Logg inn med Facebook eller Google!

Jippi, jeg(vi) skal til Lipsi i høst.

Started by Tjorven, 18. Jul 11, 15:44:01

Previous topic - Next topic

Turid

Dette er jo midt i binken for dere! Hvert deres soverom og god plass. Dette blir bra!
Det er etter regn at fuglene synger!

Diddi

Anna Matsouri var henne vi leide av i juni mnd. Herlig dame,men hadde veldig vondt i beina sine .Ventet på opersjon. Vi hørte ikke om noen leilighet,men rommene hadde to forskjellige priser. Uten utsikt kostet 25 euro,og 30 euro med! Flotte studios,og Anna kom med nystekt kake :grin:
Veldig fint sted å bo! Følge med på trafikken på kaia,høre bølgeskvulp,nyte utsikten osv Gled deg :lol:  :lol:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Nå har K vært her og sett på bildene. Hun ble like begeistra som meg, så vi slår til på den. 40€ for hele herligheten med den utsikten er det ingen ting å si på  :D
Anna høres ut som ei veldig koselig dame, frudiddi, alltid kjekt med gode \"referanser\". Jeg har ikke sett dette huset/leiligheten annonsert noe annet sted, (kun Galini) men det ligger tydeligvis rett ved.
Deilig med stranda rett bortafor, og full oversikt over livet på kaia. Blir ikke lange biten å gå med Mr.Heavy denne gangen, nei  ;)
Vi er helt i 100 over å ha kommet over dette her  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Nå har K vært her og sett på bildene. Hun ble like begeistra som meg, så vi slår til på den. 40€ for hele herligheten med den utsikten er det ingen ting å si på  :D
Anna høres ut som ei veldig koselig dame, frudiddi, alltid kjekt med gode \"referanser\". Jeg har ikke sett dette huset/leiligheten annonsert noe annet sted, (kun Galini) men det ligger tydeligvis rett ved.
Deilig med stranda rett bortafor, og full oversikt over livet på kaia. Blir ikke lange biten å gå med Mr.Heavy denne gangen, nei  ;)
Vi er helt i 100 over å ha kommet over dette her  :D

  :grin:  - dette hørtes virkelig fint ut  :grin:
- god /august)pris for s å stor leilighet  :grin:
Kari

polyanna

Heldige dere! høres forlokkende ut. Vel unt... selv om jeg gjerne skulle vært der!

Diddi

Så flott  :grin: Da var dere heldige!!

Bare for å pirre deg LITT ekstra så har du et smørebilde fra båtturen med Margaritha her  :lol:  :lol:

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Takk for nydelig bilde, frudiddi, og for interessen fra dere andre   :D  Har skrevet og takket ja til Anna. skrev lenger oppe at det ligger ved Galini, men som jeg forstår nå, så ligger G langsmed (ovenfor) havnegata, mens jeg tror huset \"vårt\" ligger oppfor selve ferjekaia. Legger ved bildene fra balkongen, så kan dere som er kjent kanskje si om det er riktig?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Det ser ut som dette er på selve ferjekaia, ja. Kan sjekke opp mot egne bilder når jeg kommer hjem.

Anders

Quote from: \"frudiddi\"Tjorven,sjekk denne! http://annaexpress-lipsi.services.officelive.com
Båten går fra Lipsi 2 dager i uken ca... Den går rett til Myrties,hvor du bare tar fergen over til Telendos.  


Og den der Anna Express får du et glimt av her.
http://www.hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=5688

Absolutt et alternativ til annen rutetrafikk. Avhengig av været da.

Tjorven

Quote from: \"Ole\"Det ser ut som dette er på selve ferjekaia, ja. Kan sjekke opp mot egne bilder når jeg kommer hjem.

Sjekka bildene din \"lav puls på Lipsi\" og ser at det er nok på/ved kaia, ja. Innbilte meg faktisk at jeg så det som kan være huset vårt helt til venstre i ett av bildene dine (eller var det Svein sine, går litt i surr her)

Anna Exress passer ikke inn i reiseplanene den torsdagen vi kommer (lander ikke før kl 18.00) Men kan jo være et alternativ dagen etter  ;) Ser den går tirsdag, torsdag og fredag.
Vi må nok bare belage oss på en aften og overnatting i Kos by, huff    :roll: Har ikke sansen for den byen, men overlever nok ei natt der  ;)

Noen som har tips om billig hotell/pansjonat nær båthavna? På returen må vi antageligvis også overnatte, men da drar vi rett til Masstichari, ikke langt fra flyplassen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Zakken

01. Sep 11, 00:42:47 #34 Last Edit: 01. Sep 11, 00:52:40 by Zakken
 Tar du et oppdrag, Tjorven? Sjekk om det er mooringer der. Altså tau som kommer fra en betongkloss utenfor kaia. Da slipper man helt å bruke anker. Bare å feste seg til det tauet. Hvis du er utpå piren vil du se om ankeret på båtene forsatt stikker ut på baugen. Da er det mooringer. Hvis ankrene er borte og det går en gjetting fra baugene og ned i vannet, er det ikke mooring og båtene ligger for anker. Så har du noe å gjøre den tiden du er der :-)
[/quote]

Hvis du ikke har tid Tjorven, så kan jeg herifra svare på spørsmålet. Det er ikke mooringer der ! Ellers reiser jeg (vi) fra Bergen på lørdag og ankommer Lipsi på søndag og blir i 2 uker. Sannsynligvis havner vi også hos Anna Matsouri på Studio Galini.
Lipsi til sommeren igjen

Anders

Tror ikke Tjorven er spesielt aktiv på nettet når hun er i Hellas :-) Det eneste hun skrev i en melding var at jeg skulle hilse Stein og si at det var båtfeste på piren. Hun fikk vel ikke med seg hele oppdraget... :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...