Logg inn med Facebook eller Google!

Samos - Chios (- Lesbos?)

Started by operafantomet, 04. Jul 08, 08:32:45

Previous topic - Next topic

operafantomet

Det beste jeg har fått til på reisefronten i juli er en flybillett tur-retur Samos. Det er jo en god start. Dessverre bare én uke (jeg hadde håpet på to uker, eller ihvertfall halvannen), men jeg gleder meg!

Avreisen er søndag 05. juli, og jeg er fremme rundt elleve på morgenen/formiddagen.

Jeg håper å få stukket innom til Chios og muligens Lesbos men innser at det kanskje er vel ambisiøst på en kort uke... Min plan var egentlig å ta ferge direkte til Chios, men den rekker jeg ikke (må komme meg fra flyplassen til Vathi også). Derimot er det store muligheter for at jeg rekker Lesbos-fergen, som skal gå 13:20 fra Vathi. Lar dette seg gjøre, tror dere?

Tenkte et døgn eller to i Mytilini, og resten på Chios. Gjør jeg Samos en stor urett ved å forlate øya så raskt? Jeg er svært åpen for forslag (men de bør komme raskt, siden jeg drar tiiiiidlig søndag morgen).

Er også svært i villrede om overnatting og ferger. Bør jeg booke på forhånd, eller drøye til jeg kommer? Folk mener så forskjellige ting, spesielt om fergene.

Gleeeeeeeder meg!   :flower:

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

bengalow

Jag hoppas att du får en fin tur! Färjan bör du hinna med - det är ju inte Aten-Pireus du skall resa ifrån.
Visst har Samos mycket att erbjuda, och det är kanske synd, men har man bestämt sig för ett ställe, så ångrar man sig säkert om man inte fullföljer sina planer. Både Cjios och Mytilini är också värda sina besök, men det blir nog ett \"fladdrande\" liv med de planerna. Du skall ju hem efter en vecka också, och då bör du helst vara på Samos dagen innan....
Visst går väl färjan till Mytilini inom Chios även på uppvägen?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

operafantomet

Quote from: \"bengalow\"Jag hoppas att du får en fin tur! Färjan bör du hinna med - det är ju inte Aten-Pireus du skall resa ifrån.
Visst har Samos mycket att erbjuda, och det är kanske synd, men har man bestämt sig för ett ställe, så ångrar man sig säkert om man inte fullföljer sina planer. Både Cjios och Mytilini är också värda sina besök, men det blir nog ett \"fladdrande\" liv med de planerna. Du skall ju hem efter en vecka också, och då bör du helst vara på Samos dagen innan....
Visst går väl färjan till Mytilini inom Chios även på uppvägen?

Ble ikke helt klok på ruten på de ulike båtene. Har vanskelig for å tro at fergene drar rett forbi Chios når de allikevel tøffer forbi, men fikk opp forskjellige tider til Mytilini og Chios da jeg søkte på http://www.gtp.gr/RoutesForm.asp .

Kanskje jeg skal følge rådet i signaturen din... hvorfor planlegge, når det allikevel blir annerledes? He-he. veldig sant, det der.

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

operafantomet

Vil bare gi en kort oppdatering fra Hellas. Turen er fantastisk!!

Ankom Samos sondag formiddag, hoppet i en taxi til samos by, og paa forste ferge til Chios. Her har jeg vaert i to dager, og har hatt bussturer baade til nord og sor.

Reisen beskrives i detalj her: http://www.vagabond.no/blogger/jannes_reiseblogg
(denne reisen begynner med \"Samiske tilstander\", men dere er selvfolgelig hjertelig velkomne til aa lese andre innlegg ogsaa).

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Mixelite

Artig å lese Operafantomet!

