Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Monemvasia.

Started by Magnolia, 23. Nov 07, 15:43:05

Previous topic - Next topic

Tjorven

Er så enig med Katherina og Athina. Dette var et blinkskudd, og kunne godt blitt vinnerbilde i fotokonkurransens \"gresk hverdagsliv\"!!!
Og alle de andre idyllene. Må jo bare bli Mani-tur til våren. Hvor lenge? Tror jeg trenger minst 4 uker for å få med meg alt, jeg :) Det blir definitivt EN overnatting i denne idyllen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Tusen takk alle sammen.
Når jeg legger ut bilder, tenker jeg ikke på fotokonkurransen. Jeg blir så hekta, lever meg inn i bildene og stemningen, og det viktigste blir å formidle det til dere. Heldigvis blir det en hellastur til høsten, så vi får håpe på noen blinkskudd da - til fotokonkurransen. :)

Er dette en flukt fra hverdagen? Setter jeg ikke nok pris på dagen i dag?
Sannheten er vel at opplevelsene kommer så nær, og det gir en god start på dagen. Takk for at dere orker å følge meg på min vandring. :)



Gjett om jeg koser meg når jeg vardrer på slike steder.











Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Er så enig med Katherina og Athina. Dette var et blinkskudd, og kunne godt blitt vinnerbilde i fotokonkurransens \"gresk hverdagsliv\"!!!

Jeg så dette bildet først nå, helt FANTASTISK  :cheers:
- jeg tenkte akkurat som Tjorven på at dette bilde g o d t kunne blitt vinnerbilde i den kategorien  :iconbiggrin:

Dagens bilder er også i g o d  \"Magnoliakvalitet\"  :flower:
Kari

Torill

Quote from: \"Magnolia\"Gratulerer med nytt kamera, Torill. Da kommer det nok mange flotte Skiathos-bilder fra deg til høsten. :)
Det blir spennende.

Vi som har vært i Monemvasia, lengter vel tilbake. Vi er enige at det er et utrolig arbeid som har blitt lagt ned med å restaurere de gamle bygningene.
Her er to trofaste arbeidere. :)



Bildet er av dårlig kvalitet, men det sier så mye om insatsen som blir gjort. Disse to frakter materialer gjennom byen. Jeg møter dem hver gang jeg er der.
Takk for det Magnolia. Trur nok det er Per som kommer til å bruke det kamera mest :cheese: Flotte bilder fra deg som vanlig :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tjorven

Hvis dette er din flukt fra hverdagen, Magnolia, så kunne jeg ikke tenkt meg en bedre måte å flykte på. Dessuten tror jeg ikke noe på at du ikke verdsetter dagen her og nå, det er jo nettopp det bildene dine viser at du gjør :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mixelite

Magnolia, du har et utrolig godt øye når du fotograferer. Den bueåpningen følte jeg at jeg kunne ha tatt et skritt frem, og så hadde jeg vært der! Takk for titten!

Magnolia

Tusen takk. Det er så hyggelig med slike tilbakemeldinger.
Jeg koser meg med å se på bildene, og da er det ekstra hyggelig hvis det gir andre litt glede samtidig.



I kveld sender jeg en haug med valmuer til dere alle. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Takk så mye. De er nydelige :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

MaFi

Nydelige valmuer - og nydelige Monemvassia-bilder. Jeg takker så mye! :-)

brit

Så....nå har jeg endelig kommet meg igjennom denne tråden! Litt travel og en maskin som ikke vil på nettet innimellom, derfor tar det sin tid.

Jeg sier bare sukk!!!!!! For et sted og for noen bilder!  :cheers: :flower: Det er som å gå sammen med deg Magnolia og oppleve det her og nå. ( det skulle jeg forøvrig ikke hatt noe imot)
Tror jeg må ønske meg en slik sekk som Pippi har....full av gull penger :wink:  Nå er det så mange steder jeg har lyst til å reise til og så må jeg jo alltid tilbake til mitt \"paradis\" også.

Magnolia

Å ja, Brit. Pippis pengesekk hadde vært noe det. Mens vi venter på at den dukker opp på mirakuløst vis, får vi kose oss med minner og drømme videre. Drømmer er heldigvis gratis. :)

Paradisene våre ligger heldigvis der og venter på oss. Kommer tid, kommer råd heter et gammelt ordtak. Det ordner seg nok. Men det er travelt, for vi må jo til vårt eget paridis føst - hver gang. Jeg vet akkurat hvordan det er. :)

Tusen takk til Brit og MaFi for gode ord. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Vi tar turen til Monemvasia i dag også.







Det blomstret så utrolig flott over hele den lille byen. Her kommer noen eksempler.





Fjellknauser og murer var dekket av blomster og småplanter.





Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...