Logg inn med Facebook eller Google!

Tommy O Jesper Paa aeventyr

Started by Tommy, 05. Jun 07, 14:57:12

Previous topic - Next topic

Riitta

Jag har allt varit på Thassos Eijukka zqr2333222222 Tyckte det var fint fast det var grönt :wink:

Riitta

JohnS

For meg er variasjonen noe av det mest fascinerende med Hellas.  Det karrige mot det frodige, steile fjell mot lange strender og små øyer, det tradisjonelle mot det ultramoderne, den avsides landsbyen mot den moderne by.   For meg er det mest verdifulle å oppdage de mange ulike fasetter ved det greske samfunn, for å finne ut hvordan Hellas egentlig er, og¨å bevare et åpent sinn for alle de ulike inntrykk man får.  

Det blir feil for meg å primært oppsøke de miljøer som først og fremst er en bekreftelse på det jeg ønsker Hellas skal være, enten det er små øyer med hvite hus og blå dører og båter som vuggger på havnen utenfor, eller det er antikke ruiner og minnesmerker, eller bare sol og sand og salt sjø.  Jeg aksepterer at Hellas er et levende samfunn med utrolig mange ulike sider, og ikke først og fremst en kulisse for mine ferieturer, selv om turistbrosjyrene pleier å vise et nokså ensidig bilde av landet, i forhold til det man kan oppleve ved å oppsøke forskjellige områder.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

kari

Jeg er og litt spent på ei grønn øy. Vi har vært i kykladene fram til nå, og de er ikke spesielt grønne. Ja, har vært på kos og skiathos i mitt tidligere liv, så har jo sånn sett vært på grønne øyer tidligere, men dengang tenkte jeg ikke over om øyene var grønn eller ei.

Men resten av familien har ikke vært på grønne øyer i hellas tidligere.

Men vi gleder oss masse. Og nå er det jo ikke lenge igjen til 9. juli.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Tommy

Back to business  zqr2333222222  Alltsaa haer kommer en haelsning fraan mig paa Skopelos, groent o skoent aer haer allt. Men groent o skoent finns det paa maanga haall i Hellas i fall det bara aer det man soeker. Vad jag framfoer det groena tyckt mig maerka haer aer att det raader ocksaa ett sunt foerhaalande till turismen, o jag tycker mig maerka att det finns en go balans mellan det grekiska vardagslivet o turistifierandet........ Saa alla ni som varit haer, Atle, Brit, Eija med flera, jag tror banne mig ni har raett  zqr2333222222

Jag har vart ute paa en del vandring o roert paa gubbaflaesket, till och med saa jag kan dra in ett haal till i livremmen nu :grin:  Idag gick jag tvaers oever oeya till stafilos o badade lite, tills stranden invaderades av eftermiddagslediga grekiska skolungar o det blev ett j-la kalamakande o gap o skraen, daa gav jag opp, va fasiken jag har ju ferie o jag kaende en ploetslig paaminnelse om arbete, vilklet i detta laeget maaste betraktas som av ondo. I afton haver jag intagit en god lammstek o pimplat lite vin, paa naermsta taverna sitter en kille o en tjej o spelar bouzoki o dragspel. Luften aer ljummen o kvaellen aer ung, jag tror jag avslutar aftonen med en brandy eller noe slikt.

Ha en fortsatt go sommar wherever you are

 zqr233 Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

brit

Hei Tommy!

Så hyggelig å høre at du synes om Skopelos. Vi har også gått den turen til Stafilos beach og når vi er der i september så er det stille og fredelig uten skolebarn. Anbefaler deg Glisteri beach, omtrent like langt å gå til den som til Stafilos,nydelig og med en strandtaverna som har veldig god mat. Jeg sitter på den tavernaen  hvis du ser på min avatar.

