Logg inn med Facebook eller Google!

Kardamili høsten 2015

Started by wilnil, 11. Oct 15, 20:45:41

Previous topic - Next topic

wilnil

Strender lever sitt eget liv,  styrt av vær og vind og bølger. Det var fascinerende å se bølgene rulle innover stranden og høre den høye rumlingen av alle rullesteinene de hadde med seg og ikke minst høre når de dro alle steinene med seg ut igjen. Men etter neste kuling, er nok stranda tilbake til sånn som den pleier å være.

Nå er jo jeg vant med mye vær og sjø og store bølger, men hjemme har vi ikke sånne små rullesteiner som lager disse høye lydene.

Takk for at du har fulgt oss i høst kaka  :), med innleggene og de hyggelige kommentarene dine, og alle "liker", det er gode tilbakemeldinger å få  :)  Synd at det ikke ble tur hit i november med deg!

Vi kommer nok tilbake hit til neste år på samme tid, kanskje vi treffes da?

I morgen er altså siste dag her denne gangen, værmeldingen er slik at det blir vel innedag med pakking  og klargjøring for hjemreisen. Søndag morgen drar vi til Athen og videre derfra og hjem.





wilnil

Nå er det altså bare en dag igjen av våre 8 uker her i Kardamili denne høsten.

Vi vil takke alle dere som har gitt oss hyggelige tilbakemeldinger og kommentarer og "liker"  :)
Det er svært hyggelig å se at dere har satt pris på denne tråden  :)

Takk igjen  :) :)

kaka

Quote from: wilnil on 27. Nov 15, 20:50:46
Strender lever sitt eget liv,  styrt av vær og vind og bølger. Det var fascinerende å se bølgene rulle innover stranden og høre den høye rumlingen av alle rullesteinene de hadde med seg og ikke minst høre når de dro alle steinene med seg ut igjen. Men etter neste kuling, er nok stranda tilbake til sånn som den pleier å være.

Nå er jo jeg vant med mye vær og sjø og store bølger, men hjemme har vi ikke sånne små rullesteiner som lager disse høye lydene.

Takk for at du har fulgt oss i høst kaka  :), med innleggene og de hyggelige kommentarene dine, og alle "liker", det er gode tilbakemeldinger å få  :)  Synd at det ikke ble tur hit i november med deg!

Vi kommer nok tilbake hit til neste år på samme tid, kanskje vi treffes da?

I morgen er altså siste dag her denne gangen, værmeldingen er slik at det blir vel innedag med pakking  og klargjøring for hjemreisen. Søndag morgen drar vi til Athen og videre derfra og hjem.


Nå er vel pakkingen godt i gang, og de fleste avskjedene kanskje tatt. Antagelig litt vemodig etter så langt opphold.
Jeg ønsker dere en god tur hjem. Kanskje greit at det er litt rufsete vær når dere skal dra, så blir ikke overgange alt for stor :)

For egen del har jeg foreløpig bestilt 4 uker neste høst (til medio oktober). Men, etter deres fine rapport fra både oktober og november, frister det med enda lengre opphold :)

Igjen: TAKK!



KariK

filhellener

Hei wilnil :)
I " tolvte time" tusen takk fra meg og for dine mange rapporter og veldig fine bilder fra Kardamili med omegn ;D
Etter å ha fulgt tråden din forstår jeg at Kardamili, og alle mulighetene i området til fine vandringer, var et perfekt reisemål for dere!!!
Vi hadde jo litt kontakt før dere, og vi, reiste i oktober, så du vet at jeg/vi og har sterk tilknytning til Kardamili, men vandrere som dere er vi ikke!
Turer langs veien, feks til Foneas, liker vi godt, men vi "utfordrer ikke terrenget"...
Vi h a r tenkt på å tilbringe en novembermåned i Kardamili vi og, men har kommet til at det nok blir for "stille" for oss.
Selv om vi lager mange måltider hjemme i leiligheten, spiser vi "ute" og, så noen få tavernaer som er åpne hele måneden vil vi ha :)
Paleochora er et perfekt sted for oss i november!
- her er det ikke " dødt" de lokale er virkelig synlige på kafeer og tavernaer til enhver tid :)

