Logg inn med Facebook eller Google!

Seaside

Started by varadero, 01. Feb 08, 18:55:31

Previous topic - Next topic

maxine

SeaSide ligger ved den gule markøren på dette bildet sakset fra Google Earth

Liv

Det var nok omtrent der det var en liten \'\'katinevogn\'\' så vidt jeg kan huske.

effie

Tusen takk for titten. Maxine! På det øverste bilde hvor Yota kommer mot deg med brettet kjenner jeg nesten alle sammen (tvillingbroren min står ved baren og svigerinnen min tar seg en blås :bom:  ), i tillegg er det en gjeng med faste gjengangere av hollendere oppi hjørnet sitt :compress:

Det er MANGE jeg tenker på når det nå ikke blir noe av Seaside med Vasilis. De har vanvittig mange venner fra hele Europa, og da spesielt fra Norge og Holland. Det er også noen som har sin egen faste plass, som kommer tidlig om morgenen og går til og fra stranda og opp for å ta seg en lesk i varmen, og JEG synes ikke det finnes maken til strandtaverna med tanke på beliggenheten, maten og miljøet hverken ellers på Karpathos eller på noen andre greske øyer jeg har vært. Men det er nå MIN mening, og den må jeg få lov til å ha. Så får de som blir forundret over det få lov til å bli det.

Liv: Mamma var ikke på Karpathos før 99, det var da hun traff Vasilis. Vet ikke helt hvilket år han startet opp med Seaside, men den \"kantinevogna\" du sikter til sto nederst ved trappa ned til stranden, tror jeg, rett under Calypso Bay. Vasilis er fra Karpathos, men han som mange andre dro til USA og kom tilbake fra New Jersey i 1980, etternavnet er  Polemikos. Bor du på øya enda? Mamma bor jo der hele året, i Ardani. Eneste huset oppi skråningen der....!

Vet ikke helt hva som skjer til sommeren, håper bare de finner seg en jobb et sted. Blir litt rart hvis de får jobb i Amopi, og vi bor på hotell i Pigadia. Vi bestilte jo for å være i nærheten av Seaside.... :bounce:
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Gro

Så koselig det ser ut der! Vi skal jo til Karpathos etter Kreta.. og her hadde vi kommet til å storkose oss. Når man vil ha pause fra solen hadde dette vært et koselig sted å sitte å spise en gresk salat og ta en retzina:-)
Flere som ble sulten og tørst av disse bildene? :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Liv

Quote from: \"effie\"Liv: Mamma var ikke på Karpathos før 99, det var da hun traff Vasilis. Vet ikke helt hvilket år han startet opp med Seaside, men den \"kantinevogna\" du sikter til sto nederst ved trappa ned til stranden, tror jeg, rett under Calypso Bay. Vasilis er fra Karpathos, men han som mange andre dro til USA og kom tilbake fra New Jersey i 1980, etternavnet er  Polemikos. Bor du på øya enda? Mamma bor jo der hele året, i Ardani. Eneste huset oppi skråningen der....!

Vet ikke helt hva som skjer til sommeren, håper bare de finner seg en jobb et sted. Blir litt rart hvis de får jobb i Amopi, og vi bor på hotell i Pigadia. Vi bestilte jo for å være i nærheten av Seaside.... :bounce:

Håper virkelig det ordner seg for dem!

Seaside har en flott beliggenhet. Det ser jo veldig koselig ut der også.
Jeg kan godt skjønne at for mange så er det blitt et \'\'favorittsted\'\'.

Jeg husker godt kantinevogna ved nedgangen.Vi bodde ikke så veldig langt derfra. Litt lenger opp og innover mot byen. Vi hadde leilighet i 2.etg i et hus med en hage,liten lekeplass utenfor.Det lå et lite gammelt hotell til venstre for oss, som sikkert er ombygd,eller revet nå. (Vet du hvor jeg mener,eler er alt forandret nå?)

Jeg har ikke vært på Karpathos siden -88. Mannen min flyttet til Norge da,og siden har vi bodd fast her.

Det var veldig mange grekere som hadde kommet tilbake til Karpathos på 80-tallet,husker jeg. Kan ikke huske navnet til Vasilis,men kan ha truffet han likevel.

Ønsker deg en flott ferie :-)

Maritza

Hei Liv og Effie
Jeg kan heller ikke huske Vasilis fra La Mirage i 87. Det var jo der vi satt hver kveld. Mimis, gullsmeden, er på Pelagos sammen med brødrene Xronis og Manolis. Florio yngstemann på La Mirage, spiller fremdeles sammen med dem. Men Vassilis, som sang og spilte gitar har gitt seg for flere år siden. Florios bror drev først La Mirage, senere Archontiko. Vi har labbet i helene på gutta vår etterhvert som de har flyttet på seg.

Jeg husker ikke den lille bua dere nevner, men vi pleide spiste lunsj på El Greco, som heter Limanaki nå. De blir vel lykkelige hvis Seaside blir borte. Synes du snart skal ta et gjensyn med Karpathos Liv. Mye er nok forandret, men folkene, musikken og atmosfæren er den samme.
Og så er jo alle vi andre der nede også!
Forresten var det et herlig bilde av stolene mine i Olympos da jeg åpnet forumet i kveld.

Halvar

Hejsan alla! :)

Har aldrig varit på Karpathos förut, så det ska bli kul. ( Har aldig varit i Grekland heller, endast Spanien ett 10 tal gånger)

Men har en fråga, Hur länge har Seaside öppet på kvällarna?
Vi åker till Karpathos i månads skiftet September/Oktober..

/ Johannes

Riitta

Tyvärr är Seaside stängt :?  Men Anne och Vassilis som hade stället jobbar på strandtavernan Limanaki i stället.
Det är en bra taverna också,med god mat. Passar bra och äta lunch där om man är på stranden vid den tiden :bom:

Så trevligt att du har valt Karpathos som första resemål i Grekland :bom:
Du kommer säkert och få det jättebra :bom:
Titta runt lite här på Karpathostrådarna så hittar du mycket tips :flower:

Riitta

Halvar

Okej tack så mycket. Tråkigt bara att det är stängt :(  
Men det får man testa allt :)

Finns det några ställen som är öppna lite senare mot natten, som man kan ta sig ett par öl efter dagen, typ bar/ nattklubb?

Har hört att det ska finnas något utanför Pigadia?
Men finns det något mer in mot stan eller i närheten av Seaside?

/Johannes

Riitta

Det finns många ställen,speciellt inne i stan som är öppna mest hela natten :bom:
Var skall du bo någonstans?

Riitta

Halvar

Okej :)  Vi ska bo på hotell Ladis..

Har letat men verkar som att ingen bot där knappt, för har itne hittat nått att läsa om det.. hehe.

/johannes

Riitta

OK. Träffade ett par nu i augusti som bodde där och var väldigt nöjda :bom: Den ligger ca 1,5 km från centrum när man går på strandvägen. Det tar bara ca 15 min. och gå till stan :bom:

Det finns flera tavernor som har god mat längs vägen. Tex. Mediterreanen House, som vi har skrivit om i e annan tråd här :bom:
Tycker ni om Grekisk musik så ligger musiktavernan Pelagos i närheten också :bom: (där brukar jag hålla till mest :drunken: )

I stan finns det hur många tavernor och barer som helst, så tror säkert ni hittar något som passar er :bom:

Hyr gärna bil och åk runt till alla små byarna på ön.
Man kan åka på båtutflykter också :bom:
Fråga gärna vad du vill veta mer :bom:

Riitta

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...