Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtelling til Paleros i september og jeg er nok litt tussete

Started by Lonesin, 30. Jun 13, 23:21:26

Previous topic - Next topic

Lonesin

Vi skriver 30.juni og jeg burde jo ha sittet i hagen med et kaldt glass og kost meg med Sørlandssommeren. Men hittil i år har den bestått av hele overskuddet av issmeltingen på nordre halvkule så det frister ikke mye. Hagen er ferdigvannet for minst et par år.

I stedet har  kvelden gått til å gjøre meg litt kjent med Paleros, som vi reiser til i slutten av september. Og det er ikke akkurat vanskelig å drømme seg bort.

Mens jeg sitter her og googler, slår det meg at nå - nå er jeg jammen meg i ferd med å bli akkurat som min far. Pappa var glad i å reise, men hadde den litt irriterende egenskapen at han alltid leste seg opp akkurat "litt for mye" på de stedene han skulle til. Sånn sett kunne han for eksempel briljere med å vite antallet stoppested på undergrunnen i St Petersburg fra forsvarskrysseren Aurora tilbake til hotellet vi bodde på, eller kommentere avstanden i luftlinje mellom London og Warwick mens vi satt på toget. Jeg kjenner på det selv nå, ønsket om å lære å kjenne stedet, området, historien. Planlegge rundturer, og ikke minst avstikkere mens vi er på rundturer  8)

Hehe - det er på tide å trekke pusten litt og kanskje bare la denne ferien få lov å utfolde seg selv? Det er ro og stillhet vi har lyst på  ;D

Hvordan er det med dere, planlegger dere mye i forkant av ferien?

karri

Før bare reiste jeg av sted, uten å ha lest et ord om stedet jeg skulle til. Men, nå liker jeg å være litt "kjent" før avreise. Finne ut av hvilke muligheter stedet har av ting og tang som turterreng, spisesteder, severdigheter osv. Men, jeg planlegger ikke fra dag til dag... Jeg våkner og kjenner etter - hva vil jeg i dag?! Så får vi se hva dagen bringer  :)
Ferien tas i 3 bolker - Før ferien altså forberedelse, selve FERIEN også tiden etter ferien.... titte på bilder og mimre over den (forhåpentligvis) fine ferien  8)

:dream: Når jeg ikke har noen tur/ferie å planlegge, så går tiden med til å drømme om nye og gamle steder  :dream:

KARRI

streamer

Før vi fikk google så var vi prisgitt det som reisearrangørene skrev om de ulike steder. Er i Athen hvert år og og surfing gjør at jeg hat et meget sentralt hotell og bor helt perfekt i forhold til Acropolis og andre severdigheter. Så jeg synes faktisk at surfingen er en del av reisen og bidrar til å opprettholde reisefeberen.

marjana

Jeg har tenkt meg på en femdagers tur til Amsterdam i juli. Jeg har ikke vært der på minst 30 år, så jeg begynte å lete på nettet etter gode tips og kart. Fant også noen håndbøker, altså trykte, som jeg kjøpte for en hundrings eller noe sånt, som blir med ut der og da. Det er hyggelig og greit å ha noe håndfast mens man går rundt på steder, synes jeg.

Nå er jeg på Syros, og sjekker innom www.syrostoday.gr med google translation som gir meg alt det som skjer av lokale nyheter her på en litt undelig oversettelse, men jeg får med meg poenget.

Så for å holde seg oppdatert, eller å forberede seg til å dra et sted, så er det alltid interessant å følge med på lokalnyhetene og været.

Glika i zoi

Anders

Ikke mye... men så har jo målene begynt og begrense seg etter hvert... :-)

Tjorven

Hvem kjenner seg ikke igjen i det du skriver, Lonesin  ;D  Planlegginga er jo halve ferien; det å "lese seg opp", finne ut mest mulig om reisemålet, få ideer om hva man vi se og gjøre der, se på bilder osv osv. Og ikke minst kjenne på gleden og forventningene  8) For min del er det viktigste å danne seg et slags bilde av nye steder/øyer, møte litt forberedt på en måte. Det blir allikevel helt anderledes når man først kommer dit og opplever alt "live"  ;D Men det er heldigvis få ganger jeg har blitt skuffa  ;) Og når man først er framme, så får det skje det som skjer. Legger ingen faste planer men tar det som det kommer  :)
Husker jeg satt på flyet til en eller anna øy en gang, og satt ved siden av et kjærestepar. De ante ikke hvilken øy de var på vei til, en gang  :o  De skulle til Syden og dett var dett, liksom. Jaja, hver sin smak....
Kos deg med planlegginga du. Her er du i godt selskap, vi vet hvordan du har det  ;D 8) ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...