. Tror jeg og familien må ta en tur med hurtigruta til Lofoten iallefall. Eller så går det jo an å kjøre dit. :)

Hører ikke Andøya til Vesterålen? Eller er det flere andøyer?

Andøya er Vesterålen, ja. Jeg sitter her nå, på herlige Andøya :-)

Blar meg akkurat nå nordover i de flotte bildene til Brit. Har akkurat passert Svolvær, spent på om hun var våken da hun passerte Vestrålen. Det er svært vakkert der også, sommer som vinter :-)

http://sjaafjell.blogspot.com/
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

brit

Quote from: \"Ninette\"
Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Frost\"Flotte bilder.

Jeg har desverre ikke vært i Lofoten. Har bare vært på Andøya som barn. Det er jo en del av Lofoten. Bestefaren min kom fra Andøya.
Det er egentlig synd og skam. Tror jeg og familien må ta en tur med hurtigruta til Lofoten iallefall. Eller så går det jo an å kjøre dit. :)

Hører ikke Andøya til Vesterålen? Eller er det flere andøyer?

Andøya er Vesterålen, ja. Jeg sitter her nå, på herlige Andøya :-)

Blar meg akkurat nå nordover i de flotte bildene til Brit. Har akkurat passert Svolvær, spent på om hun var våken da hun passerte Vestrålen. Det er svært vakkert der også, sommer som vinter :-)

http://sjaafjell.blogspot.com/
Hun sov nok,men det spørs om ikke det kan bli på sørgående....selv om været da ikke var så bra.... :flower:
Tusen takk for linken.Jeg skal kose meg med den senere i kveld.

brit

Tusen takk til dere alle tre for hyggelige kommentarer. Det inspirerer!  :flower:  :flower:
Tastaturet mitt gikk i stykker,så jeg sitter og hamrer på et gammelt som også er dårlig.....så nå blir det nok en pause. Erik forsøker å fikse......

Katta

Quote from: \"brit\"
Quote from: \"Katta\"Virkelig morsomt å følge din tur med hurtigruta. Min favoritt er Lofoten, og spesiellt Svolvær. Har gått på skole der, og ble helt forelsket i stedet, folkene, og naturen.

Enig med deg Katta! Lofoten og Svolvær er nydelig,men hurtigruta går ikke innom det stedet som er kåret til Norges vakreste sted. Reine i Lofoten!

Reine og Å (Norsk fiskeværsmuseum, http://www.lofoten-info.no/nfmuseum/ )er helt nydelig.

Tjorven

Jeg vet ikke annen råd enn at jeg må vinne i lotto, for en slik tur i vår vakre natur kan jeg virkelig tenke meg (som i utgangspunktet ikke er noe båttur-elsker!) Men det er trygt og godt å få være med på fotoreisen din, Brit, alt er bærre lækkert ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

brit

Tusen takk til Katta og Tjorven! Hyggelig å ha dere med på tur! :flower:
Til Tjorven vil jeg si at jeg er heller ingen \"båtfan\", men på en så stor båt er det ikke noe problem. :flower:

brit

Det er blitt torsdag 5.august og vi nærmer oss det punktet da vi skal snu båten og vende nesa hjemover.
Ca.kl 7.30 titter vi ut og der ligger Vadsø, som er administrativt sentrum i Finnmark fylke. 6100 innbyggere og næringsgrunnlaget er fiskeri og offentlig administrasjon!! Ser ut som sola har forlatt oss.......
Vi forsetter sydover til Kirkenes som er bygget opp omkring Sydvaranger gruver.......de er nå nedlagt. Her går vi ombord i buss som skal frakte oss til disse gruvene og til den russiske grense ved Jakobselv.
Vi ser gruveinngangen i Bjørnevatn hvor 2500 mennesker tok tilflukt i 1944 og inne i denne tunellen ble det født 20 barn.

Etter turen er vi tilbake i Kirkenes og vi snur og reiser hjem igjen......
Fortsettelse følger!

Magnolia

For en tur dere har hatt! Nydelig bilder som nesten tar pusten fra noen og enhver.
 Det er bra du fotograferte på tilbaketuren også, for dette vil vi ha mer av. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

brit

Vi forlot Kirkenes i nydelig vær, men i Vardø møter vi tåka igjen.
Her blir vi møtt stanndsmessig på kaia og vi skal spasere opp til Vardøhus festning. Har nesten ingen bilder. For dårlig vær!
Her må jeg si at dette var det eneste stedet på reisen hvor jeg ble litt nedstemt. Byen bar tydelig preg av dårlige tider og fraflytting.....trist. Været var som sagt dårlig og Vardø fikk vel heller ikke vist seg fram i sin beste stas........
Men det som slo meg her nord var fargene på blomstene....virket mye kraftigere og inntense enn her sørpå, så Tyrihjelmen ved festningen ble foreviget. Bildet er ellers ikke noe kunstnerisk mesterverk.

Båtsfjord var neste stopp og vi avslutter dagen i Berlevåg. Fremdeles ikke noe mannskor å se :flower:

brit

Quote from: \"Magnolia\"For en tur dere har hatt! Nydelig bilder som nesten tar pusten fra noen og enhver.
 Det er bra du fotograferte på tilbaketuren også, for dette vil vi ha mer av. :)

Tusen takk Magnolia!
Ja,det blir litt fra hjemoverturen også. :flower:

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...