Logg inn med Facebook eller Google!

Verdens vakreste sjøreise......

Started by brit, 08. Mar 08, 07:40:21

Previous topic - Next topic

Svein~B

Quote from: \"brit\"I morgen legger jeg kanskje inn noen interiørbilder til ære for Svein B og andre som er interessert.

Gleder seg...    :bounce:
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

brit

Jeg lovte noen interiørbilder og her kommer det noen. Må si at vi hadde ikke mange...vi var nok mere opptatt av naturen enn av selve båten. Men båten var flott og jeg har sagt at hvis vi mot formodning skulle ta en tur igjen så måtte det bli med Richard With.
Richard With og Kong Harald er søsterskip og nesten identiske...fargene og kunsten innvendig er noe forskjellig. Da vi anløp Rørvik på sørgående lå disse to ved kai samtidig og jeg har da et par bilder fra  interiøret på Kong Harald også.

brit

Vi er kommet fram til søndag 1.august og når jeg våkner tidlig om morgenen er vi på vei inn Trondheimsfjorden....været var ikke så godt lenger...tåke..så de bildene som ble tatt er ikke noe å vise fram.
Men til frokosttid ankommer vi Trondheim og vi skynder oss å bestille taxi, skal spise familiefrokost i byen hvor jeg trådte mine barnesko. Derfor ingen bilder fra Trondheim.(bare private)

Kl.12 er det avgang igjen og hele denne dagen tilbringer vi i sjøen på vei til Rørvik. Været er igjen strålende og det ble en flott tur ut fjorden (ingen bilder av en eller annen grund) Når vi legger ivei mot nord passerer vi utallige holmer og skjær og et meget interessant fyr ,Kjeungskjær fyr. bebodd fra 1880-1947. familiefyr,her vokste det opp mange barn som også hadde sin skolegang der.
Idag er det automatisert og drives som en turistatraksjon. Her kan det overnatte opptil 20 personer og det er både bad og toalett der.
Ut på ettermiddagen passerer vi Stokksundet som krever perfekt navigasjonskunst.
Kl.20.30 ankommer vi Rørvik i tåke.

Epicuristen

Og jeg gleder meg til Helgelanskysten.... Ikke såååå langt igjen nå :biggrin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Magnolia

Det er helt tydleig at dere har hatt en fantastisk tur. Naturen er utrolig vakker, noe bildene dine klarer å formidle på en strålende måte. Det lille fyret på holmen - Kjeungskjær - er bare fantastisk. Tenk å oppdra barn der! Ikke mye tumleplass utenfor der nei!

Så hyggelig at dere vant turen. Jeg ser allerede nå at det må ha vært noen uforglemmelige dager (eller kanskje uker).

Takk for at du tar oss med på tur i vårt vakre land. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Kjempeflotte bilder Brit. Syns du hadde ganske mange interiørbilder jeg  :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

brit

Takk Magnolia og Torill!
Jeg koser meg veldig med å gå gjennom disse bildene, en stund siden sist. Vi opplever turen på nytt igjen både Erik og jeg. Men det er litt farlig også.......jeg har begyndt å studere Hurtigrutas prislister........... :flower:

brit

Til Epi: vi får se hva det blir til med Helgelandskysten. På nordgående hoppet vi over i en mindre båt litt syd for Ørnes og det kommer bilder fra den turen neste gang jeg legger inn....På sørgående tror jeg været var litt dårlig...vi får se.........

Svein~B

Det ser ut som det var et flott skip dere reiste med. Mange fine bilder.  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

brit

Ja, Richard With var kjempefin og servicen ombord var upåklagelig...men nå er ikke vi av dem som forlanger så mye heller.
Tror jeg tør å si her i \"Hellasforum\" at den turen er den aller beste ferien jeg (vi) har hatt noen gang..... :flower:

Epicuristen

Quote from: \"brit\"Til Epi: vi får se hva det blir til med Helgelandskysten. På nordgående hoppet vi over i en mindre båt litt syd for Ørnes og det kommer bilder fra den turen neste gang jeg legger inn....På sørgående tror jeg været var litt dårlig...vi får se.........

Ikke med \"Øycruise\" vel? De to båtene er det søskenbarnet mitt som eier nemlig! :wink:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

brit

Tror ikke det...vi var inne ved Svartisen....husker ikke helt hva båten hette.
Mulig jeg legger ut et bilde av den når jeg kommer så langt.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...