Logg inn med Facebook eller Google!

Språk - avdelingen stengt. Hvorfor?

Started by odyseas, 29. Dec 07, 11:14:05

Previous topic - Next topic

Mixelite

Jeg tar ikke stilling til den delen av diskusjonen som gjelder hvem som har rett og hvem som tar feil i det faglige.

Jeg har forsøkt å formidle at det finnes rette måter og gale måter å si fra at andre tar feil. Ovenfraognedmetoden er sjelden vellykket. \"Disse damene med sine begrensede ambisjoner\" er et eksempel, utallige andre har dukket opp i løpet av diskusjonen, både i forumet og  i private henvendelser. Jeg tror ikke noen ønsker at feilaktige innlegg skal stå ubesvart, men man kan svare på dem i en skikkelig tone!

Siden lefkopyrgos avviser at han og Odyseas ikke er samme identitet lurer jeg på hvorfor Lefkopyrgos poster via Odyseas identitet, eller Odyseas underskriver med Lefkopyrgos.

bengalow

Nu verkar det, som om alla berörda har fått positionera sig. Det kanske är på tiden att det sluts \"borgfred\", så att det, som alla vill, nämligen att förkovra sig i det grekiska språket och kulturen, kan framföras på ett mer förnuftigt sätt.
Jag skulle önska, att personangreppen upphör. Det skapar ingen bra trivsel, och det kostar på att återupprätta den heder, som varje medmänniska förtjänar, oavsett kunskapsnivå. Ingen är dum, för att man inte kommit så långt som andra i sin \"hobby\", tvärtom bör den beaktas med största respekt för sina försök, och bör hjälpas fram på bästa möjliga sätt. Vi har alla varit barn i början!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror


brit

Quote from: \"bengalow\"Nu verkar det, som om alla berörda har fått positionera sig. Det kanske är på tiden att det sluts \"borgfred\", så att det, som alla vill, nämligen att förkovra sig i det grekiska språket och kulturen, kan framföras på ett mer förnuftigt sätt.
Jag skulle önska, att personangreppen upphör. Det skapar ingen bra trivsel, och det kostar på att återupprätta den heder, som varje medmänniska förtjänar, oavsett kunskapsnivå. Ingen är dum, för att man inte kommit så långt som andra i sin \"hobby\", tvärtom bör den beaktas med största respekt för sina försök, och bör hjälpas fram på bästa möjliga sätt. Vi har alla varit barn i början!

Kunne ikke vært mere enig.....flott sagt Bengalow! :flower:

Barbro

Stor heder til Bengalow for disse kloke ordene.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anne

Det var den nedlatende holdning til enkeltpersoner og oss \"damer uten ambisjoner\" pluss den krasse kritikk av all greskundervisning i Norge som provoserte meg. Jeg er lei meg for at jeg formulerte meg slik at du tok det til deg Bengalow, det var aldri meningen. Det var ikke nivået på gresk tråden jeg var ute etter heller for det må jo være noe for alle, men da må ikke nedlatenheten komme snikende inn når vi som ikke kan så mye   prøver å plukke opp noe.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Slutter meg til Bengalows siste innlegg. Noen ønsker å lære/lære bort  gresk, andre ønsker å formidle sine kunnskaper i gresk språkhistorie. Det burde vært plass til begge deler, men det er dessverre ikke der problemet ligger. Dette dreier seg om kommunikasjon, og på hvilken måte man henvender seg til andre. Skriver man på en høflig og respektfull måte, blir slikt godt mottatt, om man er enig eller uenig i et innlegg. Arroganse og hovmot slår bare tilbake på en selv. Dette er elementært, men det virker som om enkelte har store problemer med å forstå dette. Der ligger lavmålet, og ikke i Hellasforums medlemmer.
Vær så snill og ikke ødelegg den gode tonen i forumet, men bruk
VANLIG GOD FOLKESKIKK :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Alle språktråder er lagt i arkiv fordi det oppsto en agressiv tone som er i strid med reglene til forumet. Denne tonen har fortsatt i denne tråden og nå har alle som ønsket det hatt rikelig mulighet til å uttale seg. Tråden stenges med dette, og alle nye språktråder vil heretter bli slettet.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | Today at 11:55:12
Værmeldingene er ikke helt enige, men det er mell...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...