Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Kreta

Started by Liv, 05. Jul 07, 08:32:38

Previous topic - Next topic

znuppa

Ja Loutro skal være et flott sted. En jeg jobber sammen med er der hvert år å skryter hemningsløst av stedet.... ellers så gleder vi oss til å få sol og varme for her er det dirkete uggent om dagen... zthhhhhht
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser!

Liv

Quote from: \"Ninette\"I gaar, da jeg var paa vei inn paa internettkafen her, hoerte jeg en dame som litt irritert, diskuterte med innehaveren. Jeg syntes det lignet veldig paa Anemone - og ganske riktig... Det var hun.



Visst var det  meg.  zxzaxxxxxxxxxx
Men,ingen alvorlig konfrontasjon med innehaveren.... zxsssssssaaaa
Noen ganger blir jeg bare så  oppgitt.....

Pris og tid på pc var avtalt på forhånd.Da jeg skulle betale,var plutselig prisen en annen.Tiden på pc var overholdt.Diskusjonen min gjaldt ikke pengene,men prinsippet.Da han skulle forklare meg hvorfor jeg skulle betale mer,kom han med så mange forklaringer og unnskyldninger,at han snakket seg selv trill rundt.
Dette er også dessverre en del av Hellas....at avtale, priser etc ikke overholdes.

Ellers var det en kjempekoselig overraskelse å treffe på Ninnette der.  zwwhhhhaaaxx

Leitt at hun måtte avbryte kurset og dra hjem.Håper ting ordner seg.

Ninette

Og nå er jeg hjemme i Norge igjen, på det lille tettstedet i Nord-Norge der jeg har vokst opp. Mannen min er også på vei hit, i stedet for til Kreta. Og vennene våre, som skulle feriere sammen med oss påfølgende uke, sitter akkurat nå på flyet fra Trondheim til Kreta - uten at jeg står på flyplassen i Chania og venter på dem :-( Men de klarer seg sikkert bare godt uten oss :-)

Det ble en litt rar Hellasferie i år, ingenting gikk som planlagt. Men det var godt å være der likevel. Og ikke minst veldig hyggelig å treffe Anemone.

Jeg fikk ikke lagt ut noe informasjon eller bilder da jeg var på Kreta, men jeg skal skrive litt nå som jeg har kommet hjem.

Jeg ønsker Anemone, Epi, Snuppa og alle andre som skal til Kreta, et riktig godt opphold på denne deilig øya.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Liv

Godt å se deg online...har tenkt så på deg.

Du får gjøre det beste ut av situasjonen slik som den er i sommer,så får vi håpe at det ordner seg til neste år for deg med ferie og språkkurs på Kreta.

Jeg ønsker også god tur til Epi og Schuppa ...og evt andre som snart skal reise.

Epicuristen

Quote from: \"anemone\"
Quote from: \"Ninette\"I gaar, da jeg var paa vei inn paa internettkafen her, hoerte jeg en dame som litt irritert, diskuterte med innehaveren. Jeg syntes det lignet veldig paa Anemone - og ganske riktig... Det var hun.



Visst var det  meg.  zxzaxxxxxxxxxx
Men,ingen alvorlig konfrontasjon med innehaveren.... zxsssssssaaaa
Noen ganger blir jeg bare så  oppgitt.....

Pris og tid på pc var avtalt på forhånd.Da jeg skulle betale,var plutselig prisen en annen.Tiden på pc var overholdt.Diskusjonen min gjaldt ikke pengene,men prinsippet.Da han skulle forklare meg hvorfor jeg skulle betale mer,kom han med så mange forklaringer og unnskyldninger,at han snakket seg selv trill rundt.
Dette er også dessverre en del av Hellas....at avtale, priser etc ikke overholdes.

Ellers var det en kjempekoselig overraskelse å treffe på Ninnette der.  zwwhhhhaaaxx

Leitt at hun måtte avbryte kurset og dra hjem.Håper ting ordner seg.

Hmm... Hva med å opprette en \"svarteliste\"? En over internettcafèer, en over hoteller, en over restauranter osv....
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Svein~B

Quote from: \"Epicuristen\"Hmm... Hva med å opprette en \"svarteliste\"? En over internettcafèer, en over hoteller, en over restauranter osv....

Godt forslag, Epi!   zxzax
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Epicuristen

Det er ikke helt ferdig tenkt enda, men for brukervennlighet er det nok logisk å først sortere på landsdel/øy, dernest by/landsby og til slutt bransje? Lar dette seg gjøre Ole?

Ser jo for meg at erfaringene kan være forskjellige, så kanskje kalle tråden \"Ros og Ris\".

Siden jeg er fullstendig upartisk her, foreslår jeg at det under Kreta opprettes en tråd med \"Ris og Ros\" og under den igjen; \"Ris og Ros i Rethymno by\" som ett pilot-prosjekt. Så kan vi jo se ann responsen... zthhhhhhttttt
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...