Logg inn med Facebook eller Google!

Landsbyer på Mani

Started by Magnolia, 19. Feb 08, 16:10:20

Previous topic - Next topic

Torill

Nydelig Magnolia :flower: Er det vanlig at nøkkelen ligger ute et sted altså? Det sises jo at det er lite kriminalitet i Hellas,men likevel :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

Jeg hadde egentlig aldri tenkt tanken på at nøkkelen kunne ligge ganske lett tilgjengelig før noen grekere fortalte det til meg. Det har hendt flere ganger at nøkkelen har stått i døra, og andre ganger har vi funnet den under en stein, over døra, i et vindu osv.
Det er i alle fall lite kriminalitet i nede på Mani der jeg er best kjent. Likevel har vi sett ødeleggelser i små kapell som har stått åpne. Jeg husker spesielt et lite kapell der øynene var skrapt bort på freskene på veggen. Ikke noe hyggelig syn. Det er nok derfor flere og flere begynner å låse.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

bengalow

Förr var alltid nyckeln i dörren, men dessvärre är folk \"flinka\" att stjäla, och i de gamla kyrkorna hängde oldgamla ikoner, upptäckte man....så nu låses det.
 
Magnolia, att det finns så mycket vackert att se runt om Kardamili, är en hemlighet du har avsljöat för oss. Det är fantastiska bilder av en fantastisk natur. Om inte detta lockar folk dit ner, så skall jag äta upp min gamla hatt. Tack för att jag får njuta av dina enastående bilder!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Torill

Så sant som det er sagt bengalow. Og gjett om jeg skal bli flinkere til å bruke kamera!!! Det har jeg hvertfall lært. Det klør etter å reise med EN GANG og knipse i vei  :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Magnolia

Tusen takk bengalow. Det varmer et manisk hjerte. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Frost

Quote from: \"bengalow\"Magnolia, att det finns så mycket vackert att se runt om Kardamili, är en hemlighet du har avsljöat för oss. Det är fantastiska bilder av en fantastisk natur. Om inte detta lockar folk dit ner, så skall jag äta upp min gamla hatt. Tack för att jag får njuta av dina enastående bilder!

Jeg og familien min er allerede lokket. :)

Er helt forhekset av Magnolias bilder.  :flower:

Tommy

Quote from: \"Frost\"
Quote from: \"bengalow\"Magnolia, att det finns så mycket vackert att se runt om Kardamili, är en hemlighet du har avsljöat för oss. Det är fantastiska bilder av en fantastisk natur. Om inte detta lockar folk dit ner, så skall jag äta upp min gamla hatt. Tack för att jag får njuta av dina enastående bilder!

Jeg og familien min er allerede lokket. :)

Er helt forhekset av Magnolias bilder.  :flower:

Skönt ;-), då slipper Bengalow äta opp sin gamla hatt :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tjorven

Det er bare å \"melde\" seg på forumtur til Mani folkens. Det planlegges i 2009, vår eller høst, men det er ikke bestemt ennå. Hva syns dere ? svar i egen tråd om forumtur.
Det er bare å ta av seg hatten (eller spise den;)  ) over Magnolia og Athinas bilder fra Mani. Den som ikke blir fristet til et besøk i slike omgivelser må det være noe galt med...
There are no strangers, only friends we haven't met.

brit

Vi, Erik og jeg, er i alle fall bestemt på at dit SKAL vi en tur!
Det er Magnolias bilder som har skylden for det!
Tusen takk Magnolia!!!!

Anne

Nydelige bilder Magnolia. Jeg klør i fingrene etter å prøve kamera med dine bilder i bakhodet. Har iallefall fått noen ideer. Du ser nok motiver som jeg ikke finner om jeg leter. Naturtalent tror jeg det heter det du \"lider\" av. Takk for titten igjen.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Magnolia

Tusen takk alle sammen.

Jeg blir ydmyk av all denne rosen. Bildene mine er tatt i kjærlighet til land og folk. Det er så utrolig mange flotte fotomotiv. Landskapet er frodig, det blomstrer over alt, vi finner mektige fjell, herlige strender - alt i en omkrets av få kilometer.

Mange liker å reise til forskjellige steder hver gang, mens jeg har slått røtter på Mani. Turene kan bli helt forskjellige fra gang til gang. Det kommer bare an på hva jeg selv gjør ut av hver tur. Med Kardamili som base har jeg fartet rundt i dette herlige landskapet. Det har blitt småturer på noen timer, dagsturer og overnattingsturer.

Ønsker dere alle velkommen til mitt paradis på Mani. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Vi er fremdeles i Vorio. Etter at vi kom tilbake fra turen til klosteret, tok vi som vanlig en tur rundt i landsbyen.



Vi starter på platiaen ved Sokrates sin taverna. Her ligger også kirka.



Jeg tror ikke jeg har vært i en landsby uten at jeg har falt pladask for en port eller tre. :)



Dette er bare så idyllisk, synes jeg.



Et lite kapell.



Enda en port.



Joda, det er druer her også.



Katte-idyll.

Etter endt rundtur satte vi oss hos Sokrates igjen. Denne gang bød han på gratis kaffe. Så satt vi der da, under platantreet. Vi nøt stunda. Det var så stille. Ikke en lyd hørtes. Langt i det fjerne hørte vi en bil komme oppover. Vi visste det var drosjen som skulle hente oss igjen. Dagen hadde gitt oss så mange flotte opplevelser.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Turister mister livet på øyer i Hellas
by kaka | 06. Jul 24, 21:27:30
Viktige påminnelser....
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...