Logg inn med Facebook eller Google!

Landsbyer på Mani

Started by Magnolia, 19. Feb 08, 16:10:20

Previous topic - Next topic

MaFi

Å, koselig å se Agia Sofia igjen! Takk for titten, Magnolia! Jeg minnes mine morgenturer fra Kardamili... Gikk rundturen til Agia Sofia i hvert fall et par ganger i juli... Sto opp tidlig, og var nede i Kardamili før frokost, og før det var blitt for varmt. Fin tur! Mimre-mimre... Et par steder er det riktig så trolsk. Jeg legger til noen få bilder, jeg også - men de er nok ikke helt i \"kronologisk rekkefølge\".

Magnolia

Takk takk for gode kommentarer alle sammen. :)

Det gleder meg langt inn i sjela at du Liv synes jeg har fanget den rette, greske stemningen i bildene mine. Med din kjennskap til Hellas, føler jeg meg ydmyk og glad over at du liker bildene mine. :)

Og MaFi, takk for alle de flotte bildene. Gjett om jeg kjenner meg igjen. De trollske stiene og stedene er bare utrolig fascinerende. Jeg har postet en tråd om rundturen Kardamili - Petrovouni - Agia Sofia - Kardamili, men da jeg skulle sjekke den nå, fant jeg den ikke. Tråden er vel forsvunnet i opprydningsarbeidet.
Har du sett trollet? Her er det.

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

MaFi

:cyclopsani: Jaaa! Jeg husker det, og kjenner det igjen! Artig!

Athina

Fine bilder MaFi og Magnolia!
Tøft troll, jeg har faktisk ikke møtt på det enda 8O Får gjøre et nytt forsøk til høsten :icon_smile:
MaFi, hvor er \"Morgentur 2\"-bildet ditt tatt, tro? Fjelltoppen Profitis Ilias forvirrer meg litt her :chin:
Her er et par bilder til fra stien mellom Kardamili og Agia Sofia.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

MaFi

Quote from: \"Athina\"MaFi, hvor er \"Morgentur 2\"-bildet ditt tatt, tro? Fjelltoppen Profitis Ilias forvirrer meg litt her :chin:
Jeg mener det er tatt et lite stykke FØR vi kommer til Ag. Sofia...? Eller er det litt etter, på tur nedover mot Kardamili igjen, mon tro? Vi startet i Kardamili, gikk oppover til Petrovouni (hvitmerket med rød prikk ála \"japansk flagg\"-merket løype, tok av til \"gul-svart\"-merket løype til Ag. Sofia, og gikk ned derfra til Kardamili igjen), men i stedet for å ta bildet ut mot kysten, har jeg vinklet det opp mot Profeten Ilias... i motlys.

... og fine bilder, Athina :-)

Magnolia

For meg kan det se ut som MaFi sitt bilde kan være tatt fra stien mellom Agia Sofia og Kardamili. Jeg har også litt problem med å plassere \"Profeten,\"men det er jo andre pyramideformede fjelltopper også. Kanskje er det en av dem. :)

Kanskje MaFi har vært her et sted i nærheten her da bildet ble tatt.





Fra stien mellom Agia Sofia og Kardamili.
Uansett var bildet ditt vakkert, MaFi. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Ja, det er ikke godt å si, et flott bilde iallefall med blånende fjell.
Og Magnolia, det siste bildet ditt var en skikkelig idyll :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Måne

Så utrolig mange herlige bilder her! Jeg bare *må* reise hit og gå amokk med kameraet mitt selv! Snakker med min bedre halvdel om å ta en tur i påsken. Det hadde vært fantastisk. Jeg har forelsket meg totalt i Kardamili og området rundt bare ved å se bildene, og det føles nesten ut som om jeg har vært her alt :)

Magnolia

Vi fortsetter vår vandring i Agia Sofia.



Kirka.



Vi får ta med en ruin herfra også.



Langt der nede ser vi kirka ytterst på fjellknausen.



Et lite kapell.



Vannpost, men det er nok ikke her vi finner det gode, friske vannet bengalow skrev om. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Quote from: \"Måne\"Så utrolig mange herlige bilder her! Jeg bare *må* reise hit og gå amokk med kameraet mitt selv! Snakker med min bedre halvdel om å ta en tur i påsken. Det hadde vært fantastisk. Jeg har forelsket meg totalt i Kardamili og området rundt bare ved å se bildene, og det føles nesten ut som om jeg har vært her alt :)

Tusen takk, Måne. :)
Det gleder meg at du liker bildene mine. Det er ikke vanskelig å gå amokk med fotoapparatet der nede nei. Jeg finner idyller hvor jeg snur og vender meg.
Jeg skal tilbringe påsken i Kardamili i år, så kanskje vi treffes.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

MaFi

Quote from: \"MaFi\"
Quote from: \"Athina\"MaFi, hvor er \"Morgentur 2\"-bildet ditt tatt, tro? Fjelltoppen Profitis Ilias forvirrer meg litt her :chin:
Jeg mener det er tatt et lite stykke FØR vi kommer til Ag. Sofia...? Eller er det litt etter, på tur nedover mot Kardamili igjen, mon tro? Vi startet i Kardamili, gikk oppover til Petrovouni (hvitmerket med rød prikk ála \"japansk flagg\"-merket løype, tok av til \"gul-svart\"-merket løype til Ag. Sofia, og gikk ned derfra til Kardamili igjen), men i stedet for å ta bildet ut mot kysten, har jeg vinklet det opp mot Profeten Ilias... i motlys.

... og fine bilder, Athina :-)

Tadaaaaa!  :!: (Fanfare!) Jeg fant de to bildene jeg har tatt like etter at jeg tok bildet av toppen i motlys! Tror ikke bildenummer, klokkeslett og dato lyver. Det første bildet (\"Ravine1\") er tatt mindre enn ett minutt etter at jeg tok \"Morgentur 2\"/ fjell i motlys-bildet; det andre (\"Fjelltur\") er tatt fire minutter etter. Mener å huske vi hadde ei ganske dyp kløft like nedenfor, og jeg våget meg litt utenfor stien og tok bilde oppover i fjellene - og så nedover og utover mot sjøen. Det må være på stien (relativt smal akkurat der) mellom Petrovouni og Ag. Sofia, der stien følger kløfta innover for så å ta en skarp sving innerst før den fortsetter oppover mot Ag. Sofia på andre siden av kløfta. Var dette oppklarende, mon tro? De er uansett tatt på rundturen Kardamili - Petrovouni - Agia Sofia - Kardamili!
...og Magnolia, nok en gang - bildene dine vekker gode minner!

Athina

Supert, MaFi, da er det ingen tvil :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | 06. Jul 24, 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...