Logg inn med Facebook eller Google!

Om vin, grekiskt i synnerhet

Started by Tommy, 08. Jan 08, 17:50:45

Previous topic - Next topic

Mixelite

Jeg kjente til forskjellen mellom hvit og retsina, det var bare så urkomisk et ansiktsuttrykk han satte opp :-D

Husets vin pleier å være god den. Vi bestiller alltid det når vi kan. :)

KyriaT

Quote from: \"Mixelite\"Jeg kjente til forskjellen mellom hvit og retsina, det var bare så urkomisk et ansiktsuttrykk han satte opp :-D

Det kan jeg tenke meg!

Quote from: \"Mixelite\"Husets vin pleier å være god den. Vi bestiller alltid det når vi kan. :)
Ja, veldig enig!

Et tips til: Kjøp økologisk vin! Det begynner å komme mer og mer også i Hellas, og selv om jeg ikke har prøvd så mange, så har de jeg har testet vært veldig bra kjøp! Og så slår man jo flere fluer i en smekk når man kjøper økologisk, og det synes jeg er bra!
  :wynar:
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

ROLLE

Nehej Tommy, visste är jag intresserad av vin, speciellt de diskussioner som förs om det, heter det inte förresten \"in vino veritas\" ? Vad som sen det egentligen betyder för konsumenten ? Vi har nog flere olika grekiska viner hos vårt statliga systembolag men vet ej hur populära de är eller kända, men de finns säkert en massa greklandsresenärer som köper av dessa också då de är hemma för att återuppliva minnen från grekland, men personligen tror jag ej av erfarenhet att de smakar lika som på en taverna vid medelhavet ?

Tommy

Quote from: \"ROLLE\"Nehej Tommy, visste är jag intresserad av vin, speciellt de diskussioner som förs om det, heter det inte förresten \"in vino veritas\" ? Vad som sen det egentligen betyder för konsumenten ? Vi har nog flere olika grekiska viner hos vårt statliga systembolag men vet ej hur populära de är eller kända, men de finns säkert en massa greklandsresenärer som köper av dessa också då de är hemma för att återuppliva minnen från grekland, men personligen tror jag ej av erfarenhet att de smakar lika som på en taverna vid medelhavet ?

Actu tetigisti ;-)

Men det skulle visst ett par kvinnor till för att få riktig fart på
vindebatten :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ROLLE

Ja kvinnor och vin, det kan vara en mycket trevlig kombination ? Har hört det någon gång, kanske jag skall pröva på det. :hippy2:

KyriaT

Quote from: \"ROLLE\"Ja kvinnor och vin, det kan vara en mycket trevlig kombination ? Har hört det någon gång, kanske jag skall pröva på det. :hippy2:

Det er i hvert fall en knallbra kombinasjon når vinen drikkes av en kvinne!  :thefinger:
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Mixelite

Quote from: \"KyriaT\"
Quote from: \"ROLLE\"Ja kvinnor och vin, det kan vara en mycket trevlig kombination ? Har hört det någon gång, kanske jag skall pröva på det. :hippy2:

Det er i hvert fall en knallbra kombinasjon når vinen drikkes av en kvinne!  :thefinger:

 :cheers:

Takk for tipset om økologisk vin forresten. Aner ikke om det finnes på Chios, men kanskje vi må stoppe i den økologiske butikken og spørre en gang bare for å ha prøvd det også.  :clown:

Liv

Quote from: \"KyriaT\"
Quote from: \"ROLLE\"Ja kvinnor och vin, det kan vara en mycket trevlig kombination ? Har hört det någon gång, kanske jag skall pröva på det. :hippy2:

Det er i hvert fall en knallbra kombinasjon når vinen drikkes av en kvinne!  :thefinger:
[/b]

Beste kommentaren jeg har hørt på lenge!  :compress:

Jeg husker vi hadde en diskusjon om gresk vin var bra eller ikke i det gamle forumet.
Jeg la inn noen linker da om gresk vin/vinhus,men de husker jeg ikke nå hvor jeg fant på nettet. Skal prøve å finne de igjen.

Hellas har veldig mye god vin! :-)

Tommy

Quote from: \"ROLLE\"Ja kvinnor och vin, det kan vara en mycket trevlig kombination ? Har hört det någon gång, kanske jag skall pröva på det. :hippy2:

Jag har också ett tvivlande svagt minne av att ha hört det någon gång  :drunken:

Men ett gott vin i gott sällskap är ju inte fel oavsett vem som
dricker vad :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Athina

Quote from: \"KyriaT\"Et tips til: Kjøp økologisk vin! Det begynner å komme mer og mer også i Hellas, og selv om jeg ikke har prøvd så mange, så har de jeg har testet vært veldig bra kjøp! Og så slår man jo flere fluer i en smekk når man kjøper økologisk, og det synes jeg er bra!
  :wynar:

KyriaT, har det kommet en vin- og honningbutikk i Kardamili? Da vi var der i oktober, holdt de på med siste finpuss av lokalet like over gata for Taki\'s taverna. Vi ble fortalt at de bl.a. skulle selge økologisk vin og honning der. Så bra!
Den beste greske vinen jeg har smakt, tror jeg, var en rødvin fra Nemeadistriktet på Peloponnes.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

KyriaT

Quote from: \"Athina\"KyriaT, har det kommet en vin- og honningbutikk i Kardamili? Da vi var der i oktober holdt de på med siste finpuss av lokalet like over gata for Taki\'s taverna. Vi ble fortalt at de bl.a. skulle selge økologisk vin og honning der. Så bra!

Sannelig om jeg vet Athina! Jeg har jo ikke vært i Kardamili siden oktober sjøl! Men hvis det stemmer, så er det sikkert en god idé!
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

bengalow

Här är en lista på svenska över nästan alla producenter, bl.a. Boutari och framför allt Skouras, som jag tycker är \"bäst\". Klicka på \"producenter\" så kommer en lång lista, bara att välja

http://www.oenoforos.se/Producent.aspx?producerID=16
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...