Logg inn med Facebook eller Google!

hilsen fra Karpathos

Started by Margrethe, 26. Jun 07, 17:01:28

Previous topic - Next topic

Liv

Så flott at du har fått deg en Karpathos-tur.Kos deg masse!
Gratulerer med vel overstått!

 zqr2333222222

IngerMarit

Fått tekstmelding av min kollega som er i Pigadia, Karpathos. 47 grader. De ligger under en parasoll eller inne med air condition zxcqqqaaaaaaaa

Riitta

Fick sms från mina flickor nyss och dom berättade att dom hade träffat Margrethe och Karins familj igår erwwrewwrrwrrr
I dag var det något svalare och skönare väder zqr2eeeeeeff

Riita

Mikke

...jag ringde till Pelagos igår och snakka me Manolis, Xronis å Maggis...De va full fart därnere, å Karin å genget hade masat sej hemöver strax innan jag ringde.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Margrethe

Ja, her er jeg igjen! Siste kvelden, bu-hu... Men jeg har hatt en fantastisk fin uke. Har ogsaa moett baade Karin & co og Mathilda og hennes mamma, det var saa koselig!  zwwhhhhaaaxx
Og, jada, Mikke, meg og Andreas ble saa gode venner, atte. Alltid saa fint aa bli kjent med noen nye. Jeg proevde ogsaa aa hjelpe ham aa holde styr paa alle regningene paa Pelagos, men for aa vaere aerlig vet jeg ikke om jeg egentlig kanskje var mer til bryderi enn hjelp... zqr2eeeeeeff
Xronis spilte dessuten den feugo for meg, med Mixalis Xatzgiannis, og da var jo selvfoelgelig jeg solgt... Har ikke lyst til hjem imorra jeg. Skal bare vinne i lotto, saa skal jeg kjoepe meg et hus her. Og da kan jo alle dere Karpathos-fan gjerne faa lov til aa overnatte der naar dere er paa besoek! zqr2eeeeeeff
Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å dra til Japan. Rett og slett fordi jeg ikke liker fisk. Og jeg vet at det er veldig populært der nede i Afrika. (Britney Spears)

Riitta

Flickorna mina tyckte också att du är trevlig zqr2333222222
För tillfället sitter dom på något ställe som heter Ja Corte och kollar in någon snygging där zwwhhhhaaaxxxx  erwwrewwrrwrrr
Hoppas att vi hamnar på Karpathos samtidigt någon gång zqr2eeeeeeff  zxzaxxxxxxxx

Riitta

Mikke

Yup, det verkar bli en massiv uppslutning av Hellister och andra KarpFans i september/oktober.....Kanske får vi fixa en HellasBok på Pelagos ?? Språkade med Karin idag, det var varmt och dom slappade lite. Hon har vurt på Mike´s och lämnat över en saftig bibba kort som jag ritat åt grabbarna, samtidigt kom dom fyra, vanliga, bruna  breven som jag lade på låddan förra veckan, så nuharom kort såre rekker till alla de inhemske åg nåra till... :D
Sen som lök på laxen fårja vel ta me en mindre bibba i höst....
Jaha, Maggis, det aer sista aftonen med gänget! Kanske skulle man ta och pingla er nu, kanske är det läge....
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...yup, jag pinglade dels Mike´s restaurant och språkade med Minas, som berättade att folk inte orkade käka på dan för att det var för hett, men att restaurangen har gått bra sen dom tog över. Maggis var visst där en sväng tidigare på kvällen men inte när jag ringde.
Sen pinglade jag Pelagos och Manolis svarade. Hans yngsta son Dimitris kommer imorrn och ska börja jobba direkt. Sen snakka jag med Karin af Petersen en stund, sen hennes dotter Erika och efter det fick jag ett litet prat med Connie Panaretos, gullsmeden/musikantens Mimis holländska fru, som var på Pelagos med holländska bekanta och även lite snakk me Mimis.

 Efter det så avslutades samtalet med Xroni, som hälsade alla Helloiter välkomna närhelst ni är i närheten.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Riitta

Normala temperaturer på Karpathos,samt stora vågor till glädje för barnbarnet erwwrewwrrwrrr
Dom berättade att en gäst på deras hotell hade blivit biten i magen av en åsna zwwhhhhaaaxxxx
Håller på och sms:ar lite med Xroni på grekiska och förstår vad han skriver zqr2333222222

Riitta

Gita

Vad härligt det låter, för Matilda alttså. Inte för turisten med åsnebettet! Eller för åsnan, det var nog en seg turist som inte smakade så bra... inte som morötter i alla fall.

Vad duktig du har blivit i grekiska, om du kan messa med Xroni!

Riitta

Det där sms:sandet var ju på lite lagom nivå för mig :grin:
Jag skrev att om han svarar på mitt sms så kan han göra det på grekiska och jag skall försöka förstå zqr2eeeeeeff
Och jag förstod zqr2eeeeeeff
Han skrev att alla mådde bra och det inte var så varmt längre och att dom hade sjungit \"Matilda sången\" för Matilda och önskade sina vänner en trevlig kväll zqr2333222222
Ungen har en egen sång där som dom kör för henne ofta zxcqqqaa
Den handlar om Maria,men har ändrats till Matilda zqr2eeeeeeff
Vissa har det bra zqr2eeeeeeff

Hoppas ni också får det jättebra på Kreta snart zqr2333222222

Riitta

Gita

Hur är det - har Vassilis inte blivit förtjust i Mia än?  zxzaxxxxxxxxxx Eller är det fortfarande Matilda som är nummer 1?

Jag har börjat med att planera packningen nu, tvättar och talar om för killrna att de får gå i gamla, fula kläder tills vi åker... så jag slipper att tvätta en gång till!

Men kanske är det så varmt att man bara går i badkäder hela dagarna?

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...