Logg inn med Facebook eller Google!

Seaside

Started by varadero, 01. Feb 08, 18:55:31

Previous topic - Next topic

effie

Jeg er egentlig veldig enig med Leon. Hvor herlig det var å sitte på Seaside i skumringen, se inn mot sentrum og havet, og nyte stillheten og et utsøkt måltid laget av Vasilis. Og ikke minst innta sin nesten daglige lunsj der, og også da nyte utsikten og atmosfæren der. Jeg har også vært veldig mange andre steder på øya, men finner ikke maken. Bortsett fra Under the trees, som dessverre også måtte stenge. De hadde den samme roen og atmosfæren...

Som Maritza sier, det går nok bra med mamma og Vasilis, og det kommer sikkert til å være hyggelig der de er, men jeg kommer til å måtte se på tavernaen hver dag i 14 dager med tristhet, mens jeg bor på Calypso Bay. Bestilte jo til og med der for å være i nærheten av dem....
effie - mammaen min har grodd fast på Karpathos:-)

Barbro

Nå har jeg aldri vært på Karpathos..sjøl om det absolutt er ei øy jeg har på ønskelista..
Jeg leser innleggene her med både forståelse..og forundring...at man er gla i,og føler seg knyttet til en spesiell plass..kontra det å ikke finne noen mening i å dra til Karpathos om denne plassen blir borte..det er meg komplett uforståelig(subjektiv følelse).
Hvorfor reiser man..og hva gir en reise..EN spesifikk taverna/restaurant???
Som sagt..totalt uforståelig for meg :cyclops:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Margrethe

Det er ganske forunderlig for meg også, Barbro. Og jeg har vært på Karpathos mange ganger. Jeg har vært på Seaside flere ganger også. Men jeg har da spist på mange andre strandtavernaer der også, og har flere andre alternativer som er vel så koselige, og som har vel så god mat. Selvsagt forstår jeg at det er litt trist spesielt for Effie, i og med at det er moren som har drevet stedet. Men selv om ikke tavernaen består, så finnes jo fremdeles menneskene! Og er man gode venner, så finnes det jo muligheter for å møtes andre steder for å slå av en prat!  :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Ole

Er det noen som har bilder av Seaside og vil legge dem inn her? Det hadde vært interessant å se hvordan det ser ut der. (flere enn det ene bildet som er i denne tråden)

maxine

skal se om jeg husker åssen ..
her er ett fra 2004:

Tommy

Jag förundras mycket över andras förundringar över vad andra har för anledningar att resa dit man vill. Snart reser jag till Karpathos o det ska bli skoj att se med egna ögon och jämföra med andras ögon kanske.

Första Karpathosbesöket för mig alltså, men inget seaside att besöka vad det verkar, men kanske kan jag ta någon bild av etablissemanget med mig hem i alla fall ? Det vore skoj att ha kunnat dokumentera en sådan berömdhet  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

maxine

høstferien 2006:

maxine

eneste gjester til søndagsfrokost før hjemreise:

maxine

litt mer:

Mytsberg

Sjarm, intelligens og et godt utseende kan ikke kjøpes - Det er man født med! :)

Liv

Quote from: \"Maritza\"Hverken Faros, Mediterranean House eller Seaside hadde vi i gamle dager.
Manolis på Mikes har jo vært andre steder før, og gutta på Pelagos ble vi jo kjent med på La Mirage første året.

Det var en herlig bar med levende musikk, små avsatser med røde \"fluesopper\". (Ikke sant Liv?)

Jeg kunne ikke huske Seaside fra de periodene jeg bodde på Karpathos
i -87 og -88. Det du skriver ovenfor forklarer jo hvorfor,at den er kommet til seinere.
Det jeg husker er ei liten \'\'katinevogn\'\' nedenfor vegen der. Er det den som er blitt til Seaside?
De som spilte på La Mirage er altså de som dere nå kaller \'\'Pelagos-gutta\'\'?!
Gullsmeden m/fl ?

De \'\'røde fluesopp lyktene\'\' på  terrasse avsatsene var veldig spesielle ja..... :-)
og ettersom jeg møtte mannen i mitt liv på en av disse, så er de et veldig spesielt minne for meg.....noe du antagelig sikter til  ;-)

Leitt at Anne og Vasilis ikke får drevet Seaside lenger, hvis det var det de ønsket.
Selv om jeg ikke kjenner dem,vil jeg ønske de all mulig lykke videre. :-)
(Kanksje vi har truffet hverandre? Var Anne på K. i -87-88. Er Vasilis derfra?)

gesse

Jeg husker også stedet med de røde fluesoppene. Den ble vårt stamsted for ca. 20 år siden. :flower:
Så de samme \"gutta\" spiller altså på Pelagos nå?

(Sorry Ole. Nå er jeg litt ute å kjøre i forhold til tema) :pale:

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...