04. Jul 24, 19:28:00


Logg inn med Facebook eller Google!

Lipsi

Started by Svein~B, 04. Feb 08, 18:16:54

Previous topic - Next topic

Barbro

Vakkert,SveinB...der så det kjempekoselig ut :flower: .Vet du hvor lenge det er siden det ble taverna der?Mente det ble sagt at det ikke var noen taverna der da jeg var innom Lipsi..i 2002..?
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Svein~B

Quote from: \"Barbro\"Vakkert,SveinB...der så det kjempekoselig ut :flower: .Vet du hvor lenge det er siden det ble taverna der?Mente det ble sagt at det ikke var noen taverna der da jeg var innom Lipsi..i 2002..?

Ja, det var veldig koselig. :-)

Nei, jeg vet ikke. Kanskje noen andre vet?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

D e i l i g  bilde av Tavernaen  :flower: - ja, og av stranda   :iconbiggrin:
Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"D e i l i g  bilde av Tavernaen  :flower: - ja, og av stranda   :iconbiggrin:

Takk, Kari. :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Vi er fortsatt i Platy Gialos. Her kommer bussen og slipper av flere badegjester.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

xristina

Vi er nå ganske sikre på at vi har lyst til å ta et par netter på Lipsi. Bildene her har bidratt sterkt til det. Takk for alle flotte bilder!

Svein~B

Det var hyggelig å høre, Xristina. Ikke at jeg er så opptatt av å lokke folk til Lipsi, men det er jo hyggelig at bildene og tråden betyr noe for noen. Jeg er sikker på at dere får det fint på Lipsi. :-)

Her er et bilde til av tavernaen i Platy Gialos.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"Svein~B\"Det var hyggelig å høre, Xristina. Ikke at jeg er så opptatt av å lokke folk til Lipsi, men det er jo hyggelig at bildene og tråden betyr noe for noen. Jeg er sikker på at dere får det fint på Lipsi. :-)
Her er et bilde til av tavernaen i Platy Gialos.

Takk fra meg og, Xristina  :icon_smile:

Ja, det er koselig med response  - fint bilde igjen, SveinB

- når det gjelder tavernaer, har du spist på \"To Plio/ La Nave\" i chora?

- en blomst til deg for din tålmodighet med å presentere et og et bilde :flower: Jeg forstår godt at du er blitt så flink i gresk  :iconbiggrin:
Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"- fint bilde igjen, SveinB

- når det gjelder tavernaer, har du spist på \"To Plio/ La Nave\" i chora?

- en blomst til deg for din tålmodighet med å presentere et og et bilde :flower: Jeg forstår godt at du er blitt så flink i gresk  :iconbiggrin:

Takk igjen, Kari. De fineste bildene er nå dine da, men de er vel ikke så verst mine heller.

Jeg synes deg gjør seg best med ett og ett bilde. Jeg føler at det blir nærmest som et postkort og at det bør være sånn at hvert bilde forteller en historie. Jeg liker ikke postkort med flere enn ett bilde heller. Jeg likte veldig godt frokostbildet ditt for eksempel, for det så så godt ut og så kan jeg tenke meg hvordan utsikten over havna er, lydene, luktene, alt du ikke ser på bildet, men som du kan fornemme for det fordi du har vært der.

Nei, vi spiste ikke der, men vi gikk forbi der mange ganger. Vi spiste for det meste på snackbaren på Kalypso.

Jeg har forresten en arbeidskollega som seriøst vurderer å reise til Lipsi nå, bare fordi hun har lest denne tråden.

Det kan hende at jeg poster flere enn ett bilde i morgen, for jeg har noen bilder som til sammen forteller én historie.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"Svein~B\"Jeg synes deg gjør seg best med ett og ett bilde. Jeg føler at det blir nærmest som et postkort og at det bør være sånn at hvert bilde forteller en historie. Jeg liker ikke postkort med flere enn ett bilde heller. Jeg likte veldig godt frokostbildet ditt for eksempel, for det så så godt ut og så kan jeg tenke meg hvordan utsikten over havna er, lydene, luktene, alt du ikke ser på bildet, men som du kan fornemme for det fordi du har vært der.
Nei, vi spiste ikke der, men vi gikk forbi der mange ganger. Vi spiste for det meste på snackbaren på Kalypso.

Jeg har forresten en arbeidskollega som seriøst vurderer å reise til Lipsi nå, bare fordi hun har lest denne tråden.

Det kan hende at jeg poster flere enn ett bilde i morgen, for jeg har noen bilder som til sammen forteller én historie.

For å begynne med det siste, Svein B, den historien gleder jeg meg til  :icon_smile: - hvis jeg kan \"lese\" den da !

Koselig at du likte frokostbildet mitt :iconbiggrin: - og du har  et poeng i det du skriver om å se på et og et bilde!
- bilder fortjener at man ser  godt på dem, men historien kjenner jo bare den som har tatt dem, men betrakteren kan jo lage sin egen \"historie :iconbiggrin:
Men s å interessert er vel ikke så mange av de som ser på andres bilder..kanskje?
- de som e r det kan jo dvele ved et og et bilde selv om det er mange.....
Bildene dine er virkelig fine, Svein B :iconbiggrin:
Kari

Svein~B

Quote from: \"filhellener\"Koselig at du likte frokostbildet mitt :iconbiggrin: - og du har  et poeng i det du skriver om å se på et og et bilde!
- bilder fortjener at man ser  godt på dem, men historien kjenner jo bare den som har tatt dem, men betrakteren kan jo lage sin egen \"historie :iconbiggrin:
Men s å interessert er vel ikke så mange av de som ser på andres bilder..kanskje?

Jeg tror kanskje noen bilder er mer interessante for meg enn for andre, fordi jeg har vært der. Etter å ha sett bildene dine fra To ploio/La nave - jeg tror forresten at begge disse uttrykkene betyr \'fartøyet\' på henholdsvis gresk og fransk , sorry, klarte ikke å la være :-) - så angrer jeg på at jeg ikke spiste der. Jeg lurer på om jeg ikke gikk glipp av noe der. Ikke at jeg er noen gastronom, men jeg setter pris på god mat og jeg vil ikke skryte snackbaren på Kalypso opp i skyene. Den var et greit møtested, midt i smørøyet. Men vi gikk jo forbi La nave hver gang vi gikk hjemmefra til havna, så vi gikk nok over bekken etter ikke fullt så godt vann.  :-)


Quote from: \"filhellener\"For å begynne med det siste, Svein B, den historien gleder jeg meg til  :icon_smile: - hvis jeg kan \"lese\" den da !

Det er ikke den helt store historien, men kanskje du kjenner igjen aktørene. Det var i hvert fall god underholdning for oss som var der.

Her er hovedrolleinnehaverne i hvert fall. Drar du kjensel på dem?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

filhellener

Quote from: \"Svein~B\"Det er ikke den helt store historien, men kanskje du kjenner igjen aktørene. Det var i hvert fall god underholdning for oss som var der.

Her er hovedrolleinnehaverne i hvert fall. Drar du kjensel på dem?

Ja  :cheese:
- det er vel den gjengen jeg fotograferte på stranda i Platy Gialos
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...