Logg inn med Facebook eller Google!

Rethymnon. \"Noen\" blir til \"mange\" :)

Started by Turid, 16. Jul 11, 10:39:44

Previous topic - Next topic

Turid

Min opprinnelige plan om ferie i juni måtte pga omstendigheter forkastes. Ferien nærmet seg, og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre eller hvor jeg skulle dra. Min yngste bor med familie hadde allerede i vinter bestilt tur til Rethymnon i to uker, og de lurte på om ikke jeg også ville være med. I utgangspunktet er ikke jeg interessert i å reise til Middelhavet i juli/august. Det blir for varmt for meg, så jeg hadde ikke vært positiv til forespørselen deres om å bli med.

Nå sto jeg der da altså, uten ferieplaner. Dette ligner ikke meg. Jeg er den typen som må reise bort for å føle at jeg har ferie. Og aller helst vil jeg til varmere strøk. Etter å ha veid for og i mot, litt for mye varme eller muligheten for ferie sammen med folk jeg trives sammen med og er glad i, bestemte jeg meg for å prøve å finne en reise til akseptabel pris. Det ble en del surfing etter flybilletter og reiser, og jeg fant flyreiser tur retur Oslo - Heraklion for 2500 midt i høysesongen. Jeg endte opp med å bestille reise for meg og min yngste sønn (15). Og det ble jubel i min bors leir over at vi skulle komme og feriere sammen med dem.

Nå har det seg slik at jeg har enda en bror. Vi tre søsknene har lang tradisjon for å ferie sammen (med og uten partnere og barn). Vi har også en lang tradisjon på å dukke opp uanmeldt i hverandres ferier. Det er en slags intern humor vi har. Jeg har mange historier om lureriet vi har bedrevet med hverandre i årenes løp. Det er vel derfor ikke underlig at jeg etter hvert begynte å leke med tanken om å ha med meg min andre bror som en aldri så liten overraskelse nedover til de andre  :wink: . Nå mente han at han ikke hadde økonomisk mulighet til en sånn tur midt i høysesongen og all ting, men vi løste det elegant. Jeg leide en såpass stor leilighet at den har plass til både meg, bror og min sønn. Vi fant flybilletter til en akseptabel pris, og det endte med at min bror sa JA! Jeg blir med! Det skal bli heftig å se ansiktene på de andre, som ikke en gang aner at han kommer, når han åpenbarer sitt nærvær for dem  :shock:  Me like!  
 
Nå ender ikke historien der. Her en dag fikk jeg spørsmål fra en venn og kollega om jeg kunne hjelpe henne å finne en ferie for henne og hennes to sønner (på alder omtrent med min sønn). Hun vet at jeg er godt orientert på ferie og reiser (for å si det sånn  :wink:). Tjaaaa, sa jeg. Det finnes flybilletter til akseptable priser til Heraklion. Dere kan jo komme ned og joine oss i Rethymnon"¦.. Som sagt så gjort. Hun bestilte reise og hotell og vips! Så var vi 10!
Nå ser jeg fram til en deilig ferie med familie og venner  :smile: .Vi bor på ulike hotell og kommer og går på litt ulike datoer, så det skal bli rom for egentid også, hvis noen skulle trenge det  :smile: . Vi gleder oss!!
Det er etter regn at fuglene synger!

Riitta

Härligt med överraskningsresor Turid :grin:  det brukar jag också ordna med ibland :roll:  Ni kommer säkert och få en underbar ferie :smile:

Riitta

kaka

Det der hørtes riktig trivelig ut, Turid. (Får håpe din yngre bror ikke sjekker nett og Hellasforum før dere kommer ned, da  :roll:  )

Det er vel heller ikke så dumt å vite at det er tenåringger på omtrent samme alder i nærheten  :smile:
KariK

filhellener

Ønsker deg/dere en kjempefin ferie, Turid, det er s å moro med overraskelser  :grin: - og det vet jo du  :smile:  

- jeg h a r reist uanmeldt sjøl en gang, d e t var virkelig valuta for pengene :grin:
- overrasket av andre har vi også blitt, det var nesten like moro  :wink:  :grin:
Kari

Turid

Takk takk :)

Jeg tok sjansen på å legge innlegget ut på Hellasforun da jeg føler meg rimelig trygg på at lillebror ikke kommer til å finne det. Hverken han eller fruen er medlimmer her og jeg tror ikke det er noen sjanse for at de plutselig skull dumpe innom. Men HVIS de skulle gjøre det, er det jo en morsom måte å få avslørt hemmeligheten på uansett :)
Det er etter regn at fuglene synger!

Ninette

Dette høres veldig trivelig ut, Turid!

Og Rethymno er jo en flott by, med et fantastisk omland. Mange nydelige fjellandsbyer ikke langt unna om dere ønsker å se dere litt om.

Riktig god tur!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Frost

Så morsom overraskelse. Det blir spennende!
Ønsker dere en flott tur! :)

Turid

Takk begge to. Jeg håper ikke var men blir så tøff at den slår oss helt ut, Ninette. Jeg kunne godt tenkt meg å besøkt noen av landsbyen i nærheten.
Det er etter regn at fuglene synger!

Annlaug

Dtte høres kjempekjekt ut. Dere kommer nok til å få en fin ferie hele gjengen:) Riktig god tur, Turid

Tjorven

Herlig, Turid  :D  Både med ferien og overraskelsen, sånt har jeg sansen for. Og så artig at sønnen din også får selskap av noen på sin egen alder. Kos dere masse alle sammen, nyt både fellesskap og egentid.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tzasiki

Dette høres toppers ut Turid!!, morsomt med overraskelser!!. Riktig god ferie til Rethymnon, har selv feriert der  for en del år tilbake.. Rethymnon er en trvielig by,og bl.a. gamlebyen er kjempefin å rusle rundt i. Byen har en fin borg, og husker at vi  gikk omkring i området der også..  Og det er mange fine landsbyer/steder i nærheten også! God ferie! :grin:

Diddi

Så artig :lol: Nå gjelder det bare å være helt vanntett da!...ikke alltid like lett, men dette var jo helt \"gørskøy\" :grin:  :grin:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...