23. Jun 24, 21:21:06


Logg inn med Facebook eller Google!

Lipsi

Started by Svein~B, 04. Feb 08, 18:16:54

Previous topic - Next topic

Magnolia

Fantastisk lekre bilder filhellener. Du har en egen \"signatur\" i bildene dine. Jeg så det var dine bilder før jeg la merke avataren din. Bildene er så rene og klare.
Lengselen etter Hellas ble ikke mindre etter disse bildene. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Liv

Flotte bilder.  :cheers:

Barbro

Som tidligere sagt,jeg var på Lipsi bare ett døgn..men det var nok til å stemple øya fast i hjertet :colors:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

OK, bildene dine avgjør saken Filhelener. Jeg skal være to uker på Leros i juni og da MÅ jeg rett og slett over til Lipsi for denne båtturen sin del. Kanskje overnatte på Lipsi i samme slengen, før jeg drar tilbake til Leros. Det må vel kunne la seg gjøre? Takk for kjempefine bilder fra F og dere andre :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Det lar seg meget enkelt gjøre,Tjorven..du kommer aldri til å angre. Men..ta minst to døgn på Lipsi..og hils til Nikos
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

\"Angrer\" nesten for at jeg ikke valgte å være i 3 uker,så kunne jeg tatt 3.uka på Lipsi. Men men, det koster å reise alene, så man får være glad for det man får til. Kanskje blir det 2 dager, hvem vet. Får sjekke båt-forbindelsene, og håpe på stille sjø mens jeg er der.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Den store kirka i sentrum er nydelig innvendig. Den har store og fargerike malerier på veggene og i taket. Her er noen eksempler:

Barbro

Virkelig flotte bilder..knivskarpe. Nydelig :flower: .
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Svein~B

09. Feb 08, 16:50:57 #56 Last Edit: 17. May 12, 13:16:01 by Svein~B
Her er et bilde fra havna i Lipsi. Det er ei veldig stor havn i forhold til størrelsen på øya. Innerst ligger fiskebåtene. Så er det utfluktsbåter og tilreisende seilbåter langsmed moloen eller skal vi heller si piren? Mellom den og ferjekaien er det også en del fiskebåter og så er altså ferjekaien ytterst. Det er også en stor kai på motsatt side i forhold til det meste annet. Det er litt uklart for meg hva den blir brukt til.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Jeg la også merke til den store kaia på andre siden av havna. Samtidig drev de og mudret havnebassenget. Kanskje er det planer om å få større båter til Lipsi? Hvor stor er de største som går dit i dag? Sjekker du Svein?? :grin:

Her er bilder av den nevnte kaia og mudringen i 2006:

Svein~B

Den største ferja som går innom er Romilda og den er 124 meter lang.  Det som er mest nærliggende for meg er de båtene som kommer med drivstoff og med vann, at de trenger en stor kai. Vi snakket også, Torgeir og jeg, at det kanskje er en alternativ ferjekai, når vinden står fra feil kant, men det tror ikke jeg helt på, for Lipsi havn er veldig godt skjermet fra nær sagt alle kanter. Noen som vet?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"xristina\"Er det bra strender i nærheten av \"hovedstaden\" (der båten kommer inn) på Lipsi? Eller er det bedre på Leros?
Skal jo til Kos med to barn, og lurer på et par dager på en annen øy. Og hvor enkelt er det å finne leilighet/rom for fire personer i andre halvdel av juni?

Jeg er glad i Leros, men for et par dager med barn ville jeg valgt , Lipsi, uten tvil  :icon_smile:
- det ville overraske meg om det er vanskelig å få rom i slutten av juni, men jeg v e t  ikke, siden jeg kun har vært der i sept

Tror ikke det er satt inn noe bilde av bystranda fra denne siden.
Hotellet du ser er Afrodite, ikke lett å komme nærmere stranda.
Men det er ikke mer enn ca 25 min å gå til Katsadistranden heller, overkommelig for barn og det, om  man vil ha forandring :icon_smile:

Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...