Logg inn med Facebook eller Google!

Hjälp med inspiration

Started by git, 25. Jan 08, 15:27:17

Previous topic - Next topic

Calle

Quote from: \"git\"Ja käre make
Här på forumet börjar de nog tro att vi inte pratar med varandra, får jag bjuda ut dig på middag strax?
Git

För er som ev undrar. Jag satt där uppe i musikrummet med min laptop, Git satt en trappa ner med sin dator, därför denna märkliga konversation över Internet och Hellas-forumet när jag egentligen bara hade kunnat ropa \"Git!!\" nerför trappan!

Middagen!

Köttbullarna med inbäddad Feta samt vitlök var nog det bästa! Och jisses så dyrt!!
Detta köttbullsfat plus ett stort fat med potatis, stor portion Apakia, grekisk sallad, ett halvt kilo vin samt en flaska vatten! Och det kostade totalt 18,4 € !!

Grekerna får skärpa sig, det börjar att bli dyrt här nere!!  :sad1:  

Tillbaks till ämnet! Tipsa mer om vad ni vill läsa i boken! Git känner press nu, så den kommer garanterat att publiceras! (När den är färdig!)
Och jag kommer som sagt att försöka bidra med några små kapitel om musik och annat!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Sigbjorn

For folk som er fullstendig ukjente i Rethymnon kunne det kanskje være interessant å få vit litt om intressante butikker. Vi var der i en drøy time i fjor, og havnet tilfeldigvis innom butikken til Palmemannen, en spesiell opplevelse. \"Ela Norge\"

Sigbjørn
Δεν πειραζει

Calle

Quote from: \"Sigbjorn\"For folk som er fullstendig ukjente i Rethymnon kunne det kanskje være interessant å få vit litt om intressante butikker. Vi var der i en drøy time i fjor, og havnet tilfeldigvis innom butikken til Palmemannen, en spesiell opplevelse. \"Ela Norge\"
Sigbjørn

Hei!!
Palmemannens affär är just nu bara ett stort hål i väggen! Liksom många andra shoppar längs med Arkadiou-gatan! Men allt öppnas upp inom sinom tid igen! Palmemannen är en legend! Blev ni hotade med pistol?! Han brukar hota folk med pistolen om dom inte vill handla, fast han bjuder frikostigt på Raki när man går in och tittar sig omkring! Och så säger han \"Hej Hej!\"

Calle (8 grader och full storm med hagelskurar samt ständiga strömavbrott de senaste timmarna)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Camillchen

Fillern - er det ingen sjans for at den guiden kan bli ferdig nå snart? Jeg reiser med familien til Kreta i mai for å feire pappas 60-års dag, og skulle gjerne ha lest alle disse gode tipsene og historiene før den tid!  :bounce:


Ellers er jeg enig i det som ble sagt tidligere i denne diskusjonen. De største og tørre faktaene får man alltids tak i fra turoperatører og reiseguider. Det er insider-tipsene og de små, pussige detaljene som er interessante! F.eks. er det alltid moro å lese andres \"tabber\", så slipper man kanskje å gjøre de samme selv. :-)  Har akkurat lest \"Greske mænd ...\", og den ga mange AHA-opplevelser!
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

git

Hej Camillchen
Det var kul att du är intresserad, men i maj, jag tror inte det går att stressa fram den tills dess. Men det går framåt just nu, jag skriver varje dag och får nya fina idéer också. Inte minst från forumet här.
Tack tack.
Git

Calle

Quote from: \"git\"Hej Camillchen
Det var kul att du är intresserad, men i maj, jag tror inte det går att stressa fram den tills dess. Men det går framåt just nu, jag skriver varje dag och får nya fina idéer också. Inte minst från forumet här.
Tack tack.

Git! Det går nog! Och lite nytt om hur det fungerar med Internet och service från \"Providern\" här nere! Det blir positiv läsning, om än ointressant för en turist, men för oss/er som bor här nere så blir det intressant!

Calle (frusen make till Git!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Svein~B

Jeg vil ønske deg hjertelig lykke til, Git. Jeg gleder meg til å se resultatet. Keep up the good work.  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Barbro

Hjertelig tillykke fra meg også,Git :sunny: .
Og..det blir muligens litt utenfor forfattertråden,men for en optimistisk og romantisk sjel som meg,er det bare nydelig å føle den gode tonen mellom deg og din make :oops:  :hail: !
Jeg tviler ikke et øyeblikk på at dette blir ei jordnær(reell,med beina på jorda)bok fra deg,og jeg gleder meg!
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

git

Tack för det alla med glada tillrop
Ja men det blir ju lite små löjligt när käre maken och jag sitter i samma hus och kommunicerar via ett forum i Norge. *fniss*
Träffade min medskribent igår och vi kommer framåt!
Tjingeling från Git
Git

Gro

Og hvor finner man denne boken da? :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tommy

Quote from: \"Gro\"Og hvor finner man denne boken da? :-)

Du kan säkert ta kontakt med Git direkt o höra hur det gått med boken, på denna deras webbsida om Rethymnon finner du adress o telefån-nummer http://www.rethymnoguide.com/
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Gro

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Gro\"Og hvor finner man denne boken da? :-)

Du kan säkert ta kontakt med Git direkt o höra hur det gått med boken, på denna deras webbsida om Rethymnon finner du adress o telefån-nummer http://www.rethymnoguide.com/

Jo takk for den, men ser ut som om den ikke er i bruk, har ikke vært noen aktivitet der siden april...
men jeg la inn et spørsmål der så får vi se:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...