Logg inn med Facebook eller Google!

Så blir det visst Kreta..... igjen....

Started by JohnS, 06. Aug 08, 08:56:57

Previous topic - Next topic

JohnS

Den tradisjonelle høstferien i slutten av september og begynnelsen av oktober har kommet litt i bakgrunnen når det gjelder planlegging, siden det har skjedd så mye annet i sommer.

Det har ligget i kortene at det enten skulle bli Plomari på Lesvos, eller Naxos, hvis man kunne finne en fornuftig måte å dra dit på, med innenriksfly fra Athen.

Men plutselig tok Kreta-abstinensene overhånd!  Vi oppdaget at vi ikke har vært på Kreta på 5 år, så utrolig det enn høres.  Og det er nå Kreta som er \"hjemme\" i Hellas da, det er der man har ALT.... og så litt til....  Sammen med Athen og Peloponnes er Kreta så absolutt kjernen i det greske - etter min mening, så med jevne mellomrom må jeg tilbake dit.  

Så får heller \"trofejegerne\" rase rundt i sverm fra fluelort till fluelort på kartet og telle øyer for CV\'en, og ta bilder av sukkerbithus med blå dører.   :angel12:    :wink:     (Disse husene og andre steder med høy \"mysighetsfaktor\" finnes på Kreta også, hvis noen er i tvil).

Vi gleder oss!!!!  :cheers:  :cheers:  :cheers:

JohnS

PS  Noen ganger er lov å provosere litt også vel?... bare bittelitt....   :lol:
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Turid

Du din ramp ;).....

Vi føler oss ikke truffet  :fencing: :)

God tur da!  :sunny:
Det er etter regn at fuglene synger!

kari

Jada, lov å provosere litt

Jeg vil både til kreta og fluelortende jeg. Kreta har jeg ennå til gode, men noen fluelorter har jeg tilbakelagt. Men kreta skal jeg garantert til. Vi hadde en ferdigbestilt og ferdigbetalt kretaferie sommeren for 2 år siden, men en liten sykkelulykke satte en effektiv stopper for det.

Men kreta kommer; det er jeg sikker på. Kanksje neste sommer???

Uansett god tur. I september setter vi kursen mot karpathos. Og æ glær mæ....
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Ole

Quote from: \"JohnS\"Så får heller \"trofejegerne\" rase rundt i sverm fra fluelort till fluelort på kartet og telle øyer for CV\'en, og ta bilder av sukkerbithus med blå dører.   :angel12:    :wink:     (Disse husene og andre steder med høy \"mysighetsfaktor\" finnes på Kreta også, hvis noen er i tvil).

Vi gleder oss!!!!  :cheers:  :cheers:  :cheers:

JohnS

PS  Noen ganger er lov å provosere litt også vel?... bare bittelitt....   :lol:

Det er godt mulig noen ble provosert første gangen du skrev dette for et par år siden, men etter samme innspillet 7-8 ganger tror jeg ikke det er noen som gidder å bry seg! Ble du provosert nå John? :smile:

KyriaT

Quote from: \"JohnS\"Så får heller \"trofejegerne\" rase rundt i sverm fra fluelort till fluelort på kartet og telle øyer for CV\'en, og ta bilder av sukkerbithus med blå dører.
Å jasså du din juksemaker og pipelort, som så vidt jeg vet er en av de som har et ganske rikelig utvalg av øyer på egen CV? (Og hva er galt med det egentlig?)  :colors:
Og er de greske øyene fluelort, så er vel Peloponnes hestelort da, passer meget godt for alle slags fluer i likhet med Kreta (hundelort?)!

God tur til Kreta John, skulle ønske det var meg... :cyclops:
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Anne

Ønsker deg god tur til Kreta JohnS. Tror du har flere lorter på CVen din enn jeg har på min. Jeg er nok en av dem som har noe galt med styreroret :drunken:  for her går det bare rundt i ring og jeg ramler ned på samme lorten :happy8:  hver gang (les Skiathos). Herlig lort forresten....hmmmmm sukk. :love4:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

JohnS

Quote from: \"Ole\"Det er godt mulig noen ble provosert første gangen du skrev dette for et par år siden, men etter samme innspillet 7-8 ganger tror jeg ikke det er noen som gidder å bry seg! Ble du provosert nå John? :smile:

Jeg blir ikke så lett provosert nei, men du har rett i at som provokasjon betraktet, var ikke innlegget mitt særlig vellykket.  Jeg greier bare å finne ett svar som med godvilje kan tolkes som smågrinete, og et tegn på at avsenderen kanskje ble litt provosert.   De  andre kjente visst igjen et forsøk på litt fleip og selvironi, og ønsket meg til og med god tur!   :icon_smile:

Jeg må visst skjerpe provokasjonene litt neste gang!
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ole

Det var akkurat et slikt svar jeg ventet! Du er deg selv lik JohnS.

Vi får håpe at dere får en utmerket tur og at du i framtiden blir litt flinkere til å respektere at andre kan like andre ting enn det du gjør.

Ninette

Quote from: \"JohnS\"Den tradisjonelle høstferien i slutten av september og begynnelsen av oktober har kommet litt i bakgrunnen når det gjelder planlegging, siden det har skjedd så mye annet i sommer.

Det har ligget i kortene at det enten skulle bli Plomari på Lesvos, eller Naxos, hvis man kunne finne en fornuftig måte å dra dit på, med innenriksfly fra Athen.

Men plutselig tok Kreta-abstinensene overhånd!  Vi oppdaget at vi ikke har vært på Kreta på 5 år, så utrolig det enn høres.  Og det er nå Kreta som er \"hjemme\" i Hellas da, det er der man har ALT.... og så litt til....  Sammen med Athen og Peloponnes er Kreta så absolutt kjernen i det greske - etter min mening, så med jevne mellomrom må jeg tilbake dit.  

Så får heller \"trofejegerne\" rase rundt i sverm fra fluelort till fluelort på kartet og telle øyer for CV\'en, og ta bilder av sukkerbithus med blå dører.   :angel12:    :wink:     (Disse husene og andre steder med høy \"mysighetsfaktor\" finnes på Kreta også, hvis noen er i tvil).

Vi gleder oss!!!!  :cheers:  :cheers:  :cheers:

JohnS

PS  Noen ganger er lov å provosere litt også vel?... bare bittelitt....   :lol:

Jeg skjønner din fasinasjon for Kreta, jeg har det på samme måte :-) Også jeg har reist andre steder i Hellas. Og ingen steder har så mye å by på som Kreta.

Og for meg kommer Peloponnes som en fantastisk nummer to, men det er god margin mellom første og andre plass på pallen.

Jeg ønsker deg en en riktig god ferie!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

AsleP

Kreta igjen... for oss også, nærmer oss tjuetallet besøk på øya siden 1987.
Er ikke i nærheten av å sett alt som er \"verdt å se\" enda, men har fartet litt i løpet av disse årene.
Fast tilholdssted siden -97 har vert Platanias, av alle steder... :lmao:

Gleder oss til komme \"hjem\" til Kreta for nye tre uker. I år står Spinalonga på ønskelisten, og som alltid får vi nok tid til et besøk i Paleochora.

Mest av alt ser jeg frem til å møte alle menneskene som vi har blitt så knyttet til!
Reiser 11. september... av en eller annen grunn er det som oftes ledige flyseter på nettopp den datoen... :scratch:
AsleP

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...