Logg inn med Facebook eller Google!

Reise til Karpathos

Started by Simon Tangen, 20. Sep 15, 13:11:38

Previous topic - Next topic

Simon Tangen



Hei, jeg og kjæresten min tenkte å reise til karpathos 26 juni 2016 vi tenkte å være der i 2 uker. Anbefaler dere Karpathos? Er det romantisk der? Hva er det å gjøre i 2 uker? Vi er ganske unge 24 og 21 :-)

Hellasfrelst

Karpathos kan godt være et romantisk sted å dra, synes jeg. Men det spørs jo litt på hva dere liker å gjøre på dagene og kveldene.
Vi har vært på Karpathos en gang, og da bodde vi en uke i rolige lille Lefkos på vestkysten og en uke i Pigadia. Det var helt perfekt,
for da fikk vi litt av begge deler. Lefkos har en fin strand, og er bare helt nydelig i solnedgangen. Men det er et lite sted, og en må like å
feriere uten tjo og hei. Siste uke i hovedbyen Pigadia var det litt mer liv og røre, det er en koselig by med bystranda like utenfor.
Den har mange bra restauranter som servere god mat.
Jeg synes Karpathos er en genuin og ekte øy med mye å se rundt omkring hvis en liker å leie scooter eller bil og se seg rundt.
Fine landsbyer og fine strender er det mange av. Synes absolutt Karpathos er et godt valg. :D
i zoi ine tora - livet er nå

Simon Tangen

Vi vil ha det mest mulig rolig, men mulighet for utflukter. Vi orker ikke noe høy drikke kultur. Hvilken muligheter av utflukt er det der?😊 Vi trenger noe ekte, er lei den falske masken av ferie.

Hellasfrelst

Det er noen få år siden vi var der, så jeg vet ikke akkurat hva som finnes nå. Det er sikkert noen her på forumet som er litt mer informert om det.
Vi var med på bare en organisert utflukt som vi bestilte i havna i Pigadia dagen før. Det var en båttur til Diafani på nordøstkysten, så ble vi kjørt med buss opp til byen Olympos oppe i fjellene. Det er en veldig spesiell by, og verdt et besøk. Ellers gikk det båter til forskjellige strender langs kysten. Vi leide både bil og scooter på Lefkos da vi bodde der, og fikk sett det meste av øya på egen hånd. Ellers er det jo også mulig å bruke bussen.
i zoi ine tora - livet er nå

bengalow

Simon! Varför ta råd av andra? Åk dit och upplev stället på egen hand! Skulle du ta råd, om du frågade efter, hur man skall bete sig för att kyssa en käresta? Åk dit och prova själv! Romantiken finns inte där - den finns hos er själva! Upplev omgivnigen som en del av vad du vill ha, för att få romantiken att blomma. Det beror alltså på er själva! Karpathos är en skön omgivning för vad du vill åstadkomma. Åk dit och prova!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Hellasfrelst

Der satte du en en effektiv stopper for den forespørselen.
Forumet er til for at vi skal ha mulighet til å få tips og råd av andre om reisemålene,
og alle her vet vel at kjærligheten finnes inne i oss og ikke utenfor.
i zoi ine tora - livet er nå

mouche

Tja. både ja og både nei etter mitt syn. Jeg trykket like på bengalows innlegg da det er viktig at vi tar ting litt som de kommer, bruker våre sanser, ikke planlegger for mye og er åpne for det som måtte komme vår vei. Våre liv har generelt sett blitt alt for planlagte, leken i oss blir litt borte og vår naturlige nysjerrighet hindres. Våre barn sa kun et par ganger i sin barndom at de kjedet seg og til det svarte vi at; så fint, fortsett med det. Og så ble de jo nødt til å finne på noe da? Når det er sagt vil jeg absolutt oppfordre folk til å komme med forslag, men at man alltid holder det åpent hva man gjør, når man gjør det, om man gjør det osv.

bengalow

Du uttryckte precis vad det var jag ville säga, mouche...jag var kanske lite för "direkt". Det var inte meningen.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

stein

Vi drar aldri på pakketur ettersom vi seiler rundt blant de greske øyer, men for to år siden bestemte vi oss plutselig for en ukes tur til Karpathos. I månedsskiftet september/oktober. Vi fikk svært billige kun fly restplasser med Ving (tror jeg det var) og ordnet hotell selv i Pigadia. Det ble en herlig og avslappende uke.

Siden vi liker å gå, gikk til Amoopistranda 2 ganger, ca 7 km. Flott tur og så tok vi bussen "hjem".

Selv om Olympos er ganske turistifisert, er det verd å være med på en dagstur dit, båt og buss. 

Rett nord for Karpathos ligger den lille øya Saria. Dit går det dagsturer med båt til en bukt som skal være helt fantastisk for snorkling.

Bystranda er litt utenfor sentrum, en fin spasertur på et par kilometer.

Så er det vel nesten obligatorisk for et forummedlem å besøke tavernaen Pelagos som har live gresk musikk hver kveld.

Vi trivdes veldig godt i Pigadia, med gate 1, 2 og 3 som vi kalte de. Vi bodde på Atlantis Hotel. Helt OK, betalte litt over 2000 kroner for et dobbeltrom med frokost i en uke.

Det blir ikke feil å dra til Karpathos hvis man ikke er ute etter diskoteker og nattklubber  :)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Greece-Traveller

Bodde der i ca. 1 uke i 1991 - hoppet via Rhodos for å besøke venner på Karpathos. Hotellet var bra den gang ! Husker ikke hvor mye det var den gangen, men dyrt var det ikke...



Fortsatte forøvrig videre tilbake via Rhodos og så Kos til Astypalaia....(og Athen og hjem).
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 18. Jun 24, 23:03:45
I det gamle Hellas og Roma var en asclepeion et he...
Re: Innførsel av bil til Hellas
by mouche | 18. Jun 24, 10:23:03
Har sett dette spørsmålet stilt en rekke ganger ...
Re: Syros mai 2024
by marjana | 13. Jun 24, 19:32:24
Hetebølgen fortsetter, og mye tyder på at det bl...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 31. May 24, 09:52:14
- og hva er fasiten, Katherina?...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...