Logg inn med Facebook eller Google!

Hilsen fra Kreta

Started by Liv, 05. Jul 07, 08:32:38

Previous topic - Next topic

Liv

Hei alle sammen.

 zwwhhhhaaaxx


Naa sitter jeg paa en internetkafe i Rethymnon. Her er det saa mye aircondition at jeg tror jeg blaaser bort snart..... zwwhhhhaaaxxxx

Ellers har vi det bare bra.
I dag er det by og shopping paa programmet. Mye vi maa dra inn fra landsbyen for aa ordne i Rethymnon.
I dag tok jeg bussen inn hit kl 7, ca 2 mil. Bussen ble etterhvert ganske saa full av greske damer og turister som hadde samme maal som meg,nemlig laiki (markedet.) Ryggsekken ble ganske saa full etterhvert.

Kaffe,nypressa juice og en sandvich ble inntatt paa Livingroom,en koselig bar ved strandpromenaden. Pleier aa gaa dit hver gang jeg er i Rethymnon.Anbefales varmt. God service,reint og koselig! Ei flaske vann kommer automatisk paa bordet uten aa inkluderes i prisen. Koselig aa sitte der baade paa formiddagen,errmiddag og kveld.

Temeraturen har ligget rundt 30-35 C. I dag kjennes det ut som det kan bli varmere.
I morgen flyr vi til Saloniki for noen dager (svigers).

Ha en fortsatt god sommer alle sammen! Haaper dere ikke regner bort.

Pjokken

Sitter å ser på nettutgaven av Vg og registrerer at det er mye vann i
Norge ja, og henger meg på hilsningen om at dere ikke må regne bort.

Forstår at du koser deg ja Anemone, og ha en fortsatt fortreffelig reise.

Liv

Takk for det Pjokken!
Kos deg videre....

Hatt noen telefoner hjem til Norge...utrolig hvordan det har regna.
Litt vanskelig aa forestille seg det naar man koser seg i sola her.
Haaper dere hjemme snart ser sola ogsaa.

 zqr2333222222

bengalow

Hoppas att hälsningen även gäller Sverige, som inte är ett dugg bättre än Norge, vad gäller regn och plask.
I juni mätte jag upp 124 mm från den 16:e. På fyra dagar i juli har det kommit 45 mm. Jag undrar ändå, om ni inte borde haft en del i Grekland av detta..?
Men, ha det bra i solen och värmen, härnere i Skåne är det NÄSTAN 15º iallafall!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Mikke

Va sejeru Bengis ??
 Ere så kallt i Skåne??
 I detta nu läser jag 23.2º på Lamberget.....
Men regnat har det sannerligen... :D
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Pjokken

Quote from: \"bengalow\"Hoppas att hälsningen även gäller Sverige, som inte är ett dugg bättre än Norge, vad gäller regn och plask.
I juni mätte jag upp 124 mm från den 16:e. På fyra dagar i juli har det kommit 45 mm. Jag undrar ändå, om ni inte borde haft en del i Grekland av detta..?
Men, ha det bra i solen och värmen, härnere i Skåne är det NÄSTAN 15º iallafall!!!

Selvfølgelig gjelder hilsningene alle  zxzaxxxxxxxx

Ole

Det er nok bare i den østlige og sørlige delen av Norge det har dårlig vær. Resten av landet har godt over 20 grader og sol. Et stykke igjen til Hellas, men kanskje litt mer behagelig...

Men denne tråden handlet kanskje om Kreta?

Kos deg videre i paradiset Anemone! :grin:

znuppa

Quote from: \"anemone\"Takk for det Pjokken!
Kos deg videre....

Hatt noen telefoner hjem til Norge...utrolig hvordan det har regna.
Litt vanskelig aa forestille seg det naar man koser seg i sola her.
Haaper dere hjemme snart ser sola ogsaa.

 zqr2333222222

Ja her regner og regner det gleder meg både å lese om hvordan dere har det på Kreta og her har vi begynt nedtellingen til vi selv drar 3 uker i dag. Det er en god trøst når man titter ut av vinduet her.

fortsett å kos dere masse zwwhhhhaaaxx
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser!

gesse

Ha en fortsatt fin og solrik ferie, Anemone. zqr2333222222

Ninette

Hei! Jeg hekter meg paa Anemones traad, jeg, med mine hilsener fra Kreta.

I gaar, da jeg var paa vei inn paa internettkafen her, hoerte jeg en dame som litt irritert, diskuterte med innehaveren. Jeg syntes det lignet veldig paa Anemone - og ganske riktig... Det var hun.

Jeg kom meg ikke paa nett, men fikk meg en lang og hyggelig lunch samme med Anemone og hennes kjaere. Og etterpaa kjoerte jeg dem hjem til landsbyen deres og fikk se den fine leiligheten. Veldig hyggelig.

Ellers har uken her paa Kreta vaert baade deilig og spennede, men med et skaar i gleden da det har oppstaatt sykdom i familien i Norge. Jeg velger derfor aa avbryte oppholdet her og reise hjem om en uke. Det er to uker foer opprinnelig planlagt retur, noe som betyr at greskkurset mitt gaar i vasken. Men akkurat naa er famlilien viktigst.

Ellers har det som sagt vaert en fin uke. Jeg bor i en liten landsens by, litt oppi fjellet. Der gaar livet sin stille og rolige gang. Folkene der har tatt godt i mot meg, og da jeg ankom, laa det klart en invitasjon til barndaap og ventet. Roerende.

Jeg fikk ogsaa en trist melding. Min venn Vangelis, som jeg visst hadde ligget paa sykehus, var nettopp doed. I paasken var han frisk og fullt oppegaende...

Greskkurset paa universitet lovet aa bli utrolig bra. Svaert dyktige laerere som i det daglige underviser i lingvistikk og morforlogi (heter det det?) - damer som helt klart kan sine ting :-) Siden jeg maa reise hjem, har jeg i dag besluttet aa kutte ut kurset. Jeg vil uansett ikke kunne fullfoere og ta eksamen. Satser paa nytt neste aar. Noen som vil vaere med?

I gaar kom sonnen min paa besok for noen dager. Vi satser paa litt hyggelige opplevelser, og foerste aktivitet er bading. Det er utrolig deilig badetemperatur naa, tror nok at heten forrige uke har bidratt her. I kveld haaper vi paa aa finne oss en utekino.

Jeg kommer igjen en av de naermeste dager, med en litt mer fyldig rapport.

Hilsen fra Ninette paa Kreta - i sol og 29 grader
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

znuppa

Forstår godt at du prioriterer familien da ja Ninette, men til du drar hjem får du bare nyte så godt du kan.. og litt synd at vi ikke kommer nedover før alle kjente er dratt hjem da men vi skal nok klare oss alikevel.

her er det også sol i dag og ca 20 grader, men ingen vet når neste regnskur kommer da.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser!

Ninette

Jeg er fortsatt paa Kreta, men har naa begynt aa planlegge hjemreisen. Drar til Norge allerede paa fredag.

Vi har det fint her, sonnen min og jeg. Om dagene farter vi rundt, om kveldene lever vi stille landsbyliv paa lokal kafenion. I dag var vi paa vei til Loutro, Kretas skujulte perle, da vi kom mindt inn i en trafikkulykke. En bil i full brann sperret veien, og vaar mulighet til aa rekke baaten til Loutro forsvant paa en blunk. Det var bare aa gjoere vendereis.

Det er godt og varmt her, 33 grader i skyggen naa. Men saa lenge vi taaaler varmen, gaar det fint.

Ha det saa lenge :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...