Høres ut som om du hadde en fin tur på Nagos. Bengalows strand. Det kommer alltid til å være det for meg, siden det var han som anbefalte den :) Synd du ikke hadde bil sørover, for nedenfor grotten ligger stranden med det turkiseste turkise vannet. Den fra logoen på hjemmesiden min. Ikke noe godt skrytebildet av det turkise, så du får bare ta mitt ord for det ;-)
På den andre siden hadde du jo gått glipp av guidet busstur da!

Åch så fin tur du høres ut til å ha! Hvis du er interessert i kunst, så bor du ikke så veldig langt i fra galleriet til Turid! Hvis du går bortover havnen mot fergeleiet, så _tror_ jeg det er vei nr. 2 opp til venstre. Iallfall ligger det i gaten bak havnegaten. Beige bygg med brune detaljer, rett på hjørnet. Gallery Touri på stort skilt på veggen. Hun gir forresten greskleksjoner også. På norsk.

Kos deg videre Operafantomet!

Athina

Quote from: \"operafantomet\"Vil bare gi en kort oppdatering fra Hellas. Turen er fantastisk!!

Ankom Samos sondag formiddag, hoppet i en taxi til samos by, og paa forste ferge til Chios. Her har jeg vaert i to dager, og har hatt bussturer baade til nord og sor.

Reisen beskrives i detalj her: http://www.vagabond.no/blogger/jannes_reiseblogg
(denne reisen begynner med \"Samiske tilstander\", men dere er selvfolgelig hjertelig velkomne til aa lese andre innlegg ogsaa).

Hei operafantomet!
Storkoste meg med å lese reisebloggen din, gleder meg til fortsettelsen :iconbiggrin:

Ha en fortsatt fin ferie :flower:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Katta

Kjempe morsomt å lese reisebloggen din Operafantomet. Håper at det kommer mer. Standen i Nagos var desverre stengt sist vi skulle dit, tror det var militærøvelse der. Syns det er en veldig idyllisk plass. Fortsatt god ferie - kos deg!!!

Margrethe

Oppdaget reisebloggen din nå, kjempefin lesing! Venter spent på mer! :flower:
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Torill

Flott lesning!!!
Reiseangsten din kjenner jeg veldig godt igjen :blackeye: Vær glad for at du klarer å mestre den,ung som du er! For meg tok det 50 år!!! Men nå skal jeg ta igjen så det holder :cheers: Ha en fortsatt herlig ferie :flower:  :flower:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Tommy

Trevlig och initierad läsning från Chios, det tackar man för, o ser fram emot fortsättningen :-)

Apropå mastix, så köpte jag mig en tub mastix-baserad tandkräm när jag var på Samos nu senast, men hur jag än gnuggade med tandborsten märkte jag ingen rengörande effekt.

Men en kringstrykande katt som av en tillfällighet fann tuben liggande på mitt balkongbord visade intresse för innehållet, så jag tryckte ut en sträng på ett fat, o katten slickade faktiskt i sig krämen, så jag gav honom resten också :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

He,he du gjorde vel det du Tommy :cheers:
Ingen kan alt - alle kan noe.

operafantomet

Quote from: \"Tommy\"Apropå mastix, så köpte jag mig en tub mastix-baserad tandkräm när jag var på Samos nu senast, men hur jag än gnuggade med tandborsten märkte jag ingen rengörande effekt.

Men en kringstrykande katt som av en tillfällighet fann tuben liggande på mitt balkongbord visade intresse för innehållet, så jag tryckte ut en sträng på ett fat, o katten slickade faktiskt i sig krämen, så jag gav honom resten också :D
Ha-ha-ha, det ga meg dagens latter....

Tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene! Det var en hyggelig overraskelse. Oppdaterer antakelig litt i morgen igjen. Har lagt til bilder baade i Vagabloggen og i traaden for de Egeiske oeyer (under overskriften \"Samos-Chios-Lesbos\").

Takk for galleriraad, jeg har ingen planer resten av kvelden, saa vil definitivt lete det opp (om jeg klarer...). Og takk for at dere er med og deler kjaerligheten til Hellas! Godt aa dele det med noen som forstaar... ;)

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...