Logg inn med Facebook eller Google!

Grattis alla språkintresserade !!!

Started by Tommy, 12. Dec 07, 17:10:43

Previous topic - Next topic

Tommy

Ber att få gratulera alla språkintresserade till ett eget hörn på forumet att mötas o utbyta lärdomar i, o till alla er som vill förkovra er i det grekiska språket, nu kanske det blir lite enklare att finna fram till det ni undrar över. O minst två språkliga kombatanter som pokkar på er oppmärksamhet för att lära er grekiska o leda er rätt så ni inte hamnar vilse i det grammatiska träsket.

Det kanske kunde vart bättre, men det kan knappast bli sämre i vart fall.

Lycka till allesamman  :cheers:

Bra jobbat magister Ole :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mixelite

Quote from: \"Tommy\"Det kanske kunde vart bättre, men det kan knappast bli sämre i vart fall.


Ehum er det noe galt med svensken min, eller står det det jeg tror det står?

Tommy

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Tommy\"Det kanske kunde vart bättre, men det kan knappast bli sämre i vart fall.


Ehum er det noe galt med svensken min, eller står det det jeg tror det står?

Ojsan då  :blackeye: !!!! Ja det kan ju kanske tolkas lite fel det där ja.

Jag omformulerar mig :-) ;

Ber att få gratulera alla språkintresserade till ett eget hörn på forumet att mötas o utbyta lärdomar i, o till alla er som vill förkovra er i det grekiska språket, nu kanske det blir lite enklare att finna fram till det ni undrar över. O minst två språkliga kombatanter som pokkar på er oppmärksamhet för att lära er grekiska o leda er rätt så ni inte hamnar vilse i det grammatiska träsket.

Det kunde vart sämre.

Lycka till allesamman  :cheers:  

Bra jobbat magister Ole
:D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"


Laila

Hjemme igjen fra julefeiring opplever jeg at spraakforumet er stengt og at Kritikos sitt medlemskap er slettet. Nei og nei dette er trist for oss som ville laere det greske spraak  paa riktig maate. Hva er det egentlig som skjer i dette forumet? Skal det bare vaere chatting og prat om alt annet enn Hellas her?

Mixelite

Quote from: \"Laila\"Hjemme igjen fra julefeiring opplever jeg at spraakforumet er stengt og at Kritikos sitt medlemskap er slettet. Nei og nei dette er trist for oss som ville laere det greske spraak  paa riktig maate. Hva er det egentlig som skjer i dette forumet? Skal det bare vaere chatting og prat om alt annet enn Hellas her?

Det finnes helt sikkert forum som er mye mer egnet enn dette for den som vil lære gresk språk på riktig måte, som du kaller det. Ole har henvist til ett, og jeg er sikker på at det er utmerket.

Jeg synes de språkdiskusjonene som har vært i det siste har vært triste å følge med på. Ikke har jeg forutsetningene som skal til for å vite hvem som har rett og hvem som tar feil(og hvem skal jeg da høre på?), og det har rett og slett nesten tatt fra meg språkgleden og motet!

Jeg trenger ikke all denne grammatikken og diskusjonene rundt den. Hva så hvis gresken min får grekerne til å fnise litt eller gjerne gapskratte for den saks skyld! Det er dem vel unt :) Det viktige for _meg_ er at jeg etterhvert har tilegnet meg nok ord til å kunne føre en koselig liten samtale med Georgia på minimarkedet f.eks! Ok, så får vi ingen litterære utmerkelser for samtalene som pågår like mye med armer og bein og mimikk som med gresk, men vi koser oss!

Jeg har ingenting imot at noen ønsker å lære gresk \"på riktig måte\"(hva nå det er), men det finnes en riktig måte og en feil måte å gjøre det på også.

Riitta

Tycker också att språkdiskutionerna har varit högt över den nivån som dom flesta av oss klarar av och förstår.
Fick en känsla av att det var en \"konkurranse\" mellan några om att vem kan mest.

Jag själv är glad när någon i Grekland förstår min enkla kunskap och försök och använda detta :bom:

Riitta,nöjd med det lilla

gallerytouri

Quote from: \"Mixelite\"Jeg trenger ikke all denne grammatikken og diskusjonene rundt den. Hva så hvis gresken min får grekerne til å fnise litt eller gjerne gapskratte for den saks skyld! Det er dem vel unt :) Det viktige for _meg_ er at jeg etterhvert har tilegnet meg nok ord til å kunne føre en koselig liten samtale med Georgia på minimarkedet f.eks! Ok, så får vi ingen litterære utmerkelser for samtalene som pågår like mye med armer og bein og mimikk som med gresk, men vi koser oss!

Jeg er helt enig med deg, Mix. Selv begynte jeg helt UTEN grammatikk, hadde ikke tid til sånt den første sommeren. Plukket opp så mye jeg kunne og snakket engelsk med de greske ordene jeg kunne innimellom. Grammatikken tok jeg fatt på senere, og den er...stri  zxcqqqaaaaaaaa

Den beste måten å lære språket på er selvfølgelig å praktisere det. Så det er ikke lett å lære i Norge, uansett hvor mange og hvilke kurs man tar, hvis man da ikke har en greker i nærheten.
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Mixelite

Quote from: \"gallerytouri\"
Quote from: \"Mixelite\"Jeg er helt enig med deg, Mix. Selv begynte jeg helt UTEN grammatikk, hadde ikke tid til sånt den første sommeren. Plukket opp så mye jeg kunne og snakket engelsk med de greske ordene jeg kunne innimellom. Grammatikken tok jeg fatt på senere, og den er...stri  zxcqqqaaaaaaaa

Den beste måten å lære språket på er selvfølgelig å praktisere det. Så det er ikke lett å lære i Norge, uansett hvor mange og hvilke kurs man tar, hvis man da ikke har en greker i nærheten.

Det siste der er kjempeviktig!

Det er godt å høre at det er håp for oss som ikke er så interessert i grammatikk også, for god i gresk, det ble du jo :-D

I det siste har jeg lest bittelitt grammatikk og jeg synes heller det er lettere nå enn da jeg var helt blank i gresk!

gallerytouri

Quote from: \"Mixelite\"Det er godt å høre at det er håp for oss som ikke er så interessert i grammatikk også, for god i gresk, det ble du jo :-D

Det er vel neppe DU den rette til å bedømme  :icon_smile: Men jatakk, jeg klarer meg. Skriver bedre enn de fleste grekere, men det sier egentlig ikke så mye. Rettskrivningen er vanskelig. Ellers kan jeg trøste alle dere som prøver å lære gresk med at...etter 15 år...så lærer jeg fremdeles...

Quote from: \"Mixelite\"I det siste har jeg lest bittelitt grammatikk og jeg synes heller det er lettere nå enn da jeg var helt blank i gresk!

Nemlig!
Όπου ακούς πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι!
www.gallery-touri.com

Mixelite

Quote from: \"gallerytouri\"Det er vel neppe DU den rette til å bedømme  :icon_smile:

Sant nok! :-D

Ole

Jeg stenger denne tråden. De som vil fortsette å diskutere stengingen av språkavdelingen kan gjøre det her: http://www.hellasforum.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1360

Nå var vi oppe i tre tråder med samme tema, og det blir vel i det meste laget.

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...