Logg inn med Facebook eller Google!

Verdens vakreste sjøreise......

Started by brit, 08. Mar 08, 07:40:21

Previous topic - Next topic

brit

Tirsdagen ble en roligere dag for oss og har ikke så mange bilder heller fra denne dagen.
Men tidlig på morgenen la vi til kai i Harstad og været var upåklagelig.
Kl.8.00 var det avgang og neste havn var Finnsnes....det er stor forskjell på naturen fra Lofoten og til vi kommer til Troms fylke, men vakkert er det.
Vi hadde vært i Tromsø flere ganger før ,så når vi kom dit på ettermiddagen ble det til at vi shoppet...ikke mange bilder fra Tromsø,beklager Frost og MaFi.


Fatter ikke hva vi gjorde mellom Harstad og Finnsnes? Ingen bilder!

Etter hvert fikk man jo venner ombord og et par som vi hadde pratet mye med skulle gå av på Finnsnes...så vi hadde nok en avskjedsprat.

Mere siden.......

Frost

Quote from: \"MaFi\"Jaaaa!  :cyclopsani: Lyset... til og med om vinteren!

Jeg sitter her og lengter nordover nå... Jeg er søring, men bodde 15 år tilsammen i Troms og Finnmark - (nærmere 12 av dem i Tromsø, Frost), og sitter her og gleder meg til å reise til Finnmark til helga! Denne gangen blir det fly - ikke hurtigruta, men som student reiste jeg et par ganger sørover med hurtigruta - \"studentmetoden\" med ryggsekk og med liggeunderlag, og sov på dekk eller i fellesareale inne... Slikt gikk an på de riktig gamle hurtigrutene, men de nye cruiseskipene er mindre studentvennlige sånn sett!)

12 år i tromsø? Da er du jo nesten som tromsøværing å regne. ;)

Lyset i mørketida er nydelig ja. Skulle lagt inn et bilde, men vil ikke ødelegge tråden.

MaFi

Jada! :-) Nesten tromsøværing... med sånn ca. rogalandsdialekt... hehe...

MaFi

Åhhhh.... bildet nr. 3111 - der dere nærmer dere Tromsø.... Jeg er så glad i de fjellene på Kvaløya! Store Blåmann... Har hatt noen flotte turer til toppen... blant annet en sommerdag i strålende vær... (Jeg sukker drømmende...)

brit

Så hyggelig at det bildet vakte gode minner hos deg MaFi.  :flower:

brit

I Tromsø shoppet vi som sagt men legger inn et par bilder fra byen.....Macks flotte bil måtte jo foreviges og gutten som satt i parken ved kirken og matet duer.
Kl.18.30 forlot vi Tromsø og fortsatte til Skjærvøy. Underveis var det dåp på Dekk 7,men det har jeg lagt inn bilder fra før...
Legger inn noen stemningsbilder fra turen til Skjærvøy..vi har fremdeles været med oss.....

Vi forlot Skjærvøy kl 23 og  ferden gikk videre mot verdens nordligste by,Hammerfest....en dag med mange opplevelser...men nå blir det nok en pause fra min side. Har litt å gjøre et par dager......

Takk for at dere følger med.

-POE-

Hej o tack för inspirerande bilder, nu ligger Lofoten, Bodö mm. bra till för en \"yrraH\" på sommarsemestern!

//PO
//PO

brit

Tusen takk POE!
Hyggelig å kunne inspirere til en Nord-Norges tur.
Tusen takk til deg også for at du har lagt inn tips ved bruk av Picasa.
Du må gjerne fortsette de tipsene..........

Torill

Utrolig vakkert Brit. Synd det er så dyrt bare :cyclops:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Athina

Verdens vakreste sjøreise.... ja, det må det være. Fantastisk, brit :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

For en tur det må ha vært, og for noen bilder!!!! Helt supert å få være med, Brit :) Enig med deg at gutten med duene fasinerte, det var herlig stemningsfullt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

brit

Tusen takk for hyggelige kommentarer! Det er koselig å kunne dele denne opplevelsen med andre......den turen kommer vi aldri til å glemme! :flower:

Tidlig onsdag morgen den 4.august våknet vi i verdens nordligste by...Hammerfest. Utrolig vakkert vær igjen. Vi har vært veldig heldige hittil.....det blir ikke de samme bildene i tåke.....og vel heller ikke den samme opplevelsen.
Ved 07 tiden er det avgang til Havøysund og på veien møter vi sørgående hurtigrute MS Narvik.
I Havøysund møter vi tåka...derfor ingen bilder...vi fortsetter videre til Honningsvåg....ingen bilder ,de kommer på sørgående! :flower:
Vi er litt spente for i Honningsvåg går vi ombord i buss som skal ta oss til Gjesvær og fuglesafari.......vil det bare bli tåke og ingen fugler?

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...