Logg inn med Facebook eller Google!

Og turen går til Kreta

Started by Ninette, 07. Oct 11, 23:52:00

Previous topic - Next topic

Ninette

Hei alle sammen! Etter en travel tid med mye reising i jobb, er jeg endelig klar for to ukers ferie på Kreta.

Så nå sitter jeg her, ferdig pakket og lettere oppspilt. Flyet går kl ni lørdag morgen (vi snakker om ni - timer :-) ), men allerede kl fire i natt er det å sette seg i bilen for å kjøre til flyplassen. Jeg må vel prøve å få et par timers søvn før avreise.

Denne gang reiser vi sammen med gode venner. Første uken satser vi på en tradisjonell fottur på sørvestkysten, og uken etter går turen østover med leiebil, ut på den greske landsbygda. I Zaros har vi allerede avtale om matlagingskurs hos hyggelige Vivi på Vegera Taverna.

Akkurat nå ser værmeldingen litt trist ut med store nedbørsmengder, men det setter ingen demper på humøret vårt. Vi har pakket varme "uteklær", og om regnet høljer ned, kan vi sitte under en presenning å drikke raki. Men får noen dager med sol og fint vær, er det å regne som en hyggelig bonus.

Dere hører fra meg :-)

Lykkelig hilsen fra Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

kaka

Da sitter du på flyet akkurat nå.
Det høres ut som dere kan få en opplevelsesrik tur denne gangen også, særlig med den innstillingen til været  :)

Jeg ønsker dere en fin tur, og gleder meg til å høre, - og se inntrykk.
KariK

Anders

Kjente et ørlite snev av noe som lignet misunnelse... håper dere får en fin tur!

mouche

Det er egentlig ganske flott her på Kreta nå. Har vært en stille og varm dag (28 grader), men nå ved fem-tiden gikk folk hjem fra stranden, og det kom en regnskur. Min kone og jeg har syklet fra landsby til landsby i noen timer i dag, høres meget sporty ut, men avstanden mellom disse landsbyene er jo fra 500 meter til et par kilometer og alle steder er det fortsatt en taverna åpen, Fortsatt deilig temperatur i vannet/sjøen, og har enda ikke hatt behov for å ta på hverken sokker eller noen ytterjakke, kun en lett genser over skuldrene om kvelden/natten når vi sitter ute og spiser enten hos/med venner eller på en taverna.

Så i all enkelhet så blir vi her noen uker til, kanskje lenger. Livet er helt ål reit!

Tjorven

Høres ut som en innholdsrik ferie, Ninette. Kos deg, uansett vær  :) Blir fint å se bilder og å høre om turen etterpå (eller underveis)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ninette

15. Oct 11, 19:25:02 #5 Last Edit: 15. Oct 11, 19:26:41 by Ninette
Hei dere!

Jeg er fortsatt på Kreta, og tillater meg å sende en liten hilsen i denne tråden.

Det har vært mye regn helt siden vi kom - det har formelig styrtet ned. Men vi har vært heldige på den måten at vi i det miste har hatt oppholdsvær på dagen når vi har vært på tur. Og vi har hatt mange flotte fotturer både til fjells og langs sjøen.

Men litt finvær har vi da hatt. Torsdag og fredag skinte sola fra skyfri himmel, og vi benyttet anledningen til både å bade og sole oss. Lykke!

I dag er vi tilbake i Chania. Været her de to neste dagene ser ikke veldig lovende ut, så det er mulig at vi setter kursen østover allerede i morgen. Jeg har søkt etter sol på yr.no, og kommet fram til at Lentas, på sørkysten (sør for Iraklion) har både sol og oppholdsvær. Så kanskje drar vi dit.

Mye regn til tross, vi storkoser oss. Og når det har regnet som verst har vi gjort som vi planla, sittet under en presenning med hver vår raki.

Ha en riktig god lørdagskveld!

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

kaka

God lørdagskveld til dere også, Ninette, - enten det er under presenning eller et annet sted.
- og lykke til med resten av ferien.
KariK

Anders

Brrr... sitte under en presenning med en raki??? Ikke bare været som er ille da!  ;D
Men ha det fortsatt fint. Håper dere finner solen.

JohnS

Skulle jeg tilbringe ferien under en presenning mens regnet silte, må jeg si at rikelig tilgang på raki hadde vært en særdeles formildende omstendighet.......  :)
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anders

hehe... hahaha... du fornekter deg ikke!  ;D
skal innrømme at hvis alternativet er å bare sitte der under presenningen, så blir kanskje raki også attraktivt....  ;D

Ninette

Hei igjen!
Tavernaer med uteservering ofte har "tak" laget av presenning, og det er nok på et slikt sted vi har sittet når det har regnet som verst :-) I tillegg til raki har vi hatt rikelig tilgang på delig gresk mat :-) Så vi har hatt det riktig bra under "presenningen"!

Akkurat nå er vi i Chania. Her er det 17 deilige varmegrader og overskyet vær. I kveld er det meldt mer regn, så vi setter like godt kursen østover i håp om å finne oppholdsvær.

Først venter en liten spasertur i Chanias gater. Turistsesongen er på hell, og det er en rolig, fin stemning i byen.

Ha en fin dag!


Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Anders

Misunnelig? NEIDA!
Unnelig... å joda  ;D
Kos dere videre. Håper virkelig dere finner finværet ett eller annet sted.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...