Logg inn med Facebook eller Google!

Jippi! Nå reiser jeg - kanskje, men vulkanen kom

Started by marjana, 20. Apr 10, 21:28:52

Previous topic - Next topic

paparouna

Vulkan og penger - kjenner at jeg begynner å få nok spekuleringer, skal ikke lese en eneste avis når jeg er på Samos. Man blir jo bare engstelig. I dag leste jeg at grekerne kan komme til å tømme bankene av frykt for å miste pengene sine, og da går også minibankene tomme! Hva gjør man? Gå med lommene stinne av euro i 14 dager??

Tommy

Quote from: \"paparouna\"Vulkan og penger - kjenner at jeg begynner å få nok spekuleringer, skal ikke lese en eneste avis når jeg er på Samos. Man blir jo bare engstelig. I dag leste jeg at grekerne kan komme til å tømme bankene av frykt for å miste pengene sine, og da går også minibankene tomme! Hva gjør man? Gå med lommene stinne av euro i 14 dager??

Det är fritt val hur man gör  :cheese:  Men vi hoppas ju alla vi kommer oss till våra ferie-resmål hur det än nu blir med det ena eller det andra :flower:  ( å gärna hem igen i rimlig tid  :colors:  )
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

polyanna

Quote from: \"paparouna\"Vulkan og penger - kjenner at jeg begynner å få nok spekuleringer, skal ikke lese en eneste avis når jeg er på Samos. Man blir jo bare engstelig. I dag leste jeg at grekerne kan komme til å tømme bankene av frykt for å miste pengene sine, og da går også minibankene tomme! Hva gjør man? Gå med lommene stinne av euro i 14 dager??
QuoteIkke bra å være engstelig. Men heller ingen stor glede når man eks. må bli i utlandet i flere uker lenger enn beregnet pga vulkanutbrudd- Det er jo så lett å si at man bare er glad til...men hvem tar med seg den offentlige pin.koden for å stoppe post eller selvangivelsen og mere til? Sånt hender jo bare med andre. - Ville nok tatt med noe euro, i hvert fall litt mer enn normalt. Men generelt tror jeg ikke det kan bli et stort problem i øyeblikket, dette med penger og bank.

filhellener

Quote from: \"filhellener\"Vi har valgt å ikke reise i morgen som planlagt.
- selv om jeg egentlig tror det ordner seg nå, har jeg bestilt en billig uspes charteruke til Rhodos på søndag :-)

Gledelig mail fra Austrian Airlines i ettermiddag :D
Vi får ikke pengene tilbake, men Vouchers på hele beløpet og de er gyldige et år  :sunny:

D e t  synes jeg er god service siden flyet vi skulle vært med gikk etter planen, det var j e g som booket av dagen før, og vi hadde billetter som ikke kunne endres :-)
Kari

kaka

Da kan det jo fort bli en tur til, filhellener :cheese:
KariK

Tjorven

Ja der var du heldig, Filhellener, og god service siden billettene i utgangspunktet ikke kunne endres :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Begynner å lure litt,men jeg og min mann er fortsatt bestemt på reise neste torsdag! Foreldre og div andre rundt oss mener vi er gale! De sluker nyhetene og tror det meste kan hende. Vi skal jo overnatte en natt i Pireus
noe de mener er veldig skummelt:(
Så er det streiker og aske. Vi skal jo hjem og tilbake på jobb,men jeg tror jo allting løser seg til det beste,og har ingen planer om å gi opp!! Er vi uansvarlige mener dere??
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)


Anders

Når tilogmed styringskritiske greske medier sier at det stort sett er femti av ti tusen personer som lager trøbbel i en demonstrasjon, så skjønner man jo at det ikke er snakk om noen samfunnsomveltning. Og ute på øyene er det etter hva jeg forstår bare et diskusjonstema og et grunnlag for bekymringer for fremtiden. Noen grunn til å stå over en tur er det iallfall ikke... kanskje ha et øye til nyhetene og unngå Syntagma på visse dager, men ellers ha et avslappet forhold til det. Nyte livet og bidra til at gresk turisme iallfall lever.

Tjorven

Nei, reis avgårde med god samvittighet, frudiddi. Hvis dere skal overnatte i Athen, så er det nok sikrest å holde seg unna sentrumskjærnen hvis det er opptøyer på gang, men ellers ser jeg ingen grunn til ikke å reise.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Tusen takk for støtten :colors:  Vi skal jo overnatte i Pireus på vei ut,men tenkte å overnatte 1-2 netter i Athen på vei hjem. Vi får følge litt med i nyheter og værmelding.Ser det bra ut ang vind,kan vi jo vente med å ta båten til Pirius igjen til dagen før flyet går hjem.Det går ca 12.30 så vi må jo inn dagen før.
I utganspunktet hadde vi tenkt å se oss om en dag i Athen på vei hjem,men nå får vi se det an :flower:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Admirala

Det er bare ved Syntagma og i Exarchia det er problemer, noe som tydelig kommer fram i greske medier. Men jeg leste også en artikkel i Dagbladet lørdag som beskrev dette. Journalisten hadde blant annet ruslet rundt i Plaka og på Akropolis, og der merket han ikke det minste spor av opptøyer eller ufred, der var livet akkurat som vanlig. I Pireus har det heller ikke vært noen ufred. Så jeg hadde ikke vært det minste redd for å dra til Athen nå, men hadde nok holdt meg unna Syntagma-plassen.

Norske aviser skriver om \"opptøyer i Athen\" og viser grusomme bilder, men de lar være å fortelle at dette kun foregår på svært begrensede plasser i byen. Blir vel ikke så dramatiske nyheter av det...
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...