Logg inn med Facebook eller Google!

Mating av katter i Hellas, ja eller nei?

Started by Katta, 12. Jan 08, 16:00:35

Previous topic - Next topic

Livsnyteren

Jeg skulle prøve å holde meg vekk fra denne diskursjonen men jeg klarte ikke helt å la være.Når det står en sulten katt å ser på deg og er sulten så tenker du ikke så mye på om kattestaden i Hellas opprettholdes .Det er hvis du er glad i dyr selvsagt.Men jeg er enig i at eierene burde passe bedre på kattene sine og kastrere og vaksinere dem.Som jeg ser det s¨å snakker vi om to forskjellige ting her.Men vi må også bare respektere de som ikke liker katter.Vi er gudskjelov ikke like noen av oss :cat:

brit

Jeg mater ikke kattene på tavernaer...vet at tevernaeiere ikke liker det.
Men andre steder ja! Katteelsker som jeg er.
De forsøkte å utrydde kattene på Skiathos et år......gjett hva de fikk istedet?
Heldigvis er kattene tilbake igjen.

Livsnyteren

Uff det var ike sann jeg mente brit.Selfølgelig er du glad i katter selv om du ikke mater de på tavernaer.Jeg mente vel heller generelt mating av katter i Hellas.Jeg prøver selv og ikke mate dem på tavernaer jeg.DEt har jo mye med situasjonen å gjøre å da :cat:

brit

Her var jeg i alle fall lei meg for at jeg ikke hadde mat med.

For ordens skyld Arli! Jeg skrev ikke imot ditt innlegg...mitt innlegg var helt generelt hva jeg mener om mating ikke mating!

brit

Ja,ja så klarte jeg å legge inn et bilde som var for stort igjen....

Hellasfrelst

For meg så handler det ikke om å like katter eller ikke, være dyreelsker eller ikke. For meg handler det bare om at jeg ikke liker å ha tiggende dyr rundt matfatet mitt når jeg skal spise middag. Rett og slett av hygieniske og trivselsmessige årsaker. Hvis vi har muligheten til å velge så oppsøker vi bevisst tavernaer hvor vi slipper å ha slafsende katter rundt alle bord.
i zoi ine tora - livet er nå

Turid

Quote from: \"Hellasfrelst\"For meg så handler det ikke om å like katter eller ikke, være dyreelsker eller ikke. For meg handler det bare om at jeg ikke liker å ha tiggende dyr rundt matfatet mitt når jeg skal spise middag. Rett og slett av hygieniske og trivselsmessige årsaker. Hvis vi har muligheten til å velge så oppsøker vi bevisst tavernaer hvor vi slipper å ha slafsende katter rundt alle bord.

Den må jeg si meg enig i. Sånn føler jeg det også.
Det er etter regn at fuglene synger!

Laila

Godt skrevet av Hellasfrelst og Turid. Men hvem er det som trekker kattene til tavernaene og restaurantene?

brit

Quote from: \"Laila\"Godt skrevet av Hellasfrelst og Turid. Men hvem er det som trekker kattene til tavernaene og restaurantene?

Lukten av mat! Pluss at de kanskje har fått litt der før.

Laila

Det lukter mat fra tavernaer og restauranter hvor kattene ikke tigger ved bordene også. Da gjenstår det bare at de kommer dit de har fått litt før som du sier. Det er bare å si det rett ut det som er riktig. Det er ikke grekere og turister fra andre sydeuropeiske land som har gitt dem litt før. Det er turister fra nordeuropeiske land som står for det. Hvorfor det er sånn kan man jo bare spekulere på.

Tommy

Quote from: \"brit\"
Quote from: \"Laila\"Godt skrevet av Hellasfrelst og Turid. Men hvem er det som trekker kattene til tavernaene og restaurantene?

Lukten av mat! Pluss at de kanskje har fått litt der før.

På Skopelos fanns det i gränderna där jag hade mitt boende mycket strökatter ( herrelösa katter ) och värdinnan var mycket noga med att dörrarna in till huset skulle vara ordentligt stängda \"because of the cats\".

Här o där var det mat o vattenskålar utställda till katterna. Trots detta så låg det en del kattlik här o där kvar som dött på grund av undernäring o vätskebrist ? då ön drabbades av en ovanlig värmebölja i juni förra sommaren. Det var rätt äckligt att se tyckte jag, fast jag kan inte säja att jag förtfasade mig över att katterna inte tagits om hand. Dom är helt enkelt för många och invånarna har säkert andra prioriteringar att göra i sin vardag än att se efter halvvilda katter.

vad jag däremot inte har något minne av från Skopelos är tiggande katter på tavernor, minns jag fel ???? Matlukten från tavernor minns jag tydligt däremot.

Har man genom att mata katterna på andra håll, undan från tavernor och restauranter fått katterna att söka andra revir än runt människornas matbord på Skopelos ?
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

brit

Anbefaler deg Tommy å gå tlbake i tråden og se mitt bilde fra taverna Ta Kimata i gamle havnen på Skopelos.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...