Fortsatt god ferie Tommy. zqr2333222222
Kan hende at vi stikker en tur over til Skopelos i neste uke

Barbro

Ha det fortsatt skjønt,Tommy retet ,det høres ut som om Skopelos er verdt et besøk retet !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Mikke

...jag slog en pling alldeles nyss  till Tommy och denna gång fick jag tag i honom. Som han skriver härovan, så tycker han att Skopelos är en ganska fridfull ö med bra balans mellan turism och lokalbefolkning, speciellt noterade han att i hamnen tavernorna inte konkurrerade sinsemellan med hög musik.Det var alltså tyst utanpå när man strosade fram....Sen hur ljudnivån var inomhus, är väl en annan historia.
Han bodde bra med fin utsikt och slantade runt 30 Euro, vilket väl får anses som normalt under turistsäsongen.
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Tyst o lugnt paa insidan i hamnbarerna ossaa Mikke, jag lovar  zqr2333222222  

Skopelos fortsaetter imponera paa mig, idag var haer varmt som i en ugn, saa jag var paa morgonen i valet kvalet om jag skulle ta en saadan daer utflyktsbaat till Alonissos o det marina natur-reservatet men bestamde mig foer bussen till andra sidan oeya och Milia-stranden. Det var greit och lugnt, pinjerna doftade saa det naestan gjorde ont i naesan.

Ouzelina med saellskap raakade jag paa innan jag stack ivaeg, dom skulle ut o vandra i hettan dom, piuuh o pust, tuffa aer di daer danska damerna.

Naer jag var o tittade paa utflyktsbaatarna till Alonissos visade det sig att en kaend foere detta svensk fotbolls-spelare var behjaelplig medarbetare paa baaten.
Naagon som vet vem ????? han har saa klart spelat i sveriges baesta lag, HAMMARBY zqr2333222222

Hej o tack fraan mig paa Skopelos
Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Tommy

Kalispera paa er alla forumister, maa bara in o sukta o goera alla som liker koukoretsi lite missunsamma, foer det aer vad jag spist i afton  zqr2333222222

MMMMMmmmmmmmmmm saa gott det var  zwwhhhhaaaxx

Ledtraad till den kaende svenske foere detta elit-fotbollspelaren : Han heter Mikke i foernamn, foersta raetta svar beloenas med en Ouzo i vaerdens mittponkt vid tillfaelle zthhhhhhttttt  

Ha de fortsatt gott wherever you are
Tommy zqr2333222222
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Har Vendel flyttat dit zwwhhhhaaaxxxx  :lol:

Riitta

Mikke

....hehehe....futball e ett svärord hos mej.... :D
Närå Riitta, ja e allt himma i Kallsta å har i kvell tatt några grannar ut på en liten tur me Hedvig. De va en massa amerikanare(bilar) lösa på stan, å dom höll till vid kanalen, på en parkering vid SlussvaktarCafeét. Dit puttra vi så sakteliga (5 knop) i den svala, men vackra kvellen......
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"Riitta\"Har Vendel flyttat dit zwwhhhhaaaxxxx  :lol:

Riitta

Nae, de hade nog maerkts paa sitt vis, fast han hade nokk platsat i gatubilden haer oxaa  zqr2333222222

Mikke Roennberg heter fotbollsliraren med foerflutet som aktiv i Hammarby, Malmoe FF o proffs bland annat haer i Grekenlandet. Han har oxaa medverkat i ett resereportage foer SVT \"Packat o Klart\" som handlade om Skopelos, det trodde jag alla visste om  zqr233

Idag har jag foer min del tagit mig en promenix till Glysteri-stranden, o jag vete tusan om jag haaller med dig Brit om att vaegen dit skulle vara laettare aen den till stafylos, pust o stoen o svettigt vaerre paa hemvaegen, men en go strand var det i vikke fall.  zqr2333222222

Eija, fotocentret har slagit igen tyvaerr ( Eu-pengarna slut ) det var synd foer jag hade gaerna kikat lite paa naagon foto-utstaellning. Men faar ordna en sjaelv kanske :wink: , skopelos aer ju fullt av fotografi-vaerda vyer  zqr2333222222

Ha det fortsatt gott alla forumister, where ever you are

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...