Logg inn med Facebook eller Google!

Jippi, jeg(vi) skal til Lipsi i høst.

Started by Tjorven, 18. Jul 11, 15:44:01

Previous topic - Next topic

Diddi

Frudiddi, jeg har sett på Galini, men har foreløbig sendt forespørsler til noen andre. Spent på å høre hva de har å tilby. Skulle du sende meg melding sa du... venter jeg   :lol:[/quote]

Prøvde 2 ganger i går,men noe feilet.I dag gikk det bedre tror jeg!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Takk frudiddi, har fått den nå, og svart  ;)

Det var ikke mye ledig på de bostedene jeg forhørte meg om  :(  på lipsibooking (tror jeg det het) kun ett og det var for dyrt. Har sendt mail direkte til Galini og Michalis Studios, så får man se... Har jo Kalypso da, men avventer litt til (pga små rom) men godt å høre at folk trives der iallfall  :)

Filhellener: vet du om det er samme flotte utsikt fra alle rom, eller kan vi havne på \"baksiden\" mot fjellet?   :shock:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Lurte på en annen ting. Båtruter fra Lipsi til Kos, eventuelt til Kalymnos noen dager før, og ta lokalbåten derfra til Mastichari.
Flyet vårt går fra Kos kl. 12.35 søndag 18.sept. Så langt jeg kan se er det kun katamaranen Dodekanese Pride som går daglig kl 11, men da rekker vi ikke flyet samme dag. Fins det andre muligheter, eventuelt nattferje?

Eller vi kan dra noen dager tidligere til Kalymnos. Da har jeg lyst å bo på Telendos. Er det ikke et sted som heter Ritas eller noe sånt? (skal sjekke nærmere i andre tråder) Tips om eventuelt andre bosteder der, og må man forhåndsbestille tro?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Tjorven,sjekk denne! http://annaexpress-lipsi.services.officelive.com
Båten går fra Lipsi 2 dager i uken ca... Den går rett til Myrties,hvor du bare tar fergen over til Telendos. Rita`s så kjempekoselig ut.Tok noen bilder av det skiltet ja!!

Var også et sted til som lå fint på Telendos.Han er på facebook og heter Egena Telendos. tlfnr: 0030 6974924520.Mulig prisen er høy,tror det var et stort rom.Ligger i 2,etg med flott utsikt!

Ellers fikk jeg et kort av en utleier litt ovenfor Anna`S på Lipsi. Han virket veldig trivelig: glaroslipsi@gmail.com /svavoulas@gmail.com. Hvis du ikke allerede har kontaktet han da!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

filhellener

Quote from: \"Tjorven\"Filhellener: vet du om det er samme flotte utsikt fra alle rom, eller kan vi havne på \"baksiden\" mot fjellet?   :shock:

Jeg t r o r ikke det er noen rom mot baksiden, Tjorven, men jeg vet ikke helt sikkert, dessverre  :smile:
Kari

Poppi

Vi bruker å bo på reaturant Zorbas når vi er på Telendos, kan hjelpe deg med kontakt om du vil:-)

Tjorven

Takk skal du ha, Poppi  :D Kommer tilbake til deg hvis/når det blir aktuelt.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Turid

Så morsomt at det blir septembertur på deg, Tjorven! Jeg har ikke det minste greie på Lipsi. Dette blir spennende :)
Det er etter regn at fuglene synger!

Poppi

Quote from: \"Tjorven\"Takk skal du ha, Poppi  :D Kommer tilbake til deg hvis/når det blir aktuelt.

På Lipsi bodde på en fin plass med store rom; studio Anna tror jeg det hette. Men det ligger ett stykke fra havna, tror nok dere vil bo mer sentralt. Ellers kan det også være at dere vil ha noen dager i Pothia? Få litt fart i systemet etter rolige, fredelige Lipsi? Kan ordne med studio der om du vil. Kos deg videre med forberedelsene, det er halve ferien:-)

Tjorven

Takk igjen, Poppi  :D
Nå er jeg passelig forvirra. Fikk mail fra hun som har Galini. (Der det skal være både studioer og leilighet) Jeg spurte etter pris på begge deler, og om hun har noe ledig.
Hun skriver: \"Yes, I have a house with 3 bedrooms, large kitchen and bathroom.\" Til en meget god pris, om dette dreier seg om EN enhet. Hun oppga kun en pris også. Men så vidt jeg har skjønt, og sett på bilder, står det ingen ting om en 3(4) roms. Kanskje de har et hus \"ute på landet\".
Damen heter Anna Matsouri, det er vel ikke din Anna, Poppi?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: \"Turid\"Så morsomt at det blir septembertur på deg, Tjorven! Jeg har ikke det minste greie på Lipsi. Dette blir spennende :)

Ja, æ glæææær mæ. Skal bli spennende å utforske Lipsi, virker absolutt som ei øy etter min smak. Og herlig med reisefølge  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Quote from: \"Tjorven\".......
Hun skriver: \"Yes, I have a house with 3 bedrooms, large kitchen and bathroom.\" Til en meget god pris, om dette dreier seg om EN enhet. Hun oppga kun en pris også. Men så vidt jeg har skjønt, og sett på bilder, står det ingen ting om en 3(4) roms. Kanskje de har et hus \"ute på landet\".
Damen heter Anna Matsouri, det er vel ikke din Anna, Poppi?

Ikke forvirra lenger, men temmelig overraska   :eek:  Hun sendte med noen bilder (som jeg selvfølgelig ikke fikk opp med en gang) Det har jeg fått til nå, og det ER faktisk et hus (eller en diger leilighet) Etter mine \"studier\" ser det ut til å være nabohuset til Galini Studios, og det ligger på kaia  :D  :D  med stor balkong med utsikt til havet og litt av byen! Enkel standard, men veldig hjemmekoselig ser det ut som, så her kan vi boltre oss på veldig god plass. Og på hvert vårt soverom kan vi snorke så mye vi vil, uten å vekke hverandre   :mrgreen:
Dette er jo helt utrolig, måtte bare dele det med dere   :lol:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...