Logg inn med Facebook eller Google!

Jippi! Nå reiser jeg - kanskje, men vulkanen kom

Started by marjana, 20. Apr 10, 21:28:52

Previous topic - Next topic

marjana

I disse vulkantider er vi flere her i forumet som sitter på gjerdet i spent forventning om, hvis, vi kan dra i de nærmeste dagene, og har sikkert mange tanker.
Hva med et personlig -lite- vulkanutbrudd her, og la oss dele erfaringene våre her i denne tråden. Tenker også på hva man får av opplysninger og
alt det vi trenger å vite i forhold til å reise i de nærmeste dagene.

(jeg har lagt inn en del i \"baren\", men synes det kan være greit å ha en ny tråd).

Jeg drar ihvertfall, hvis jeg det er mulig.
Glika i zoi

Tommy

Ja det måste vara lite oroligt ja såklart, o ikke veta om den efterlängtade resan blir av eller ej.... För egen del ska jag ikke flyga förrän den den 30/5. Men........ fortsätter askmolnen att lägga käppar i hjulen för flyget är det väl frågan om det ikke blir en del konkurser att räkna med inom flygbranschen, framförallt bland lågprisbolagen kanske ??? Jag ska flyga med Cimber/Sterling, så tjaaaa, det återstår väl att se vad som sker framöver. Det är mycket som står på spel, rent ekonomiskt.....  :bom:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Hadde jeg vært i den \"trengende\" fasen skulle jeg gjerne blåst ut med deg, marjana... men jeg er i slutten av utbruddet og har egentlig begynt å bygge opp nytt trykk. Men du/dere som rammes av dette har min hele og fulle sympati og forståelse... for å si det rett ut, så kan jeg knapt tenke meg noe mer jævlig enn å få en Hellastur avbrudt av slike ting...

brit

Håper virkelig at du får din tur marjana!
Har jo virket noe bedre nå,...men hvem vet?
Ja, jeg hadde blitt fryktelig lei meg hvis det ikke ble noe av en Hellastur. Det er jo det vi gleder oss til resten av året....
Lykke til!

Vi skal ikke fly før 29. mai og håper at det blir noe av!

marjana

Takk for alle gode tanker. Jeg bør ikke få for mye fokus her sånn at jeg begynner å bli trist før jeg har dratt?.
La oss holde tråden og se hva vulkanreisene er nå:
Glika i zoi

Ninette

Tre ukers ferie står for døren, med avreise fra Norge om tre - fire dager. Dette ser ikke veldig lovende ut, men det er vel bare å vente og ha is i magen.

Nå gir jeg ikke opp så lett, og vurderer ulike alternativer, om flyet mitt ikke går som planlagt. Men tog nedover Europa har jeg skrinlagt på grunn av sprengt kapasitet og ingen soveplasser tilgjengelig.

Håper Marjana, at både du og jeg og alle andre som står på tur til Hellas nå, kommer oss avsted som planlagt. Ofritis skal visst også reise denne uken, etter hva jeg har forstått.

vh Ninette
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Tjorven

Jeg ønsket dere alle lykke til i baren, Marjana, Ninette, Filhellener og Ofriis, men gjør det gjerne igjen.
Jeg skulle vært i Riga nå, men her sitter jeg altså :(  Vi hadde valget om å få dekket ny tur, eller pengene tilbake. Valgte å få reisen refundert, for det var jo NÅ det passa for oss tre. Har også fått igjen penger fra hotell, booka på egen hånd, bortsett fra et lite depositum, sånn sett gikk ting greit. Veldig kjedelig likevel, men det var heldigvis ikke en Hellastur. Puh!

Men jeg skal også til Hellas den 29.mai, og føler meg laaaangt fra sikker på om det går bra. Bare Hekla holder seg rolig, og det nåværende utbruddet ikke øker i omfang, vil det jo gå fly, innimellom  :cyclopsani: En togtur alene gjennom Europa frister absolutt ikke!
Foreløbig prøver jeg å holde motet oppe. Dagene før Rigaturen var ikke morsomme, med avveininger for og imot å dra, ville flyet gå, skulle vi avbestille hotellet eller vente osv osv. Dette vil jeg nødig oppleve igjen.

Jaja, dette var mitt lille hjertesukk....
There are no strangers, only friends we haven't met.

eijukka

Quote from: \"Tommy\"Ja det måste vara lite oroligt ja såklart, o ikke veta om den efterlängtade resan blir av eller ej.... För egen del ska jag ikke flyga förrän den den 30/5. Men........ fortsätter askmolnen att lägga käppar i hjulen för flyget är det väl frågan om det ikke blir en del konkurser att räkna med inom flygbranschen, framförallt bland lågprisbolagen kanske ??? Jag ska flyga med Cimber/Sterling, så tjaaaa, det återstår väl att se vad som sker framöver. Det är mycket som står på spel, rent ekonomiskt.....  :bom:

Vi är ju i samma båt, Tommy. Jag skulle flyga den 31/5 till Aten via Wien. Just nu lite skeptisk och inte så ivrig som i allmänhet, men hoppas att det går snart över :cheers: !

Riitta

Då åker vi samma dag till Hellas Tjorven, om vulkanen vill :cyclopsani:
Vi får hoppas att det lugnar ner sig snart.
Fick nyss samtal från Eagean lines om flyget till Kos från Aten. Blev nästan rädd att den skulle vara inställd men planet går iväg 2 timmar senare än det var sagt förut. Det gör inte så mycket, för då hinner vi vara i Aten ett par timmar längre isåfall :bom:

Håller tummarna att alla som skall till Hellas nu snart och lite senare, kommer iväg!  Dom behöver sina turister nu mer än vanligt med sin dåliga ekonomi.

Riitta

Ninette

Og nå melder flyselskapet mitt følgende på nett: \"Foreløpige prognoser indikerer at denne flyvningen kan gjennomføres.\" Og da snakker de om min flight :-) :-)

Jeg håper faren er over for denne gang, dette har vært en i overkant spennende uke.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

marjana

Nyhetene er jo svært lovende nå!  :cheers:
I morgen regner de med å fly omtrent som vanlig.
Norwegian flyr til Aten fra Rygge i morgen som planlagt. Lykke til alle som drar da!

Askeskyen blåser nå rett vest, fortsett sånn! :bounce:

Et lite glimt fra nyhetsbildet var at flyplassen på Gardermoen taper 10 millioner per dag bare på salg fra restauranter og tax-free!  :cyclopsani:

Noen stakkars folk hadde blitt kjørt i buss fra Hellas, og de hadde hatt det helt grusomt. Barn som måtte tisse på flaske, ingen fikk gå på do. Bussjåføren hadde kjørt i ett strekk uten å sove. Altså ingen god idé med buss.

Jeg er overbevist om at jeg får dra på søndag!

Hva med dere andre?
Filhellener skal jo egentlig dra i morgen, under sterk tvil.

Hurra, Ninette! God tur!  :flower:
Glika i zoi

Marit

Siden jeg ikke har Hellas-planer før i august, så er jeg ikke så veldig bekymret. Er jo verre for dem som får kansellert sin ferie.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...