Logg inn med Facebook eller Google!

Landsbyer på Mani

Started by Magnolia, 19. Feb 08, 16:10:20

Previous topic - Next topic

Athina

Ja, \"vindusrotebildet\" er bare herlig. Det er virkelig tatt på kornet. Her kan man fornemme den spesielle stemningen man finner i disse små kirkene :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Hva kan man si? Disse valmuebildene til Athina, Magnolia og Filhellener er bare fullkomne, og de røde og gule fargene lyser så fristende sommerlig. Vakkert :)  Lengselen vokser og vokser for hver ny landsby vi får være med rundt i.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Tusen takk til Brit, Maritsa, Athina og Tjorven. :)

Blomsterbider lyser opp tilværelsen, det er helt sikkert. Å få være midt i blomsterprakten er enda bedre. Våren i Hellas er bare utrolig vakker. Jeg kan nesten ikke vente til jeg er der igjen. En god lengsel som ligger som en grunntone i sjela mi. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Fra Riglia er det ikke lange turen til den lille landsbyen Pigi. Den ligger vaglet i en skråning, og har vakker utsikt utover land og hav.



En del av Pigi.



Mens vi har parkert drosjesjåføren under platantreet på platiaen, tar vi en runde rundt i landsbyen.



Mange av husene her er hvitkalket, noe som ikke er så vanlig på Mani.



Trappeganger smyger seg mellom husene.



Vi fant disse småblomstene midt i veien.



Vi tar oss tid til å nyte den flotte utsikten.



De mektige Taygetos-fjellene i bakgrunnen.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Idag varmet bildene dine ekstra godt (om det går an da :wink:) For at det skulle bli så kaldt i slutten av mars,hadde jeg aldri trudd :cyclopsani: Da er det ekstra godt å bli minnet på at sol og vakre blomster ikke er langt unna :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

Takk for hyggelig kommentar Torill. Du gleder meg alltid med tilbakemeldingene dine.
Nå er snart påsken over, og da går tida fort fram mot sommer og sol. Jeg gleder meg ubeskrivelig til hellastur i april. Nå går det faktisk an å telle dager! Om 26 dager setter jeg føttene på gresk jord.
Fram til det, koser jeg med bilder fra de greske landsbyene. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Vi fortsetter rundturen i Pigi.



Våren på Mani er bare utrolig vakker. Det spirer og gror alle steder.



Jeg får lyst å plukke meg en bukett. Jeg er forresten sikker på at det hadde vært helt ok. :)



Så fant jeg en blå port også i denne landsbyen. Sannelig har noen småplanter funnet fotfeste her også.



Det virker nesten som disse gamle steintrappene har ligget her bestandig.



Aldri en landsby uten en gammel port. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Torill

Det er virkelig noe eget med gamle porter  :cheese: Ja nå kan du virkelig telle dager Magnolia. Håper du har muligheten til å sende en hilsen til oss her hjemme,mens du er der :flower:  :flower: Vi er mange som kommer til å savne dine daglige doser med flotte bilder!!! Jammen bra det går mot lysere tider her hjemme også :cheers: Ikke minst utetid  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Herlige bilder igjen, Magnolia. Artig å se en hvitkalket by på Mani også. Veldig idyllisk, og du fanger som vanlig opp vakre detaljer :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Maritsa

Ute suser det kald nordavind og lett sneføyk. Men her inne finner vi varmen i Magnolias herlige billeder fra de små landsbyer. Jeg sitter
her med kartet og følger med hvor vi er. Ved Riglia var jeg jo mange ganger.
Fant også en vei som gikk derfra til Pigi. Men veien var utrolig dårlig og
bare opppover og oppover (vi syklet) så vi måtte gi opp etter en halv time,
ergelig. Hvis dette er den samme vei  vi snakker om. Men på mitt kart
er det ikke andre veier.

Magnolia

Tusen takk til Troill. Tjorven og Maritsa enda en gang. Dere er trofaste, og kommentarene deres gleder meg like mye hver gang. :)

Jeg har merket meg at det er mange som følger meg på min vandring i landsby etter landsby. Noen skriver kommentarer, mens andre er innom for å ta en titt. Jeg blir alltid glad for kommentarer om hvordan dere opplever bildene mine.
Nå begynner det å minke stygt på utvalget, så vi synger nok på de siste versene. :)

Maritsa, du sier at du var ved Riglia flere ganger. Hvis du var ved hovedveien, kunne du ha fulgt den sørover, og da hadde du kommet til avkjørselen til Pigi. Jeg ser nå på kartet mitt at det staves Pighi, så det er kanskje det som forvirrer deg. Pighi ligger like før en kommer til Platsa, men det er en bratt bakke opp med mange svinger.

Videre ser jeg på kartet at det går en sti fra den ytterste kystveien mellom Agios Nikolaos og Agios Dimitrios. Nesten ved siden av går en stikkvei opp til Riglia på 0,7 km. Kan de være der du har vært, kanskje. Etter ei stund vil nok stien til Pighi være ufarbar med sykkel vil jeg tenke.

PS!
Når vi er ferdige med vandringen i Pighi, skal jeg ta dere med på tilbaketuren til hovedveien langs den trange veien som fører inn til landsbyen, - sett fra baksetet i drosjen.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Og vi gleder oss til fortsettelsen ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...