Logg inn med Facebook eller Google!

Snart reiser vi til Karpathos!

Started by Niaas, 02. Sep 08, 18:38:24

Previous topic - Next topic

Niaas

Nå er det bare 12 dager til Niaas og Abaa reiser til Karpathos igjen!  :flower:
Det skal bli så deilig å komme dit igjen, og få litt sommer nå før høsten starter!
14 dager på Karpathos, hvor vi er noen dager i Pigadia, og noen dager i Olymbos. Gleder meg stort! :cheers:

Er det noen som har kjørt Olymbos-veien i det siste? Hvordan er den å kjøre nå? Vi leier en jeep, så det går nok greit å komme frem.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Riitta

Når jag var på Karpathos sist så pratade jag med flera som hade kört bil till Olympos och tyckte att detta gick utmärkt och göra :bom:
Såg också många hyrbilar på Olympos,så dom måste ju ha kommit dit landvägen :cyclopsani:

Riitta

meze

Ja, vi reiser nå på søndag og blir i tre uker, så kanskje vi treffes. Vi tar alltid en overnatting i Olympos. Som regel har vi kjørt jeep, men vi har funnet ut at båt er det mest behagelige. I år tenkte vi å overnatte i Diafani. Har dere tips om et OK sted?

Niaas

Det er flere fine steder i Diafani, Hotel Glaros, Balaskas Hotel m.fl.
Se på siden http://www.diafani.com/, der er det info om det meste!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

meze


Mytsberg

Vi reiser også nå på søndag.

Blir godt å komme \"hjem\"  ztwyyyyyyyy
Sjarm, intelligens og et godt utseende kan ikke kjøpes - Det er man født med! :)

Riitta

Måste bara berätta lite om farbror Mixalis Balaskas :bom:
Jag stod under ett träd i skugga och väntade på att kliva på båten tillbaka till Pigadia. Då kom det en gammal farbror sakta gående och satte sig på en trappa i närheten. Han vinkade till mig att jag skulle sätta mig bredvid.
Och då gjorde jag det förstås. Tänkte att nu får jag passa på och träna på min Grekiska :cyclopsani:
Vi satt där och han berättade vad han heter och att sonen var ägare till hotellet \"Balaskas\"
Vi pratade om barn och barnbarn och annat viktigt i livet :bom:
Han var väldigt fin gammal man. Det är så härligt i Grekland när man får så lätt kontakt med människorna. Jag uppskattade verkligen vårt lilla möte :bom:

Riitta

Mikke

Hej!!
Låter trevligt, Riitta, att få surra lite med en helt okänd grek på ett sånt gemytligt sätt.....
På onsdag tar jag bussen till Göteborg, för jag måste nog övernatta på Landvetter, för planet till Karpathos går vid 8-tiden....Eller om jag istället tar bussen till Uddevalla och sen åker därifrån på kvällen, kanske... :D Ack,ja, alla dessa svåra val... :D
Hursomhelst ska det bli kul att komma ner, har fem veckor på mej....
Mikke
...nu har jag kikat på busstider, och det verkar inte så lätt att få ihop Kallsta,Uddevalla å Göteborg samma dag....hm....:-(
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Niaas

Så deilig med fem uker på Karpathos, Mikke!  
Det må nok holde med to uker for oss.  Vi skal bo noen dager på Garden Villa før og etter vår tur til Olymbos. Det blir spennede å prøve det hotellet. Ser idyllisk ut! God tur!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Mikke

Grattis till Garden Villa !!
Där bor jag nog mesta tiden jag är på Karpathos, i det lilla huset närmast vägen....Beroende på hur hyressituationen ser ut när jag dimper ner.Är det fullt på GV, så bor jag på Florida Studios som ligger en bit bakom stan, förbi det nya hotellschabraket vid huvudgatan mot Aperi och fram till hörnet där vattenkranen finns och sen upp mot kullarna ca 800 meter....

Där är också fint och fridsamt och så får fläsket lite motion när man ska hem på natten.Ta med lite löstagbara lysdiodsbakljus eller dylikt, för det kan vara ganska svart på kvällarna och ibland körs det lite fort, så det är bra att vara lite övertydlig på belysningsfronten...Hellre ett ljus mer än ett mindre... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Niaas

Ja, vi har funnet frem lommelykter, og nye batterier. Putter vel  en refleks  i jakken også..
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Margrethe

En spesiell hilsen til alle dere som reiser til Karpathos i disse dager. Kommer etter den 19.september (ankommer Karpathos den 20.), så noen av oss ses vel da.
Mytsberg, jeg ser du er fra Larvik! Ække så langt unna meg, det, som bor i Stavern. Hvor lenge skal dere være på Karpathos?
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...