Men til våren er Kardamili booket  ;D

- uansett hvor vi har tilbrakt årets november, wilnil, så har vi hatt et fantastisk flott vær ;D
Nå skulle batteriene våre være godt ladet til å tåle en norsk vinter :) - både i nord og i sør/øst!
Ha en riktig GOD TUR HJEM :)
Kari

wilnil

Hei filhellener !
Mange takk for hyggelig hilsen og kommentarer  :)

Grunnen til at vi begynte å reise til Kardamili, var alle de varierte turmulighetene vi hadde hørt og lest at dette stedet hadde. Og vi ble ikke skuffet  :) så derfor har vi fortsatt og reise hit, år etter år. Og så har vi etterhvert fått et forhold til stedet og folkene her.
Og denne høstturen ble perfekt på alle vis, ikke minst værmessig  :)  så det blir høsttur til neste år også  :) :)

Når det gjelder tavernaer, så stengte den siste for ei uke siden, men det er tre - fire kafeer som er åpne. og de fastboende er synlige på kafeene her også, og ikke minst hører vi dem!!

Vi ønsker dere også God tur hjem!  :)


wilnil

Jeg hadde egentlig tenkt å ikke komme med flere rapporter herfra, men det blir ikke alltid slik.

Etter en natt med lyn, torden og mye regn, ble det opphold og litt sol utpå dagen. Vi benyttet da sjansen for en liten tur, og når været er usikkert, blir det som regel en tur langs stranda.

Men da vi kom ned bakken fra kirka, ble vi møtt av en liten elv i ravina der den krysser veien og munner ut i havet. Det var såpass mye vann at det ikke gikk an å gå tørrskodd over. Noen biler som kom etter oss, snudde og kjørte tilbake. Men en bil tok sjansen og lurte seg over. Vi måtte derfor gå tilbake og over brua og ned ved skola. Samme veien tilbake, da det ennå var for mye vann til å gå der.

Vi har aldri før sett så mye vann der at det ikke gikk an å gå over tørrskodd, men nå fikk vi sett det også på denne turen.

kaka

Dette var vel nesten svar på et spørsmål jeg fikk tidligere i dag, - om det er vann i ravinen nå.
Det kan virke slik, av bildene dere viser.
KariK

wilnil

Når det er såpass med vann helt nederst, må det vel være vann oppover i ravina også. men dette er nok lite i forhold til det som kan være under snøsmelting og regn i fjellene om våren regner jeg med.

Tjorven

Nå har jeg fått oppdatert meg på de siste opplevelsene fra ferien deres. Så fint at det ble oliven-innhøsting på dere til slutt, og flotte bilder for oss her å se fra dette  :) Veldig fasinerende med værbilder også, og WOW for noen blinkskudd fra kaia!!!
Takk for en kjempefin tråd, som det har vært veldig trivelig å følge med på  :-* Rakk ikke å ønske dere god tur hjem, men nå kan jeg ønske dere velkommen hjem istedet  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

wilnil

Takk for hilsen Tjorven  :) Vi kom hjem søndag kveld etter 8 fine uker i Kardamili. Vi er nå, etter å ha vært hjemme noen dager, blitt akklimatisert til nordnorsk vinter vær.
Ser fram til å være tilbake i Kardamili neste høst  :)

Magnolia

Tusen takk for en flott og inspirerende tråd. Jeg blir glad over å se på bildene dine, og de inspirere meg til en langferie igjen. Jeg har alltid ønsket å være i Kardamili utenfor sesongen, og du har vist hvor vakkert det kan være. Det er virkelig noe å tenke på - til neste høst, kanskje.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

wilnil

Jeg vil ønske alle dere som har fulgt med denne tråden og skrevet innlegg og hyggelige kommentarer -

En God og Fredelig Jul!

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...