Logg inn med Facebook eller Google!

Chios mai 2009

Started by Katta, 08. Feb 10, 09:53:20

Previous topic - Next topic

kaka

Her var det mye fristelser å hvile øynene på, Katta! Artig å se speilbilde av fotografen også!
Og de naustene tror jeg at jeg har \"krysset\" forbi en del ganger, ja. Men det fine kartet av skjel/sneglehus så jeg nok ikke. Artig!

Jeg har virkelig begynt å tenke Chios som en alternativ mai-tur, takket være deg, Katta.
Kanksje jeg klarer å skifte kurs nest år (akkurat nå går flyet dit kl 04.45 om natta!, men.. det går nok over :cheese: )
KariK

Mixelite

hæh! Går flyet 04.45? Jeg holdt på å si; så bra! Vi kjører somregel inn på natta fordi det ikke passer med korresponderende fly, så å ta av kl. 5 høres bedre ut enn å vente til 6 :)

Takk for turen igjen Katta! De båthusene har jeg fortsatt tilgode å besøke. Jeg synes nemlig det er veldig kjekt å _kjøre_ hjem fra Agia Fotia på ettermiddagen og har overlatt \"labbingen\" til resten av familien. *lat* -men kanskje jeg kan ta en liten labbetur mens vi er på stranden. Jeg blir veldig fort utålmodig og hadde sikkert hatt godt av en luftetur. :-D

kaka

Ang flytider, Mix, så tror jeg ikke det varer utover. Men ble veldig overrasket da jeg så det, nå i mai, på Lilleputs sider. (sorry litt off topic her, Katta. Satser på du tilgir det)
Tillegg:
Var innom Lilleput sider igjen nå, og så at den tidliger avreise nok vil vare utover. Til orientering.
KariK

Katta

Quote from: \"Tjorven\"Jøss, her fikk jeg assosiasjoner til bilder fra Milos, av de naustene.
Ja, det var ikke så ulikt.

Katta

Quote from: \"kaka\"Her var det mye fristelser å hvile øynene på, Katta! Artig å se speilbilde av fotografen også!
Og de naustene tror jeg at jeg har \"krysset\" forbi en del ganger, ja. Men det fine kartet av skjel/sneglehus så jeg nok ikke. Artig!

Jeg har virkelig begynt å tenke Chios som en alternativ mai-tur, takket være deg, Katta.
Kanksje jeg klarer å skifte kurs nest år (akkurat nå går flyet dit kl 04.45 om natta!, men.. det går nok over :cheese: )

Du har nok passert naustene ja. Så morsomt at du vurderer Chios på nytt. Håper at jeg ikke har villedet deg da.  :flower:

Katta

Quote from: \"Mixelite\"Takk for turen igjen Katta! De båthusene har jeg fortsatt tilgode å besøke. Jeg synes nemlig det er veldig kjekt å _kjøre_ hjem fra Agia Fotia på ettermiddagen og har overlatt \"labbingen\" til resten av familien. *lat* -men kanskje jeg kan ta en liten labbetur mens vi er på stranden. Jeg blir veldig fort utålmodig og hadde sikkert hatt godt av en luftetur. :-D

De siste turene mine til Chios, ble anerledes pga av gåingen. Syns jeg fikk med meg så mye mer, og hadde absolutt ikke vondt av litt trim. Jeg er veldig \"bedagelig\" av meg, så dette klarer du også Mix.

Katta

Vi fortsatte videre bortover stranden. Det er ikke helt fritt for søppel.











Vi likte ikke å gå langs stranda, begynte å fantasere om jordras....







Vi svingte derfor av,  da vi kom til en vei som gikk opp fra stranda. Oppover bar det...



Fristende å ta seg en hvil...






Katta

Vi går fremdeles oppover.



Utsikten er det ingenting å si på.







Vi kommer nesten helt opp til \"krysset\", før vi kan svinge ned mot Agia Fotini. Når jeg skriver \"krysset\", så mener jeg der veien deler seg mot klosteret - eller mot Megas området.

Her nærmer vi oss Ag. F. igjen.











Denne karen var skikkelig gneldrete i mai, men i august brydde han seg ikke. Hadde vel blitt vant med rare fotturister.







Da var dagens tur over. Kompisen som ligger under benken , han var med oss på tur en annen dag. Fulgte trofast etter oss frem og tilbake.




Tjorven

Så mye forskjellig du opplever på din vei, Katta. Alt fra stygt (og litt nyttig søppel ;)  ) til vakker natur og små venner. Flotte bilder :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Roger

Hmm! Bilder som vekker minner. Har gått noen turer fra Agio Fotini til Megas Limnionas langs stranden. Ser like uforandret fra da jeg var der i 2007.
Da kunne man gå langs stranden til man kom til den nedlagte teglsteinsfabrikken og så gå oppover. Har blitt fortalt at det er/var byggeaktivitet der nå. Noen her som vet hva som har skjedd der?  :flower:
Roger

Mixelite

Det foreligger gamle byggeplaner for å gjøre teglverket om til hotell. Om det er det ny eier har tenkt å iverksette, aner jeg ikke, men området ble iallfall sperret av og fabrikken ryddet for skrot og skrammel. Det var fortsatt mulig å gå ruten langs stranden i fjor, hvis man godsnakket litt med han som passer på området :)

elisabeth

Fine bilder fra Chios. Har bare vært der en gang. Hadde leilighet på Karfas og det er noe av det \"minst genuine\" vi noen gang har vært på i Hellas. Men pga av at vi leide shooter og kjørte rundt på øya fikk vi oppleve og se det virkelige genuine. Det var virkelig en fantastisk øy.Så Chios er en øy vi har ønske å reise tilbake til :bounce:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...